uitlaatpoort en spoelpoort tuning. raad gevraagd.

nightwolf88

Well-Known Member
ie,

ik heb dus een wallaroo met vanalles op en der aan :p.
de cilinder is een malossi gietijzer. ik heb de uitlaatpoort al een beetje grooter gemaakt.

Nu is mijn vraag of 1 of meerdere van mijn aangegeve dingen(blauw,groen rood) mogelijk zijn en ook wel echt nut gaan hebben. poortmap: http://users.pandora.be/Haitiinfo/lucas/foto/poortmap vb.JPG

(poortmap is gwn voorbeeld is niet van mijn cil.)

dus graag een beetje raad over wat het optimaalste effect zou hebben van wegnemen en bewerken.

setup moest dit nodig zijn:

70cc malossi gietijzer.
doppler krukas
carter beetje bijgewerkt.
17.5 del'rto
lange gianelli
malossi vario 6x7grm
gele druk en trekveren


Alvast bedankt.

Ciao
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

timing is iets wat als je het veranderd een behoorlijke invloed zal hebben , zet je de poorten hoger zul je ook je setup moeten wijzigen , met name de uitlaat , dit omdat het vermogen anders zal worden afgegeven , en de cilinder en uitlaat zullen goed op elkaar moeten reageren wil je een goed resultaat krijgen.

de uitlaatpoort zomaar groter maken heeft weinig nut , het belangrijkste is de timing , beter had je daar dus mee gewacht.

persoonlijk zou ik niks aan de cilinder doen...
 
Als ik nu alles een mm of 2 naar boven leg. Dan word hij toch gewoon hoogtoeriger.

Is er dan nog een andere mogelijkheid voor meer vermogen te crieeren?
Het is niet dat hij slecht gaat hoor, maar nog iets meer zou welkom zijn :p

Ciao
 
Idd. Een enkele mm teveel en je hebt het verprutst. Vraag het iemand die ervaring heeft. Misschien wel duur maar je bent ervan zeker dat het goed gebeurt. ;)
 
Als ik nu alles een mm of 2 naar boven leg. Dan word hij toch gewoon hoogtoeriger.

Is er dan nog een andere mogelijkheid voor meer vermogen te crieeren?
Het is niet dat hij slecht gaat hoor, maar nog iets meer zou welkom zijn :p

Ciao

De invloed van 1mm op een spoelpoort is veel groter dan 1mm op de uitlaatpoort.
De reden hiervan is, omdat de gemiddelde zuigersnelheid bij de spoelpoorten lager is dan bij de uitlaatpoort.
 
Wees verstandig en doe het niet zelf. Zoals je nu overkomt ga je je cilinder verneuken. :)

heb er al in ligge vijle en is toch NOG niet kapot :p

maar ik vraag mij gwn af of het nut kan hebbe om de spoelpoorten aan te passe of zijn deze al te strak/nipt getimed/gemaakt. dat er geen verbetering kan worden aangebracht.

Want jullie "tuningboer" zal zich toch ook wel bezig houden met het vijlen/dremelen van de spoelpoorten.

kort: ik zou de mogelijkheden willen wete dat men allemaal kan doen met de spoelpoorten. :p
 
ga eerst maar eens wat topics door lezen over wat je timing, blowdown, odp etc, etc inhoud, want dit is niks voor mensen die onervaren zijn ( niet dat ik dit wel snap )
je moet als je je spoelpoorten gaat verleggen met veel meer dingen rekening houden....

als je graag wilt leren hoe je cilinders moet tunen doe dit dan alleen als je mensen kent met ervaring en genoeg geld hebt voor cilinders, want je zult dr echt veel gaan verneuken.... ( kost meer geld dan de cil. een tunebuurt laten geven door een bedrijf dat dit goed kan )

en je moet er sowieso 't goeie gereedschap voor hebben, want een beetje met je vijl erin gaan raggen zal je cilinder echt niet veel goed doen...
 
ik begrijp iemand niet die aan het tunen is met een vijl???
ik zou gewoon eerst maar een haakse frees gebruiken.

en hopelijk is iedereen t ook met me eens, als ik zeg:
koop gewoon een betere cilinder, als je de beste al hebt, dan ga je tunen om nog harder te gaan.
 
ik begrijp iemand niet die aan het tunen is met een vijl???
ik zou gewoon eerst maar een haakse frees gebruiken.

en hopelijk is iedereen t ook met me eens, als ik zeg:
koop gewoon een betere cilinder, als je de beste al hebt, dan ga je tunen om nog harder te gaan.


ik gebruik links en rechts ook wel een vijl ...
 
:) hehe laat al maar. om de een of andere reden was er als hij warm stond een slecht contact in een kabel. probleem is nu opgelost.

dus spoelpoorten en uitlaatpoort met succes getunend.

Ciao
 
Back
Top