Uitsmijters bij clubs enzo die altijd je laatste losgeld lospeuteren, mag dat?

Ik vind het een beetje zielig klinken als er zulke stoere kerels staan te bedelen, want dat is het gewoon. Beetje vreemd eigenlijk ook want ze krijgen gewoon betaalt. Als ik aan het werk ben komt er ook niet opeens iemand bij me mij fooien geven. Anyway, hier in friesland is het ook niet normaal om de uitsmijter een fooi te geven. Ik zou de uitsmijters in het uitgaancentrum waar ik vaak kom ook geen fooi geven omdat het een stelletje opgefokte klootzakken zijn. Laatst lag een jongen op de grond gingen ze er met z'n allen even een schop tegenaan geven, sicko's.
 
Inderdaad erg vervelende gasten, vind ik ook

Ik was gister in de Coco's in Amsterdam en ik liep de deur uit voorbij het handje van de uitsmijter, schreeuwde die, EN BEDANKT HEEEEE!!:|

En of het mag?, mja het gaat al sinds jaar een dag zo
 
ik vindt dat ze het wel mogen laten zijn dat ze geld willen maar ze moeten niet zeuren.ik geef alleen in een gulle bui want hier is het zo dat je soms nog wel eens je beste trukjes uit de kast moet halen om binnnen tekomen.(heb een kleurtje)
 
Originally posted by stealth2000
Inderdaad erg vervelende gasten, vind ik ook

Ik was gister in de Coco's in Amsterdam en ik liep de deur uit voorbij het handje van de uitsmijter, schreeuwde die, EN BEDANKT HEEEEE!!:|

Zeggen die gasten altijd bij de Coco's.

Ik geef pas fooi als ik overtuigd ben van hun kwaliteiten. Zijn het een paar agressieve anabolen opgeblazen apen dan kunnen ze het schudden...
 
Ik geef meestal mijn kleingeld wel als ik een leuke avond heb gehad, als ik snel een tent induik geef ik nix, gewoon zeggen dat ze het nog tegoed krijgen :)
 
nja, kijk met mn zaterdagwerk (meubelbezorger) vind ik t gewoon altijd van waardering getuigen als ik een fooitje krijg. Daarom geef ik aan het eind van de avond de uitsmijter ook altijd een fooitje, omdat ik t gewoon waardeer dat hij daar voor je veiligheid staat :)
 
Originally posted by Enrico@nrg
En in Belgie verboden?? Merk ik niet echt veel van als ik daar ben..

in theorie..
wet sinds januari 2002

als ze portiers pakken bij controle moeten ze echt veel dokken

het zit zo dat wetgedoe:
ze krijgen inkomen van discotheek/tent en fooien mogen ze niet meer aanvaarden

in praktijk is dit anders...

spijti genoeg :(

dure zaak soms als je meerdere clubs per nacht doet
:|
 
Originally posted by silver & black
in belgie is het sinds vorig jaar wettelijk verboden dat ze iets mogen vragen

Ben je zeker nog nooit bij Highstreet geweest??8P


Maarja ik vind dat je een uitsmijter fooi moet geven wanneer je dat zelf vind dat ie het verdiend, en dat ze er niet om moeten bedelen, ik ben zelf pizzabezorger en ik ga toch ook niet lopen bedelen en wanneer ik veel te laat ben met een bestelling vind ik het terecht dat mensen fooi geven en dat geld in principe ook voor uitsmijter: Goede service een fooi
 
In Hollywood zijn die mannetjes inderdaad erg irritant. Geef ze nooit wat simpelweg omdat mijn geld er altijd doorheen is en die mensen worden gewoon al betaald om daar te staan, discrimineren vaak en ik zie dus het nut niet in om ze een fooi te geven. Vooral niet de mensen van hollywood. Als ik ze een beetje ken dan wel.
 
