melf #50 said:ik mis mijn foto
Twin said:Hij is niet voor niets daar later weer op terug gekomen, hij was het regeltje van de oxidantdoorlaat even kwijt.
Wat is hier je reactie op ?
Voor de duidlijkheid: wij hebben er een tijdje geleden over zitten brainstormen en hadden een zeer gelijkend idee maar zijn tot de conclusie gekomen dat het mede om die reden niet toegestaan kon worden. Bovendien hebben wij dat niet nodig om het vermogen te behalen.
Arnoud said:'Bovendien hebben wij dat niet nodig om het vermogen te behalen'
edit:
Ik zal er maar toch weer bij moeten zetten; als ik hier over twijfelde had ik niet aan de race deelgenomen.
Dat weet ik en dat vind ik ook heel knap. Zal mij als noob ook nooit lukken. Maar iets niet doen omdat het niet nodig is is onzin. Ik neem aan dat je er altijd het meeste uit probeert te halen en toch binnen de reglement blijft. Dus het blijft zo dat alleen het reglement het goed argument is dat jullie niet 'zoiets' hebben gedaan.
'Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.'
Dit is naar mijn mening nog gewoon in orde bij mijn carb.
Candyman said:gè heeft al een deel antwoord gegeven maar ik ben er nog steeds niet over uit wat nou DE DOORLAAT is.
en het is leuk dat ze een totaalopervlak op gaan geven maar euhm hoe gaan we dat nameten bij een ovale carburateur?
ik hoop dat frits nog een paar mooie metertjes onder het stof vandaan gaat toveren.
zoals ik het nu zie namelijk mag ik dus wel met een ovale carburateur rijden waarbij de grootste doorlaat niet groter mag zijn als 14mm of de doorlaat mag geen groter oppervlak hebben dan 145???????
het kan aan mij liggen maar echt makelijker wordt het er niet op
gewoon volgens het reglement en dat klopt.Twin said:Hoe is het bij jullie in de SBO geregeld dan ? Wat mag wel en wat mag niet en hoe meet je het precies ?
melf #50 said:naja , ben je voorbij gereden iig,mja , totdat ik een onderdeel miste , ik geniet alleen al van het rijden zelf al
imo was het zeker een valse start , het licht stond nog echt zeer zeker op rood toen er al een paar weg waren... en dit is niet de eerste keer..
Candyman said:gewoon volgens het reglement en dat klopt.
bij de sobw klopt het reglement ook gewoon.
je gaat namelijk meten met een plat kaliber wat 0,1mm breder is als de doorlaat die is toegestaan.
dat kaliber hoort op de uiteinden van het vlakke stuk klem te lopen en niet tegen een stukje gaas of een kruisje
Sander said:Arnoud..
Iig tof dat je zo goed omgaat met het commentaar & je diskwalificatie...!!
Respect.
Twin said:Als ik dus zorg dat ik mijn luchtfilter vast plak aan mijn carburateur zodat het een geheel wordt met de carb is alles toegestaan, immers het meetkaliber kan niet DOOR mijn carburateur.
nee want die had meerdere doorlatenwheely_king said:Maar als deze dingen niet mogen, dan mag de arnoud methode bij jullie wel want die was zonder gaas of kruisje.
zullen we dan de cilinder+cilinderkop vastlassen op elkaar en op het blok 8PTwin said:Als ik dus zorg dat ik mijn luchtfilter vast plak aan mijn carburateur zodat het een geheel wordt met de carb is alles toegestaan, immers het meetkaliber kan niet DOOR mijn carburateur.
Candyman said:nee want die had meerdere doorlaten
dat is nou juist het discussiepunt WAT IS DE DOORLAAT EXACTwheely_king said:En waar hoord dat luchtkanaaltje dan bij die onder je doorlaat zit ?