Wegglijden achterwiel bij rotonde

Raymond Dekker

Love Scooters
Hoi, als ik met natte wegdek op de rotonde een bocht wil maken, Zie foto 1

Dan voel ik dat mijn achterwiel rustig wegglijdt precies op de Rode wegdek gebied.
Zie foto 2

Vooral met regenachtige weer voel ik hem, en dat terwijl ik niet eens hard de bocht in ga.

Ben ik nou de enige die deze zorg heeft of is dat gewoon doodnormaal??
 

Attachments

  • 20200128_003519.jpg
    20200128_003519.jpg
    310.6 KB · Views: 10
  • 20200128_003323.jpg
    20200128_003323.jpg
    464 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Kan liggen als je blok er niet er recht eronder staat.. (kan de plaatsing van het blok zijn of iets mis met het subframe.
Daarnaast kan het ook liggen aan het type band dat je gebruikt.. De goedkopere banden zijn vaak niet voor niets zo goedkoop.
Ze werken dan vaak goed op lage snor scooter snelheden, maar zo`n band zou je dan liever niet kiezen voor een bromscooter.

Of misschien een slechte achterveer (die niet goed de beneden druk op het achterwiel houd.. (goede vering kan van zeer belang zijn)
 
Op mijn vorige scooter lagen van origine Kenda banden.
Zeer slijtvast maar het rubber was keihard.
Hierdoor was de grip bij nat wegdek erg slecht en voelde op een rotonde bij zeer lage snelheid de voorband nog wegglijden.
 
Kan liggen als je blok er niet er recht eronder staat.. (kan de plaatsing van het blok zijn of iets mis met het subframe.
Daarnaast kan het ook liggen aan het type band dat je gebruikt.. De goedkopere banden zijn vaak niet voor niets zo goedkoop.
Ze werken dan vaak goed op lage snor scooter snelheden, maar zo`n band zou je dan liever niet kiezen voor een bromscooter.

Of misschien een slechte achterveer (die niet goed de beneden druk op het achterwiel houd.. (goede vering kan van zeer belang zijn)

Dus met ander woorden "het ligt aan mijn scooter"
Dankje guys
Ik ga het laten checken
 
Wat je kan doen om te checken of je subframe niet goed is haal je scooter van je standaard af en probeer de uitlaat naar buiten te drukken lukt dat dan heb je speling op je naaldlagers
 
Back
Top