This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

Als er inderdaad toestemming voor gegeven is, vind ik het een kwalijke zaak dat dit nergens (als uitzondering) vermeld staat.

Ik vind het niet de zorg van de rijder om maar allerlei dingen te gaan vragen die niet in het reglement vermeld staan, of waar eventueel afwijkingen zijn toegestaan. Dit moet voor iedereen duidelijk in het reglement staan.

Het reglement alleen moet mij vertellen wat mag en niet mag, geen directe telefgoonverbinding met de Technische comissie moet hierbij nodig zijn.


PS: ik ga slapen, want het is veeeel te laat.
 
mja , de regels zijn wel erg onduidelijk soms , daar zit m ook het probleem , sobw moet maar wat meer pagina's erbij aan typen dus

mja , welterusten dan maar
 
mischien weer een dubieuze opvatting van deze regel?

dit staat er:
SS 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerde model zijn.

maar er staat nergens dat je hem ook in de orginele staat moet laten.
anders had er moeten staan:

SS 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet zijn zoals van het gehomologeerde model.

of heb ik het mis?
 
ik denk dat er gewoon een zinnetje in het regelement moet komen met iets als: scooters kunnen als nog afgekeurt worden als de TC de scooter niet regelemantair vindt, maar dan in nette woordjes en zo. dan kunnen ze zelf beslissen of het wel of niet correct is of verschil uit maakt en idd een lijstje wat ondertussen allemaal wel en niet mag zoals oud type subjes vorken sturen carters tankjes. dan is al het gezeik gelijk over en als je het er niet mee eens bent had je maar niet mee moeten doen
 
nou paulus als we daar aan gaan beginnen is het eind zoek.
dan kunnen we echt gaan spreken van belangenverstrengelingen en vriendjespolitiek.
en btw zo'n soort regel staat er al in die heeft anthony al een x gepost
 

Daar los je dus niks mee op. Als je dan zeker wilt zijn dat je door de keuring komt na de wedstrijd moet je vantevoren elk onderdeeltje laten bezichtigen door de Technische keuring.
 
Jah...

Dan krijg je helemaaal vriendjespolitiek.!!!!! +ralf+


Ik kan je vertellen... Pronk & ik hebben niet eens de beschikking over een testbank... Wij zullen dus nog eens dubbel zo hard moeten kloten, om een beetje vooraan mee te kunnen sjeezen :'(
 
oke van die regel dat de tc mag uitmaken wat wel en niet klopt kan op vriendjes politiek uitkomen maar dat ligt dan aan wie de tc is
Arnoud said:
Daar los je dus niks mee op. Als je dan zeker wilt zijn dat je door de keuring komt na de wedstrijd moet je vantevoren elk onderdeeltje laten bezichtigen door de Technische keuring.
en ik zou liever hebben dat ze van te voren zeggen of het afgekeurt wordt of niet dan kan ik tenminste nog iets proberen te redden als achter af en een race voor niks hebben gereden om dan nog in discussie te moeten gaan protesten indienen en weet ik het allemaal
 
Valentino... said:
Waar komt die wijsheid vandaan?
Rene Kesselaar 19-19,5 pk.

zegt bij de schakelblokjes ook al wat minder he, die lelijke piekwaarden

1 die vooraan meerijd rijd dzcht ik rond de 17 pk, maar dat ik dat hoorde was ook al weer even terug. Noem geen namen verder
 
Sjah....

Dan speelt weer mee, dat Frits Overmars een man met 2-takt ervaring is, Harm van Gaalen (Thoms) daar ook rondloopt, en zo dus via-via, de "tjoening" van de concurrenten kan bekijken...

(ik zeg niet DAT het gebeurd, maar het zo in "theorie" goed mogelijk kunnen zijn)
 

Ik ben het volledig met Arnoud eens, pas op met wat je zegt meneer van Nies. Je bent nu aan het generaliseren, Arnoud heeft een foutje gemaakt met zijn carb (in mijn ogen niet expres, ik weet zeker dat Arnoud er niet mee zou hebben gereden als hij zou weten dat het niet regelementair zou zijn)en dat is voor jou de reden om gelijk hoog van de toren te blazen en iedereen een ' cheater' te noemen? Ik weet dat je dat niet letterlijk zegt, maar daar komt je reactie wel op neer. Ik kan je zeggen, ze mogen mijn scooter tot op het kleinste boutje uitelkaar halen, ik kan je verzekeren dat deze volledig regelementair is...en hetzelfde geldt denk ik voor de meeste andere std klasse-piloten.

