Tweede race, Brakel 17 april 2006

Valentino... said:
No problem dude,voor jou tien anderen.
Trek gewoon een nieuw blik rijders open.
Als je hem op emmen weer sloopt rij je de race daarop met standaard setup met 15 pk.
Misschien kan je dat wel heel houden.


omg..:X is dit menens
 
Ik heb ook nog een vraag voor kenny:

Wat versta jij onder de doorlaat in het sbo reglement, hoe leg jij het uit richting rijders ?

Mijn mening heb ik gegeven, de SOBW heeft een extra regel dat spreekt over een doorlaat dus 1, zover ik gezien heb is er bij jullie geen extra regel, dus is de manier van SOBW niet toe te passen bij jullie.

Hoe te handelen ? en vooral wat is de doorlaat bij de SBO ??

Krijgen we bij jullie dezelfde discussies ?
 
wheely_king said:
Het is voor mij nog niet duidelijk hor. Er kan nog steeds gerommeld worden met die kanaaltjes onder de doorlaat. Hoop dat de sobw hier ook even aandacht aan besteed.

Maar is er in andere klasses ook gecontroleerd op carb's ?
En zijn hiervan ook rijders ge-dq'd ?


mja , laten we eerlijk zijn , als er tegen mij gezegd word dat ik een 14mm mag hebben max , dan heb ik gewoon 14mm , dit inclusief alle std kanalen , dan ben je dus gewoon achterlijk als je dan niet begrijpt dat met 14mm gewoon 14mm mee word bedoelt , als je dan bewust een kanaaltje gaat verbouwen of erbij gaat maken ben je gewoon de boel aan het stangen want je weet dat dat niet de bedoeling is , en ten tweede zou dat een 2e doorlaat zijn wat dus al niet mag.

mijn mening is gewoon de doorlaat 14mm (rond) en verder geen bijzondere kanaaltjes etc. die er nomaal niet zitten , en die zouden dus wel opvallen...
 
Ik denk dat iedereen er zo over denkt en dat dat ook de manier is, ik begrijp echter niet dat er personen zijn die zeggen dat ze er geen idee van hadden dat ze niet reglementair bezig zijn:? .
 
melf #50 said:
Blastie said:
ik heb er 1 :)

hee , thanks :) , ben gek op foto's :)

ik zal er volgende keer proberen aan te denken, heb er geen van brakel.

btw: als hier iemand zit die met zo'n schakel ding rijdt en foto's wil zien moet je maar effe laten zeggen dan verklein ik ze wel en zet ik ze er wel op. (heb een paar goeie)

Grtz Hans
 
Twin said:
Ik heb ook nog een vraag voor kenny:

Wat versta jij onder de doorlaat in het sbo reglement, hoe leg jij het uit richting rijders ?

Mijn mening heb ik gegeven, de SOBW heeft een extra regel dat spreekt over een doorlaat dus 1, zover ik gezien heb is er bij jullie geen extra regel, dus is de manier van SOBW niet toe te passen bij jullie.

Hoe te handelen ? en vooral wat is de doorlaat bij de SBO ??

Krijgen we bij jullie dezelfde discussies ?
het enigste wat wij hebben weggelaten is:
Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.


verder is zoals mij door velen andere technische hoofden verteld dat de doorlaat het deel is waar de buitenlucht de carburateur inkomt en het mengsel de carburateur verlaat.
hier is een maximaal toegestaan diameter aan verbonden die niet groter mag zijn als bv 19 mm.
dit word doormiddel van een plat kaliber opgemeten en wanneer dit kaliber op het nauwste punt vastloopt is het een goedkeur.
wanneer het kaliber niet vastloopt dus er doorheen gestoken kan worden is het een afkeur.
 
Ok

Dat is dan duidelijk en jullie volgen de redenering die normaal in het degelijkse gebruik daarvoor staat.
Ik deel die mening. En de boundary hunters zijn hierbij dan meteen gewaarschuwd.

geen truc carburateurs dus.
 
Arend..............

arend01.jpg
 
ik heb ff ales goed dorgelezen

ik heb een 12mm phva op de bank gezet en een 14mm boor erin gedouwd, nu zou ik dus eigenlijk ook niet regelementair bezig zijn ofwel? ik heb em 14mm + de orginele kanaaltjes,,,enige wat ik heb veranderd is dat ie nu 14mm is en een kelkje derop.

d8 dat die zo wel goedgekeurd zou worden, maar ben niet gecontroleerd.

heb de race ook niet uitgereden daar niet van maarja...
 
De SOBW had jaren terug een tekening van de doorlaat in het reglement staan.
Die tekening is alleen al weer een aantal jaren verdwenen uit de boekjes.
Die tekening had deze discussie kunnen voorkomen.
 
Heb je ook nog een leuke foto van mij kunnen knippen Tino? Als je er een aantal hebt wil ik wel wat bij je bestellen...:)
 
Candyman said:
het enigste wat wij hebben weggelaten is:
Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.


verder is zoals mij door velen andere technische hoofden verteld dat de doorlaat het deel is waar de buitenlucht de carburateur inkomt en het mengsel de carburateur verlaat.
hier is een maximaal toegestaan diameter aan verbonden die niet groter mag zijn als bv 19 mm.
dit word doormiddel van een plat kaliber opgemeten en wanneer dit kaliber op het nauwste punt vastloopt is het een goedkeur.
wanneer het kaliber niet vastloopt dus er doorheen gestoken kan worden is het een afkeur.


Ik kan nergens in jou verhaal opmaken dat de kruis-constructie niet zou mogen bij jullie, en het moet dus wel kunnen.
Wat dat betreft vind ik de SOBW duidelijker dan jou antwoord:
Go ahead:D

Hieruit maak ik dus gewoon op dat je het luid en duidelijk toestaat!

Je kan het komende jaar dus niemand hierop afkeuren, het is nu immers duidelijk vooraf gevraagd en je hebt er geen afwijzend antwoord op gegeven.
 
Kerbinos said:
St A
Was erg leuk om te zien, Pronk die helemaal los ging!
-:-

Ik heb idd erg hard me best gedaan, jammer dat ik iets te laat in de race begon met gasgeven. Jammer dat ik je verder niet meer heb gesproken, echt van harte gefeliciteerd met je 1e plek gozer! Toen Rik onderuit ging sprong ik op, klapte in me handen en riep ' Yes!'. Dit kwam bij een aantal omstanders misschien een beetje verkeerd over (ook wel logisch) :P Ik deedt dat dus niet zozeer omdat Rik onderuit ging, maar omdat het betekende dat jij 1e zou worden! Je hebt het echt verdient, je hebt er keihard voor geknokt in ieder geval, je reedt ' als een malle' :P

Momenteel vind ik dat er 2 mensen zijn die het verdienen om Rik van de 1e plaats te stoten, en zijn Dani/Tino & Jij. Deze keer was jij het...ik hoop volgende keer Dani, houdt het lekker spannend!
 
Back
Top