uitlaatpoort cilinder

Advertisement - register to remove this

Dan heb je meer vermogen en dus betere acceleratie en iets topsnelheid. Let wel op dat je het ding dan opnieuw moet afstellen, waarschijnlijk iets grotere sproeier etc. Doe je dat niet dan loopt hij kapot.
 
stel ik heb hem al uitgefreesd, wat gebeurd er dan als ik hem nog een stukje uitfreez? word hij dan even goed als een 50cc snel? of maakt dat kleine stukje niks uit? en als ik hem alleen gewoon uitboor, alleen andere sproeiers rollertjes etc.? geen gekloot met krukas,zuigers of wat dan ook?
 
wat is een 50snel anders dan? of het een 50snel word ligt niet alleen aan de uitlaat poort :)
een echte "50snel" zit heel anders in elkaar.. denk aan een 50cc MHR Team..

als je het netjes heb gedaan en niets hebt geraakt dan is het simpel met wat sproeiers aan de gang.
 
misschien zeg ik he :)

kan ook zijn dat je de uitlaatpoort zelf te hoog hebt gemaakt.. dus ook het deel IN de cilinder.. ipv alleen de halve maan..
dan wil het niet altijd even goed rijden
 
als je dat weg haalt bereik je 2 dingen , een versleten freesje en veel zweet , verder ook niet..

dat dat zo in elkaar zit is juist prima , ik heb het vaker weggehaald met als resultaat dat er geen verschil te merken is..

de timing en de staat van de cilinder is 10x belangrijker..
 
de timing en de staat van de cilinder is 10x belangrijker..

Eens, maar dit is niet voor iedereen te doen. Het verwijderen van de halve maan levert wel iets op, zeker in combinatie met een expansieuitlaat. Maar je moet inderdaad geen wonderen verwachten...beter gewoon de cilinder compleet tunen of een 70DR scoren :p
 
mja , met alleen een ander pijpje gebeurd er echt niks spannends wat uberhaupt de moeite waard is om voor te frezen , ik zeg zelfs dat het niks oplevert..

slechter is het iig niet maar nutteloos om te doen zolang je verder niks veranderd..
 
Back
Top