En zoals Sander al aangaf, ik denk dat jij een stuk relaxter op de race loopt als ik hoor. Ik ben een student, heb geen eigen zaak. Ik krijg niet alle onderdelen tegen inkoop, ik heb niet allemaal mooi gereedschap en reserve onderdelen beschikbaar op de race, ik heb geen testbank waarmee ik alles haarfijn uit kan zoeken. 80% van mijn geld gaat in me racer, en zeker 60% van mijn vrije tijd. Jah....ik kan behoorlijk pissed worden als iemand die het allemaal veel makkelijker heeft als ik en nog vele anderen gaat lopen schreeuwen dat hij de enige is die het wel regelementair doet, en veel fanatieker is. Even nadenken wat je zegt de volgende keer...

*edit* Tino, thanx voor de picca! Erg netjes geknipt! Als je er meer hebt, moet je het ff zeggen. Dan mag je ze mailen zonder VTM print, en dan maak ik ff doekoes over
 
Last edited:
mja , eerlijk gezegd ben ik gewoon van mening dat zodra je weet dat een carb gewoon 14mm mag zijn dat ie dat ook niet moet zijn , er er dan niet omheen draaien en de inlaat tochn groter maken. als je alle woorden van het regelement een keer omdraait kun je er een heel ander verhaal van maken als je wilt.

om een beetje op een advocaat steil proberen je vrij te stellen van regels waar anderen zich wel aan houden vind ik dat gewoon achterbaks en hypocriet..

je kunt allemaal lezen , als er staat 14mm is het 14mm , 50cc is 50cc , std tank is std tank etc. wat komt er nu dan straks weer? iemand met 70cc omdat ie een gat heeft gevonden in het regelement?

daarom ben ik van mening dat je gewoon niet zo diep moet zoeken ,anders zitten we straks meer in de papieren dan in de baan... en dan is het straks niet meer racen op de baan maar kijken wie met de duurste advocaten zijn gelijk kan krijgen (bij wijze van) en dan met sluwe manieren kan winnen...

racen doe je op de baan ,niet in het regelementenboekje

en als je dat dan toch wilt doen ga dan aub advocaat worden , kun je ook nog goed verdienen..

dat is hoe ik erover denk , gewoon duidelijk en simpel zijn.. mja , jammergenoeg is het in nederland niks anders als moeilijk doen om niks... mja , da's weer een ander verhaal...
 
Ach weet je wat!! we blijven gewoon lekker doorzeiken over Carb's en tankjes, we doen er gewoon ook nog ff onstekingen en cilinders bij, vervolgens gaan we met z'n alle lekker 2000 bladzijden, zeiken over chaeters


we hebben toch niks anders te doen , wel??
 
koekje erbij
 
ik kan nog wel iets noemen van Brakel waar we over kunnen zeiken hoor!

*edit*
ik had niet gelezen wat Tino daar ook al over gezegd had.
namelijk dat Rik v Rijsen te laat is voor de training en dan in de expi mag meerijden. daarbij zijn bij de wedstrijd 3(!!!!!) rijders van het thomsteam niet 10 min voor de start aanwezig en er wordt gewoon niks aan gedaan.
naar mijn mening moet de sobw de regels (die ze zelf gemaakt hebben) naleven, bij IEDERE rijder! dus precies doen wat in het boekje staat!
als je dan om opheldering gaat vragen, krijg je van de juryvoorzitter te horen, dat het niet hoort en dat hij de wedstrijdleiding gaat inschakelen. dan ga je voor de zekerheid nog maar even naar de voorzitter en dan krijg je een lullig antwoord: 'anders moest de topscooterklasse met 6 man van start gaan'. In mijn ogen hadden ze dan moeten zeggen: ok, je bent te laat, achteraan starten.
uiteindelijk ga je naar de wedstrijdleider om hierbij ook nog even je verhaal te doen van je bevindingen en dan krijg je als antwoord: 'ik heb t niet gezien en ik heb t ook niet doorgekregen'.
Er wordt dus niks aan gedaan!
 
Last edited:
Sander said:
Scheldende hanggroepjongeren :W

dat vond ik wel lache! maar niemand wilde een knokploeg vormen om ze van het terein af te schoppen. ik stond namelijk al vooraan!