Tweede race, Brakel 17 april 2006

Ik zal je vertellen dat mijn carbs duur zijn. Aantal uren die erop zitten zijn dus niet op 2 handen te tellen. Maarja, een setje handen bestaat niet altijd uit 10 vingers, dus dat weet je nog niet veel.
 
Arnoud said:
Ik zal je vertellen dat mijn carbs duur zijn. Aantal uren die erop zitten zijn dus niet op 2 handen te tellen. Maarja, een setje handen bestaat niet altijd uit 10 vingers, dus dat weet je nog niet veel.

Ga eens slapen :*
 
#94 said:
Hey Candyman,

Je zegt wel dat de SOBW niet deugt, maar bij jullie staat:

Algemeen technisch reglement:
4 CARBURATEUR
De doorlaatdiameter van een carburateur wordt gecontroleerd met een plat kaliber dat 0,1 mm breder is dan de maximaal toegestane carburateurdoorlaat. Wanneer het kaliber door de carburateurdoorlaat kan worden gestoken, is de carburateur te groot. Bij een niet-ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter.

In het geval van brandstofinjectie geldt eenzelfde maximaal toegestane doorlaatmaat als bij een carburateur.

Dat is precies hetzelfde als bij de SOBW. En uitgerekend jij gaat zeggen dat het allemaal niet deugt.
Bij jullie mag gewoon alles, als het caliber dat 0,1mm groter is dan de maximaal toegestane doorlaat, er maar niet doorheen kan. Er staat helemaal niets van kruisjes,kippegaas,filters,aantal openingen etc bij.
Bij jullie mag je dus een 28 pakken met een kruisje erin. Je krijgt dan bijvoorbeeld 4 doorlaten waar geen kaliber doorheen zal gaan.
Er staat vervolgens nergens dat dit niet mag, dus dan mag het wel.

Arnoud zou bij jullie dus wel reglementair zijn.

Kenny,

Maak me gek!
waar heb je mij zien zeggen dat het niet deugt.
het reglement klopt juist wel alleen leven we met zoveel mensen.
deze mensen hebben zoveel verschillende meningen en inzichten op regels.
ik vraag dan ook wat iedereen beschouwd als DE DOORLAAT.

en ivm met dat kippegaas heb ik al uitleg gegeven
 
Twin said:
Ik zie toch echt staan doorlaat en NIET doorlaten, wat bij jouw geval zo is.
Dat staat er inderdaad, maar aangezien vrijwel iedere carb ook een choke en stationairbuis hebben maakt dit al 3 doorlaten.
Hierdoor zie ik de laatste regel, mbt het oxidant, als dat er geen buitenlucht dat na je "doorlaat" is binnengekomen als oxidant gebruikt mag worden.

Nu de TOTALE oppervlaktes er staan voldoet een STANDAARD 14MM enz ook niet meer of je moet je choke en stationairbuis dicht maken :)
 
Dat met het kippegaas is jouw MENING, dat staat er niet.
Ik snap je wel.

De doorlaat van een carburateur lijkt mij zoals gebruikelijk in de carburateur-elarei. Als je een PHBG19 pakt weet iedereen welke relatie die 19mm heeft tot de constructie van de carburateur. Ik heb nog nooit een carburateur gezien die wat dat betreft een hele rare vorm heeft, en waar de relatie van de doorlaat niet te herleiden is. Dit geld ook voor de ovale carburateurs, zoals de PHVA17,5.
 
Ik hoor trouwens ook mensen mopperen dat er nu ineens zoveel gezeik is. Hoe gek het ook klinkt ik ben daar heel blij mee. De regel wordt nu waterdicht (voor zover ik weet) en hierdoor zullen VEEL rijders hun carb moeten demonteren en vervangen of aanpassen.
 
#94 said:
Dat met het kippegaas is jouw MENING, dat staat er niet.
Ik snap je wel.

De doorlaat van een carburateur lijkt mij zoals gebruikelijk in de carburateur-elarei. Als je een PHBG19 pakt weet iedereen welke relatie die 19mm heeft tot de constructie van de carburateur. Ik heb nog nooit een carburateur gezien die wat dat betreft een hele rare vorm heeft, en waar de relatie van de doorlaat niet te herleiden is. Dit geld ook voor de ovale carburateurs, zoals de PHVA17,5.
Ik ben het volledig met je eens Patrick, laat daar geen vergissing over bestaan.

Maar het punt is, iedereen weet wat er bedoeld word, maar het STAAT er niet.
 
Reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,.......................

Volgens het reglement moet men 10 minuten voordat de race begint aanwezig zijn in parc ferme.............
Volgens het reglement mag een gecrashte rijder pas verder rijden als zijn machine op safety is gecontroleerd door een baancommisaris.........

Let wel deze regels gelden blijkbaar alleen voor rijders die niet bij het Thomsteam horen.
Werelds dat racen bij de SOBW.
 
dani said:
Dat staat er inderdaad, maar aangezien vrijwel iedere carb ook een choke en stationairbuis hebben maakt dit al 3 doorlaten.
Hierdoor zie ik de laatste regel, mbt het oxidant, als dat er geen buitenlucht dat na je "doorlaat" is binnengekomen als oxidant gebruikt mag worden.

Nu de TOTALE oppervlaktes er staan voldoet een STANDAARD 14MM enz ook niet meer of je moet je choke en stationairbuis dicht maken :)

Als je scherp wilt blijven Dani moet je dus niet met de choke gaan racen, zodra je de choke uitzet is het kanaal afgesloten. Geen doorgang meer dus.

