uitlaat bewerken

Status
Not open for further replies.

boekzippie

150 m in 10 sec luk wel:P
ik hoor,zie en lees wel eens dat mensen hun uitlaten bewerken wat is dus zou willen weten is hoe,wat, doe je dat en in het ook mogelijk met een jolly moto 70cc comp voor zip sp??
 
Advertisement - register to remove this

Wat je doet aan een uitlaat is uiteraard afhankelijk van wat je wilt. Wil je meer koppel bij eenzelfde toerental of wil je meer toeren bij eenzelfde vermogen... Zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. Je vraag is dus niet echt een waar een duidelijk antwoord op te geven is.
 
Ook dan zijn er weer meerdere manieren om dat te berijken. Een dunnere tailpipe, lengte van expansiegedeelte, dunnere bocht.... Zelf heb ik niet zo erg veel verstand van uitlaten. Misschien zou Tino hier wat moois aan toe kunnen voegen.
 
tja het liefst wil ik er alles over weten

wat ik ooit heb begrepen is als je je expansiegedeelte inkort dat je meer koppel krijgt meer weet ik ook niet
 
stel ik wil meer koppel met mijn jolly moto 70cc comp wat zou ik dan moeten doen??


welk boek bv en is het nederlands of engels??
 
Originally posted by Running_Sp
hoe dunner de bocht is hoe meer druk en meer kracht denk ik .

lijkt me logisch maar weet niet hoe je dat allemaal wil gaan doen :)

koop jij ook maar meteen een boek
 
Originally posted by Vo0
Lol :D
Ik weet niet of het waar is wat ie zegt dus ik kan er geen oordeel over vijlen :P

een uitlaat op een tweetakt is een heel gecompliseerd systeem, dus van zulke vage uitspraken kun je niet vanuit gaan. en het is meer testwerk en ervaring dan echt theorie en formules. formules maken de grove lijnen uit in een uitlaat.
 
Originally posted by Running_Sp
hoe dunner de bocht is hoe meer druk en meer kracht denk ik .

lijkt me logisch maar weet niet hoe je dat allemaal wil gaan doen :)
ok dus als ik me snor pijp er onder zet ( dun pijpje )
dan heb ik moeilijk veel koppel... ( op me mhr r)
Doe ik niet wil nog langer van me zuiger genieten :)
leg dat eens uit dan?
 
Originally posted by Alexander
Dat ligt dan weer aan de rest van de pijp natuurlijk. Koop een boek en lees :)
Enige suggesties, anders dan 2-stroke performance tuning?

Ik ben wel weer aan nieuwe leesvoer toe. ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top