Tweede race, Brakel 17 april 2006

gè heeft al een deel antwoord gegeven maar ik ben er nog steeds niet over uit wat nou DE DOORLAAT is.
en het is leuk dat ze een totaalopervlak op gaan geven maar euhm hoe gaan we dat nameten bij een ovale carburateur?
ik hoop dat frits nog een paar mooie metertjes onder het stof vandaan gaat toveren.
zoals ik het nu zie namelijk mag ik dus wel met een ovale carburateur rijden waarbij de grootste doorlaat niet groter mag zijn als 14mm of de doorlaat mag geen groter oppervlak hebben dan 145???????

het kan aan mij liggen maar echt makelijker wordt het er niet op
 
Twin said:
Hij is niet voor niets daar later weer op terug gekomen, hij was het regeltje van de oxidantdoorlaat even kwijt.

Wat is hier je reactie op ?

Voor de duidlijkheid: wij hebben er een tijdje geleden over zitten brainstormen en hadden een zeer gelijkend idee maar zijn tot de conclusie gekomen dat het mede om die reden niet toegestaan kon worden. Bovendien hebben wij dat niet nodig om het vermogen te behalen.

'Bovendien hebben wij dat niet nodig om het vermogen te behalen'

Dat weet ik en dat vind ik ook heel knap. Zal mij als noob ook nooit lukken. Maar iets niet doen omdat het niet nodig is is onzin. Ik neem aan dat je er altijd het meeste uit probeert te halen en toch binnen de reglement blijft. Dus het blijft zo dat alleen het reglement het goed argument is dat jullie niet 'zoiets' hebben gedaan.

'Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.'

Dit is naar mijn mening nog gewoon in orde bij mijn carb.

edit:
Ik zal er maar toch weer bij zetten; als ik hier over twijfelde had ik niet aan de race deelgenomen.
 
Arnoud said:
'Bovendien hebben wij dat niet nodig om het vermogen te behalen'

edit:
Ik zal er maar toch weer bij moeten zetten; als ik hier over twijfelde had ik niet aan de race deelgenomen.

Dat weet ik en dat vind ik ook heel knap. Zal mij als noob ook nooit lukken. Maar iets niet doen omdat het niet nodig is is onzin. Ik neem aan dat je er altijd het meeste uit probeert te halen en toch binnen de reglement blijft. Dus het blijft zo dat alleen het reglement het goed argument is dat jullie niet 'zoiets' hebben gedaan.

'Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.'



Dit is naar mijn mening nog gewoon in orde bij mijn carb.

Ik zie toch echt staan doorlaat en NIET doorlaten, wat bij jouw geval zo is.
 
Candyman said:
gè heeft al een deel antwoord gegeven maar ik ben er nog steeds niet over uit wat nou DE DOORLAAT is.
en het is leuk dat ze een totaalopervlak op gaan geven maar euhm hoe gaan we dat nameten bij een ovale carburateur?
ik hoop dat frits nog een paar mooie metertjes onder het stof vandaan gaat toveren.
zoals ik het nu zie namelijk mag ik dus wel met een ovale carburateur rijden waarbij de grootste doorlaat niet groter mag zijn als 14mm of de doorlaat mag geen groter oppervlak hebben dan 145???????

het kan aan mij liggen maar echt makelijker wordt het er niet op

Hoe is het bij jullie in de SBO geregeld dan ? Wat mag wel en wat mag niet en hoe meet je het precies ?

Als je voor de std. klasse een grotere carb wil gaan maken mag deze nooit een groter oppervlak hebben dan 153,93 mm2. Het maximale behaalbare oppervlak haal je dan met een cirkel van 14mm. Op een andere manier zal het caliber er altijd doorheen gaan.

Aan wat voor vorm zat jij of Ge te denken dan ( let wel 1 doorlaat ) ?
 