Ik ben het met je eens dat strikt formeel er id een foutje in het reglement zit mbt de By-pass boringen in de carb. Als zij er bij vermelden dat deze de standaard afmetingen moeten behouden denk ik dat ze het goed formuleren. Ook moet er bij gezet worden dat het aantal by-pass kanalen niet mag worden gewijzigd.
 
dit probleem lijkt mij heel simpel op te lossen. stel gewoon verplicht dat iedereen met een orginele 14mm rijd en verbied in de regels dat er wat veranderd word aan de carburateur. als iedereen met een carb rijd die zo uit de winkel komt heeft iedereen een gelijke doorlaat en is daar ook geen verdere discussie meer over nodig.

vind in ieder geval dat arnoud de commentaar goed opvat en zij hebben dit ook echt niet met opzet gedaan. en wat al eerder gezegt werd iedereen probeert zoveel mogelijk uit zijn scoot te halen en dan ook gewoon volgens de regelementen. ik denk daarom ook dat dit meer een fout van de sobw was dan van arnoud. ze hadden gewoon duidelijker moeten zijn met de regelementen!!!
 
weer een vraag van mijn zijde:
waar in het verleden bepaald is dat de choke en stationairbuis aanschouwd worden als doorlaatdiameter?
 
Valentino... said:
Reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,reglement,.......................

Volgens het reglement moet men 10 minuten voordat de race begint aanwezig zijn in parc ferme.............
Tino,

Ook hier geld weer, het goed lezen van het regelement´

artikel 11.5 zegt het volgende
11.5 Elke deelnemer moet met de machine waarmee aan de wedstrijd wordt deelgenomen, 10 minuten voor de werkelijke aanvang van de wedstrijd aanwezig zijn in het parc fermé. Bij de race te laat komen of zonder de in de vorige zin bedoelde machine verschijnen kan tot gevolg hebben dat de deelnemer achteraan moet starten
of helemaal niet mag deelnemen. Dit ter beoordeling door de wedstrijdleider.

Dus het hoeft niet het geval te zijn. Einde discussie toch... :+
 
dani said:
Tino,

Ook hier geld weer, het goed lezen van het regelement´

artikel 11.5 zegt het volgende
11.5 Elke deelnemer moet met de machine waarmee aan de wedstrijd wordt deelgenomen, 10 minuten voor de werkelijke aanvang van de wedstrijd aanwezig zijn in het parc fermé. Bij de race te laat komen of zonder de in de vorige zin bedoelde machine verschijnen kan tot gevolg hebben dat de deelnemer achteraan moet starten
of helemaal niet mag deelnemen. Dit ter beoordeling door de wedstrijdleider.

Dus het hoeft niet het geval te zijn. Einde discussie toch... :+

Idd Daniel je hebt gelijk.
Ik vrees het ergste voor de SOBW scooterklasses iig.
Dit is het tweede jaar dat ik het moeten opnemen tegen een team waarin bestuursleden met de scepter zwaaien.(Overmars,van Gaalen en dan met name de eerste)

Van Rijssen reed gewoon vrolijk verder nadat ie zijn gebit in het asfalt had geparkeerd,zonder zijn machine te hebben laten chekken.
Dit flikt ie vorig jaar in Valkenswaard ook al een keer terwijl heel zijn kappenspul aan barrels hing.
Ook kunnen ze bij Thoms blijkbaar koffie blijven nuttigen tot 1 minuut voor de race.
En dan ook ff lekker meetrainen met de expi.
Hoe hebben we het nou?
Als dani een bout laat hangen ze hem nota bene bijna op.
Ik heb het gehad.
2007 SBO,das duidelijk.
 
Valentino... said:
Idd Daniel je hebt gelijk.
Ik vrees het ergste voor de SOBW scooterklasses iig.
Dit is het tweede jaar dat ik het moeten opnemen tegen een team waarin bestuursleden met de scepter zwaaien.(Overmars,van Gaalen en dan met name de eerste)

Van Rijssen reed gewoon vrolijk verder nadat ie zijn gebit in het asfalt had geparkeerd,zonder zijn machine te hebben laten chekken.
Dit flikt ie vorig jaar in Valkenswaard ook al een keer terwijl heel zijn kappenspul aan barrels hing.
Ook kunnen ze bij Thoms blijkbaar koffie blijven nuttigen tot 1 minuut voor de race.
En dan ook ff lekker meetrainen met de expi.
Hoe hebben we het nou?
Als dani een bout laat hangen ze hem nota bene bijna op.
Ik heb het gehad.
2007 SBO,das duidelijk.
dan moet je ook de koffie niet vergeten tino:+
 
Valentino... said:
Idd Daniel je hebt gelijk.
Ik vrees het ergste voor de SOBW scooterklasses iig.
Dit is het tweede jaar dat ik het moeten opnemen tegen een team waarin bestuursleden met de scepter zwaaien.(Overmars,van Gaalen en dan met name de eerste)

Van Rijssen reed gewoon vrolijk verder nadat ie zijn gebit in het asfalt had geparkeerd,zonder zijn machine te hebben laten chekken.
Dit flikt ie vorig jaar in Valkenswaard ook al een keer terwijl heel zijn kappenspul aan barrels hing.
Ook kunnen ze bij Thoms blijkbaar koffie blijven nuttigen tot 1 minuut voor de race.
En dan ook ff lekker meetrainen met de expi.
Hoe hebben we het nou?
Als dani een bout laat hangen ze hem nota bene bijna op.
Ik heb het gehad.
2007 SBO,das duidelijk.

Je hebt hier inderdaad aardig wat hekelpuntjes, maar ons `missertje` lag daar echt niet aan of wel?
 
Back
Top