Tweede race, Brakel 17 april 2006

Om nog even terug te komen op de doorlaat:

Ik denk dat je wel van goede huizen moet komen om te bestrijden dat de doorlaat de maat is van het oppervlak van de venturi van de carburateur.( kleinste opervlak van de carburateur bij 100 % gasopening )

Dit oppervlak van de venturi wordt omgerekend naar een diameter van een cirkel met dit oppervlak. De diameter van deze cirkel wordt als maatvoering voor de carburateur gebruikt.
Voor de helderheid kan een 14 mm carb dus nooit een groter doorlaat oppervlak hebben als van een cirkel van 14mm.
Wat je ook aan je carb veranderd zal te alle tijden strijdig zijn met het bovenstaande. Er kan dus nooit een groter effectief oppervlak zijn als 153,94mm.

Hieruit volgt dus dat je de doorlaat het beste kunt definieren met de oppervlaktemaat van het effektieve oppervlak in de carburateur. Anders gezegd moet er een effektieve restrictor aanwezig zijn met een doorgang van ten hoogste de desbetreffende maat.

dani said:
Je hebt hier inderdaad aardig wat hekelpuntjes, maar ons `missertje` lag daar echt niet aan of wel?

Zeg meneer van Dorsselaer,missertje zeg je?
Dit is godverdorie de tweede keer op rij dat je een 18pk kanon naar de godverdomme helpt.
Moet je echt mee gaan stoppen vriend anders kan je het alleen gaan doen.

Valentino... said:
Zeg meneer van Dorsselaer,missertje zeg je?
Dit is godverdorie de tweede keer op rij dat je een 18pk kanon naar de godverdomme helpt.
Moet je echt mee gaan stoppen vriend anders kan je het alleen gaan doen.
OWjah, nu ligt het ineens aan mij dat hij er in opwarmronde mee kapte...:?
Nou als het dan zo moet dan mag je voor je `2007 SBO seizoen` een andere rijder gaan zoeken......

truste!

Twin said:
Om nog even terug te komen op de doorlaat:

Ik denk dat je wel van goede huizen moet komen om te bestrijden dat de doorlaat de maat is van het oppervlak van de venturi van de carburateur.( kleinste opervlak van de carburateur bij 100 % gasopening )

Dit oppervlak van de venturi wordt omgerekend naar een diameter van een cirkel met dit oppervlak. De diameter van deze cirkel wordt als maatvoering voor de carburateur gebruikt.
Voor de helderheid kan een 14 mm carb dus nooit een groter doorlaat oppervlak hebben als van een cirkel van 14mm.
Wat je ook aan je carb veranderd zal te alle tijden strijdig zijn met het bovenstaande. Er kan dus nooit een groter effectief oppervlak zijn als 153,94mm.

Hieruit volgt dus dat je de doorlaat het beste kunt definieren met de oppervlaktemaat van het effektieve oppervlak in de carburateur. Anders gezegd moet er een effektieve restrictor aanwezig zijn met een doorgang van ten hoogste de desbetreffende maat.
en wat dan met betrekking tot de choke

dani said:
Nou als het dan zo moet dan mag je voor je `2007 SBO seizoen` een andere rijder gaan zoeken......

truste!

kill em:L

dani said:

truste!

No problem dude,voor jou tien anderen.
Trek gewoon een nieuw blik rijders open.
Als je hem op emmen weer sloopt rij je de race daarop met standaard setup met 15 pk.
Misschien kan je dat wel heel houden.

Hey Kenny,

Ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord gezien of dat bij de SBO nu wel, of niet mag.

Trucjes of geen trucjes, dat is de vraag.

Twin said:
Als je scherp wilt blijven Dani moet je dus niet met de choke gaan racen, zodra je de choke uitzet is het kanaal afgesloten. Geen doorgang meer dus.

Ik ben het met je eens dat strikt formeel er id een foutje in het reglement zit mbt de By-pass boringen in de carb. Als zij er bij vermelden dat deze de standaard afmetingen moeten behouden denk ik dat ze het goed formuleren. Ook moet er bij gezet worden dat het aantal by-pass kanalen niet mag worden gewijzigd.

je shoke staat inderdaad als het goed is dicht.

als je zo 14mm koopt met klem verbinding(19mm model) zit er standaart een prop in het stationer gedeelte.... dus afgesloten.

Valentino... said:
No problem dude,voor jou tien anderen.
Trek gewoon een nieuw blik rijders open.
Als je hem op emmen weer sloopt rij je de race daarop met standaard setup met 15 pk.
Misschien kan je dat wel heel houden.

1-0 in het voordeel voor tino

Kom op aardbeienplukker!

Arnoud said:
Dan zal ik de volgende keer dat ik langskom mn carb meenemen en gaan we weer in discussie.

volgens mij kun je hem het beste in een vitrine voor de kast neerzetten ,denk dat er veel mensen dat ding dan willen zien. niet dat het wat boeit , het mag dus blijkbaar niet , naja , pech gehad , volgende keer beter dacht ik zo...

mja , gelukkig is nu het regelement zo aangepast dat het gewoon duidelijk is , had het eigenlijk direct al moeten zijn , en persoonlijk vind ik wel veel meer dingen in het regelement nog steeds vaag maargoed...

melf #50 said:
blauwe neo's ;)

ik heb er 1 :)

16.jpg

op ieder trucje is wel een trucje te vinden.
dan gaan wij toch een speciaal plat kaliber maken waarmee ik het trucje van het kippegaas of het kruisje kan doorprikken.

nee weet je wat we gaan doen iedereen laten investeren in inovaties op carb gebied dit jaar.
en dan het reglement eind dit jaar aanpassen zodat iedereen zijn doorontwikkelde carburateur bij het oud ijzer kan gooien.

19 mm doorlaatdiameter is 19 mm en niet meer en als iemand trucjes wil proberen go ahead:D

melf #50 said:
volgens mij kun je hem het beste in een vitrine voor de kast neerzetten ,denk dat er veel mensen dat ding dan willen zien. niet dat het wat boeit , het mag dus blijkbaar niet , naja , pech gehad , volgende keer beter dacht ik zo...

mja , gelukkig is nu het regelement zo aangepast dat het gewoon duidelijk is , had het eigenlijk direct al moeten zijn , en persoonlijk vind ik wel veel meer dingen in het regelement nog steeds vaag maargoed...

Het is voor mij nog niet duidelijk hor. Er kan nog steeds gerommeld worden met die kanaaltjes onder de doorlaat. Hoop dat de sobw hier ook even aandacht aan besteed.

Maar is er in andere klasses ook gecontroleerd op carb's ?
En zijn hiervan ook rijders ge-dq'd ?

Kenny,

onderbouw jou verhaal eens aan de hand van het reglement.

Jij moet je ook aan het reglement houden, niet alleen de rijders.

#94 said:
Kenny,

onderbouw jou verhaal eens aan de hand van het reglement.

Jij moet je ook aan het reglement houden, niet alleen de rijders.
dat heb ik al gedaan :)
19 mm is de maximale doorlaatdiameter en die wordt opgemeten doormiddel van een plat kaliber.
verder staat er niets in ons reglement dus ik ben benieuwd wat voor creaties er gaan komen.

Back