Twin said:
Hoe is het bij jullie in de SBO geregeld dan ? Wat mag wel en wat mag niet en hoe meet je het precies ?
gewoon volgens het reglement en dat klopt.
bij de sobw klopt het reglement ook gewoon.
je gaat namelijk meten met een plat kaliber wat 0,1mm breder is als de doorlaat die is toegestaan.
dat kaliber hoort op de uiteinden van het vlakke stuk klem te lopen en niet tegen een stukje gaas of een kruisje:rolleyes:
 
melf #50 said:
naja , ben je voorbij gereden iig :p ,mja , totdat ik een onderdeel miste , ik geniet alleen al van het rijden zelf al :)


imo was het zeker een valse start , het licht stond nog echt zeer zeker op rood toen er al een paar weg waren... en dit is niet de eerste keer..

ja je ging me voorbij, was aan het pushen om je bij te blijfen helaas lukte dit niet naar mijn zin, jammer dat je uitviel.

laat ik het dan zo zeggen ik reed weg toen was het licht uit, maar die starts zijn inderdaad vaag..... op vw ook al zo rommelig maar ja!
 
Candyman said:
gewoon volgens het reglement en dat klopt.
bij de sobw klopt het reglement ook gewoon.
je gaat namelijk meten met een plat kaliber wat 0,1mm breder is als de doorlaat die is toegestaan.
dat kaliber hoort op de uiteinden van het vlakke stuk klem te lopen en niet tegen een stukje gaas of een kruisje:rolleyes:

Maar als deze dingen niet mogen, dan mag de arnoud methode bij jullie wel want die was zonder gaas of kruisje.
 
Als ik dus zorg dat ik mijn luchtfilter vast plak aan mijn carburateur zodat het een geheel wordt met de carb is alles toegestaan, immers het meetkaliber kan niet DOOR mijn carburateur.
 
Sander said:
Arnoud..

Iig tof dat je zo goed omgaat met het commentaar & je diskwalificatie...!!

Respect.

Dank U.
Ik zal even vermelden dat ik een dutje ga doen zodat ik geen reacties krijgt van 'zie je wel hij reageert al niet eens meer' :P
 
Twin said:
Als ik dus zorg dat ik mijn luchtfilter vast plak aan mijn carburateur zodat het een geheel wordt met de carb is alles toegestaan, immers het meetkaliber kan niet DOOR mijn carburateur.

Dat zou je aan wat mensen moeten vragen die goed zijn in het letterlijk bekijken van een reglement en jou vervolgens kunnen vertellen of je dan in je recht staat. Als je twijfelt zou ik het iig niet doen:P

Maar als ik er over nadenk is dat niet goed. Als je het kaliber vanaf de kant van het spruitstuk invoert komt het helemaal door de carb heen.
 
Twin said:
Als ik dus zorg dat ik mijn luchtfilter vast plak aan mijn carburateur zodat het een geheel wordt met de carb is alles toegestaan, immers het meetkaliber kan niet DOOR mijn carburateur.
zullen we dan de cilinder+cilinderkop vastlassen op elkaar en op het blok 8P
 
Hey Candyman,

Je zegt wel dat de SOBW niet deugt, maar bij jullie staat:

Algemeen technisch reglement:
4 CARBURATEUR
De doorlaatdiameter van een carburateur wordt gecontroleerd met een plat kaliber dat 0,1 mm breder is dan de maximaal toegestane carburateurdoorlaat. Wanneer het kaliber door de carburateurdoorlaat kan worden gestoken, is de carburateur te groot. Bij een niet-ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter.

In het geval van brandstofinjectie geldt eenzelfde maximaal toegestane doorlaatmaat als bij een carburateur.

Dat is precies hetzelfde als bij de SOBW. En uitgerekend jij gaat zeggen dat het allemaal niet deugt.
Bij jullie mag gewoon alles, als het caliber dat 0,1mm groter is dan de maximaal toegestane doorlaat, er maar niet doorheen kan. Er staat helemaal niets van kruisjes,kippegaas,filters,aantal openingen etc bij.
Bij jullie mag je dus een 28 pakken met een kruisje erin. Je krijgt dan bijvoorbeeld 4 doorlaten waar geen kaliber doorheen zal gaan.
Er staat vervolgens nergens dat dit niet mag, dus dan mag het wel.

Arnoud zou bij jullie dus wel reglementair zijn.

Kenny,

Maak me gek!
 
Back
Top