uitlaatpoort + spoelpoorten polijsten

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

ben beetje bezig met zelf proberen en leren hoe het allemaal in elkaar steekt. Ben met oude cilindertjes etc. bezig. Maar welke opzet stukjes/materialen heb je nodig om een uitlaatpoort en eventueel de spoelpoorten te polijsten?

Ik gebruik hiervoor een dremel.

Dan kan ik een beetje leren etc:)

Thx.
 
Advertisement - register to remove this

bovenkant! ;) want DR heeft standaard echt lage timings, en een enorme stootrand. Nu heeft de cilinder 0,8mm deckheight plus een heeeel klein beetje ruimte in de kop, squish staat nu op 0,7 ofzo.

Als je hem aan de bovenkant afdraait en er een voetpakking onderdoet, worden de timings hoger, terwijl je geen compressieverlies hebt. Zelfde idee als met een Pia snorcilinder zegmaar! :)
 
Met een ongepolijste poort kan er een olielaagje afgezet worden waardoor de stroming ook weer vlotter kan verlopen doordat het als het ware over het oliefilm heen zweeft

Oliefilm laagjes, gepolijste oppervlakken. Veel mensen vergeten dat we hier over een gas praten en niet over een vaste substantie oid. De onderdrukken/overdrukken zijn echt 1000x belangrijker dan de ruwheid van het omliggende materiaal. Het gas gaat naar de plaats waar de druk het laagst is en het boeit echt geen drol of dit oppervlak geschuurd of helemaal BLING BLING is zolang er maar niet teveel obstakels/hobbels inzitten met turbulentie als gevolg.

In het carter en de spoelers is dit weer een heel ander verhaal omdat enige vorm van turbulentie voor een goed mengsel kan zorgen. Als het mengsel eenmaal is ontbrand (UITLAATPOORT) is er sowieso niet heel veel sprake meer van een oliefilmlaagje.

Laat duidelijk zijn dat polijsten van de uitlaatpoort niet slecht is oid, het is alleen zo zonde van je tijd. Als je tijd genoeg hebt of een mooie cilinder wil afleveren moet je het vooral doen. Maar als je een cilinder sneller wil maken moet je om te beginnen op hele andere plekken gaan zoeken. Het polijsten van een uitlaatpoort gaat dan echt niets extra's toevoegen. Het is niet zozeer een mening, het is gewoon een ervaring/meting dus je hoeft het er niet mee eens zijn maar het is eigenlijk gewoon een feit :p
 
Polijsten doen tuners alleen maar zodat de pubers met geld een harde krijgen als ze die cilinder zien, dit zorgt voor goede verhalen en dus veel klanten. Dat is echt het enige voordeel van een gepolijste uitlaatpoort. Natuurlijk moet hij wel gewoon strak zijn zonder hobbels...

Wat jij nu zegt versta ik onder finishing touch ;)
 
Een dr70 die het niveau tussen een stage6 en speed heeft liggen?

Hier zitten de echte max en fabios.

We doen in de sprintscene toch echt wat verkeerd als ik dit topic nalees.
 
ik heb een vraag over het mooie oppoetsen van de koelvloeistofpomp,
ik zou deze heel mooi willen oppoetsen maar weten jullie de juiste manieren over het oppoetsen en de juiste producten te kopen.

bij voorbaat dank,
michiel
 
ik heb een vraag over het mooie oppoetsen van de koelvloeistofpomp,
ik zou deze heel mooi willen oppoetsen maar weten jullie de juiste manieren over het oppoetsen en de juiste producten te kopen.

bij voorbaat dank,
michiel

Het gaat hier over het polijsten/tunen van van uitlaatpoorten en cilinders. Als je echt wil weten hoe je dingen het beste kan schoonmaken vraag je maar 'het grote schoonmaakboek' aan je moeder. Komop zeg...wat een vragen. Alles wat van staal is gewoon zandstralen/schuren/polijsten/opnieuw spuiten/coaten., klaaaaaaar.
 
In het optische gedeelte staan genoeg dingen over polijsten, maak anders een ander topic aan ipv een ander topic te bevuilen.
Ik zag je het ook al in iemands project topic doen...;)
 
ja weet ik veel pronk volgens mij is deze site om dingen te leren en niet om mensen af te snauwen mafketel!

Haha, ik had niet echt het idee dat je vragen heel serieus waren vandaar mijn niet al te serieuze antwoord. Maar als je het echt wil weten, met ontvetter of brakecleaner + scotchbrite of schuurpapier krijg je alle metalen oppervlakken wel goed schoon. Om het weer strak te krijgen kan je het heel fijn gaan schuren/polijsten.
 
leer eerst is hoe zoiets kan maken.

14.jpg
 
Nu jullie toch bezig zijn over tunen van cilinders....

Ik rijd gewoon met standaard MHR speed 70cc, ongetuned dus.
De reden dat ik dat doe is omdat ik endurance rijd. 2u races.
Heb altijd het idee dat een getunde cilinder sneller kapot gaat...
Klopt dit volgens jullie?

(ik ging hier geen topic voor openen)
 
Dat is zowat mijn probleem.
Ik weet niet hoever ik kan laten tunen om nog een "veilige" cilinder te hebben.
Word er bv. aan de binnenwand gefreesd?

Heb eens een getunde MHR gehad waar de vin van de uitlaatpoort zo dun was dat de zuigveer erin sloeg....
 
Back
Top