Steven#36 said:Ik wil toch nog even op dat slingeren reageren, dat heb ik dus (o.a.?) gedaan zonder op dat moment echt te beseffen dat dat echt niet de bedoeling is.
Het is voor mij nieuw om zover vooraan mee te rijden en dan wil je in de spanning van de race wel eens niet zo goed over dat soort dingen nadenken.
Zie het dus als een "beginnersfout" en niet als opzettelijk asociaal rijgedrag. Het is met Pronk al uitgepraat maar ik dacht laat ik het hier ook even melden... Wat mij betreft geen slingeren meer, wat natuurlijk niet betekend dat ik Pronk in het vervolg "zomaar" voorbij laat gaan maar dat spreekt voor zich
Enne, Kervin gefeliciteerd met je verdiende eerste plek
Steven
How...haman said:het is geen kwestie van vals spelen arno ... het was naar hun weten gewoon reglementair. dit is echt niet iets nieuws.
Sander said:How...
Het is niet regelementair.. Iedereen weet dat, maximale mm van de carb is 14mm. Door "slim" te zijn, kregen hun het voordeel van enkele mm's erbij.
Echter zullen ze een dubbel gevoel hebben op de baan, omdat hun machine even hard loopt, met een grotere carburateurdoorlaat, dan de concurrentie...
Sander said:How...
Het is niet regelementair.. Iedereen weet dat, maximale mm van de carb is 14mm. Door "slim" te zijn, kregen hun het voordeel van enkele mm's erbij.
Echter zullen ze een dubbel gevoel hebben op de baan, omdat hun machine even hard loopt, met een grotere carburateurdoorlaat, dan de concurrentie...
Arnoud said:Ik zal het nog een keer zeggen: Als ik ook maar het idee heb dat ik niet reglementair rijdt ga ik het eerst navragen bij de technische keuring of ik verschijn niet aan de start.
Ik heb mijn carb aan verschillende mensen laten zien. Zelfs mensen die bij de technische keuringen hebben gezeten bij zowel SOBW als Motorsport organisaties en die ook zeker wel weten hoe een reglement gelezen moet worden. Alle keren heb ik te horen gekregen dat ik zo volkomen volgens de regels rijdt.
Uitspraken van: 'je weet toch wat er bedoelt wordt' slaan sowieso nergens op. Het gaat om de de letterlijke regels van een reglement. Wat in het reglement staat voorgeschreven is verplicht. Wat niet in het reglement niet. Als de SOBW mij dan toch afkeurt en mijn protest ook staat de sobw toch het sterkst en moet ik daarmee akkoord gaan.
Mensen die mij dan ook nog graag een valsspeler willen noemen, ga je gang!! Ik weet zelf dat ik niet met twijfels over mn scooter ga rijden.
De kans dat ik komende wedstrijd minder vermogen heb zit er uiteraard ook dik in, dat is niet meer dan logisch aangezien de vernieuwde reglementen mij niet in staat stellen met mn huidige carb te rijden.
Spasta said:2de en laatste deel pics:
Grtz Hans
Mechanic said:Aangezien het reglement is aangepast zijn ze zich er wel van bewust geworden dat het bestaande reglement niet eenduidig was...
Het hangt er gewoon van af hoe je de regels interpreteert, ik neem aan dat niemand expres de regels overtreden heeft maar een gat in de wetgeving had ontdekt wat in zijn voordeel kon werken.
Volgens mij gebeurt dat in elke vorm van racerij. Aangezien ze gediskwalificeerd zijn vond de SOBW blijkbaar dat ze niet reglementair bezig waren, terwijl ze zelf dachten dat ze in een soort niemandsland zaten waar het wel kon.
Maargoed, de reglementen zijn aangepast, dus de jacht op een nieuw gat kan weer verder gaan
Twin said:Ik ben blij dat je zelf toegeeft dat het wel degelijk uitmaakt, ( daar ga je Twan ) Ieder pantoffeldiertje weet dat de carb de zwakste schakel is in de std. klasse !
Ik ben het niet eens dat je op de letter het reglement volgt, er staat doorlaat, geen doorlaten, dus enkelvoud, niet meer dan 1 gat toegestaan....simpel. Daaruit volgt dat je niet reglementair bezig was en de nu terrecht de gevolgen van voorgeschoteld krijgt. Verder vindt ik dat je met zoveel mensen kan praten als je wilt, maar uitsluitend Frits Overmars heeft de beslissing te maken. Ik denk dat je het hem niet gevraagd hebt omdat je zelf best in kon schatten wat het antwoord zou zijn.
Twan zegt dat ik niet goed geinformeerd ben, jij kunt het beste hierop een antwoord geven, geen reactie is voor mij voldoende om aan te nemen dat ik wel degelijk goed geinformeerd ben. Als je een foto neerzet van je creatie kan je veel onduidlijkheid wegnemen of zelfs je protest motiveren. Het maakt nu toch niet meer uit nadat het reglement nog verder is verduidelijkt om foutieve interpretering uit te sluiten. Niemand heeft er nog iets aan in het kader van een eerlijke strijd.
Graag reactie.
Razma said:stond je dan naast me tijdens de std b wedstrijd ?
Arnoud said:Frits Overmars zei dat mijn carb 'helaas' volgens het reglement in orde was. Ook hetgeen wat hij jou gezegd heeft over mijn carb is niet helemaal juist. Nee, ik post geen foto. De technische keuring stelde mijn carb ter discussie en zij hebben ook het volle recht om hem te bestuderen.
Op het punt van de meerdere doorlaten heb ik sowieso het volgende te zeggen. Elke carb, zelfs een standaard 14mm heeft meerdere doorlaten. Zelfs de hoofddoorlaat zoals ik het maar zal noemen wordt altijd opgesplitst in 2 doorlaten als je op dezelfde manier gaat redeneren als dat ze bij mij hebben gedaan.
Blastie said:@Spasta, Nice pic's
@Inne(scootertuning.net crew) Nice pic's +ralf+
Mis nog 1 foto er zat een fotograaf met de race(STD-B) in de laatste bocht voor start finisch, van achtere pic's te maken op het moment dat ik mijn kickstarter kap aan de grond reed glijdend door de bocht? iemand daar een pic van?? had wel verwacht dat ik op mijn plaat zou gaan maar viel mee! alleen die bout die daar zit wordt nog hele klus om los te krijgen haha :+
Voor de rest wel veel fun gehad en een hele leuke start! naar mijn mening ging het licht gewoon uit bij de start en maakte niemand valse start maar jah die official was nog bezig achter me iemand optestellen zag ik uit oog hoek ??!! (of zag ik spooken)
@Melf Quote van hem tegen mij voor opwarmronde: gewoon lekker knallen! haha owned :7
Razma said:aan de laatste serie fotos te zien stond je gewoon naast me
heb je zwarte digireflex?