Sorry van m'n eerste reply. Had er niet echt goed over nagedacht. Maar het is best normaal als je om principieele redenen een uitsmijter niets geeft. Sommige zijn inderdaad vaak irri en triest. Sommige doen alsof ze god zijn.
Zelf geef ik wel bijna altijd fooi. Ik vind het zelf wel zo gepast en wil graag van me kleingeld af. Soms is het veel soms is het weinig en soms niets. Dat gebeurt ook wel eens.
 
die uitsmijters zijn idd fucking irritant ik ga echt geen geld voor ze appart houden als ik nog geld over heb krijgen ze van mij heus wel een euro, geen probleem
Dan maar cheap.. ik krijg ook geen extratje als ik de hele dag buiten in de regen loop.. de meeste uitsmijters voeren geen reet uit! en dan nog fooi krijgen ook.. dacht het niet
 
ik geef ze altijd wel mijn kleingeld...

Waar ik eeen gvd hekel aan heb is dat er van die folder mannetjes langskomen met prettige feestdagen en dan blijven ze 3 minuten voor je deur staan als je ze niets geeft, echt doodziek wordt ik daarvan :)
 
Vind ik ook belachelijk mendophir... oke als je de Telegraaf bezorgt ofzo dan gun ik het je wel om wat geld te geven maar voor die klote folders ..

bezorg zelf ook folders en heb ook van die kaartjes gekregen, die duw ik gewoon tussen m'n folders omdat ik het ook belachelijk vind om te schooien aan de deur. Mja soms komt er dan een omatje naar buiten rennen met wat geld, is wel geinig :)
 
uitsmijters krijgen van mij nix

1 als ik met vrienden ben die bijna 16 zijn doen ze moeilijk :(
2 als ik klaag luisteren ze niet eens naar me
3 als ik iemand terug sla word ik naar buiten gesleurt
4 ze zitten warm onder een afdakje en ze krijgen een goed loon
5 ze doen de deur open als je naar buiten gaat en als je je jas binnen bent vergeten kom je er niet meer in :mad:
 
Ik ging pas naar een disco met 4 maten, halvewrwege de avond een maat van me was door z'n geld heen, wij naar buiten om te pinnen (met een stempel om weer gratis binne te komen). komen na half uu rtrug. Fucking rij. Niet normaal meer, wij dringen voor, komt een uitsmijter aan, ik laat me stempel, zien, en hij loodst ons zo tussen het prubliek door, rechtstreeks naar de bar :D:D. had hij dat niet gedaan had het ons zeker een halfuur gekost, aangezien de hele tent stampvol zat! Die uitsmijter heeft dus wel een fooi gekregen na afloop :D:D:D. Als ze egt bedelen krijgen ze nix. heb het een keer gehad, blokkeerde ze gewoon de uitgang van de tent. Totdat je fooi gaf, daar ben ik dus mooi tussendoor geglipt. Voor wat, hoort wat :p
 
ik geef geen fooi,
zeker niet omdat je veel betaald als je iets besteld & lui krijgen goed salaris. Ik vind dat ze hun werk gewoon moeten doen. Ze verdienen genoeg. Ik ga ook geen fooi aan klanten vragen :)
 
bij berzorgers is het anders de werkgevers die rekenen op fooi en betalen dus minder dan normaal. maar die gasten die verdienen al goed. is er trouwens geen wet tegen bedelen in nederland
 
Originally posted by Gmuze
Wat is je probleem? Die mensen staan de hele avond voor de deur en proberen zoveel mogelijk het schorem buiten te houden en werken vervelende mensen naar buiten terwijl jij binnen staat te feesten.
Je kan die mensen toch best een euro geven. Die leg je gewoon van te voren opzij ofzo.
Weet je wat je bent gewoon cheap.

volgens mij is dat gewoon hun werk hoor en krijgen ze daar gewoon voor betaald. In pinky's in renesse was het helemaal erg, je mocht niet eens terug komen als je geen fooi gaf en je werdt et terrein afgegooid.
 
Back
Top