Om nog even terug te komen op de doorlaat:
Ik denk dat je wel van goede huizen moet komen om te bestrijden dat de doorlaat de maat is van het oppervlak van de venturi van de carburateur.( kleinste opervlak van de carburateur bij 100 % gasopening )
Dit oppervlak van de venturi wordt omgerekend naar een diameter van een cirkel met dit oppervlak. De diameter van deze cirkel wordt als maatvoering voor de carburateur gebruikt.
Voor de helderheid kan een 14 mm carb dus nooit een groter doorlaat oppervlak hebben als van een cirkel van 14mm.
Wat je ook aan je carb veranderd zal te alle tijden strijdig zijn met het bovenstaande. Er kan dus nooit een groter effectief oppervlak zijn als 153,94mm.
Hieruit volgt dus dat je de doorlaat het beste kunt definieren met de oppervlaktemaat van het effektieve oppervlak in de carburateur. Anders gezegd moet er een effektieve restrictor aanwezig zijn met een doorgang van ten hoogste de desbetreffende maat.
Ik denk dat je wel van goede huizen moet komen om te bestrijden dat de doorlaat de maat is van het oppervlak van de venturi van de carburateur.( kleinste opervlak van de carburateur bij 100 % gasopening )
Dit oppervlak van de venturi wordt omgerekend naar een diameter van een cirkel met dit oppervlak. De diameter van deze cirkel wordt als maatvoering voor de carburateur gebruikt.
Voor de helderheid kan een 14 mm carb dus nooit een groter doorlaat oppervlak hebben als van een cirkel van 14mm.
Wat je ook aan je carb veranderd zal te alle tijden strijdig zijn met het bovenstaande. Er kan dus nooit een groter effectief oppervlak zijn als 153,94mm.
Hieruit volgt dus dat je de doorlaat het beste kunt definieren met de oppervlaktemaat van het effektieve oppervlak in de carburateur. Anders gezegd moet er een effektieve restrictor aanwezig zijn met een doorgang van ten hoogste de desbetreffende maat.