This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitzending

Vertel eens iets nieuws bij defensie

13 maart heb ik uitreiking van mn herrinerings medaille, als dat door kan gaan met mijn been iig..
 

nou voor 1000 euro :X als marn 1 verdien ik bijna de helft meer.
 
Vind het anders wel een lekker salaris voor iemand die 19 is en in principe gewoon een opleiding doet die normaal in de burgermaatschappij zo'n 150.000 euri zou kosten (volledig betaald door defensie).
Maar leeftijd scheelt echt ontzettend veel. Weet niet hoe oud jij bent, maar daar zal het verschil wel in zitten lijkt me.
 

ik ben ook 19
 
Heb gesoliciteerd naar een functie van onderofficier vliegtuigonderhouds monteur Chinook. Heb nu 3 april mijn psychologische keuring...
Heb gesolliciteerd mede naar aanleiding van de stage die ik nu loop, ook bij de luchtmacht, ook helikopteronderhoud, alleen bij de Alouette III.
 
als alles goed gaat ga ik ws met mijn peleton eind dit jaar naar congo.
maar ja niets is zeker bij de baas.
 
ik zat bij v/d niet in de opleiding hij zit nu bij de infantrie en ik bij de "ondersteunende wapens" zeg maar.
congo is op het moment geloof ik een burgeroorlog, speelt al een tijd alleen horen we er vrij weinig over.
 
Congo word redelijk hard geknokt idd.. Marns ook jungle pakken?

Medalparade ging nergens over. Wij reden om 9 uur aan, moesten er om 10 uur zijn. Luit had gekeken was 45 min rijden. Jahoor.. 11km file Wij net voor de ceremonie daar, hadden ze onze namen en medals er al tussenuit gehaald. Mochten we op de tribune plaats nemen. Maar achteraf gezien boeit het me weinig, want het was een schande hoe sommige lui binnen de krijgsmacht hun exercitie kennen. Ongelofelijk. "Brengt groet" En staan serieus 50 lui appelig om zich heen te kijken.. En sorry voor de luchtmachters onder ons.. 40 van de 50 was toch echt KLU
 

hey man,

Ik werk 3 hangaars verderop bij de chinooks

Grappig dat er zo veel militairen hier in het forum zitten ben nu pas actief aan het ronzeuzen en dit topic is aardig wat leesvoer