This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

ok genoeg over die carbs! gebeurd is gebeurd, op naar de volgende race! het is klote, maar je veranderd er nu niks meer aan.
maar eerst nog even mijn verhaaltje over de wedstrijd!

de training en de kwalificatie gingen best lekker, maar zeker nog niet het uiterste eruit gehaald (zag ik later op mijn rondetijdmeter)
na de tijden van de kwalificatie te hebben gezien, was ik een beetje teleurgesteld. ik stond namelijk 1 plaatsje achter Monique. ik wilde graag de snelste vrouw van het veld zijn. dit was dan ook mijn doel voor de wedstrijd.

bij de start ging het niet goed. er kwam me een of andere gek voorbij, die voor mij alle gaten dichtgooide en ik er niet tussen durfde te prikken. na de start lag ik 5e of 6e, maar ik heb toch lekker terug weten te rijden naar de 4e plek. na een aantal ronden, heb ik nog heel even de 3e plek in handen gehad, maar door mijn fout bij het inhalen van een achterblijver, kwam jeroen mij weer voorbij. daarna heb ik steeds in de buurt gezeten bij jeroen. bij het inhalen van 2 achterblijvers, ging ook jeroen heel erg slingeren, wat in mijn ogen echt een gevaarlijke situatie opleverde. (ik weet t ik had er gewoon voorbij moeten gaan, maar ik ben nou eenmaal geen topscooter rijdster of A rijdster!)
toen we de laatste ronde ingingen, zat ik er nog redelijk achter en had ik het idee dat ik hem nog wel zou pakken op het rechte stuk. helaas viel de finishvlag al en ben ik geen 3e geworden.
ik heb heel veel geleerd en vooral heel veel geleerd over het inhalen van achterblijvers! ik moet namelijk veel feller worden hierop, gewoon ernaast zetten en gaan!
mijn eigen doel heb ik in ieder geval gehaald en ik heb ook nog eens flink wat seconden van mijn eigen tijd afgereden. ik ben 's morgens in de training begonnen met een 1.05 dat ik aan het einde van de training verbeterd heb naar een 1.00. in de kwalificatie reed ik een 0.58 en in de race heb ik op mijn eigen teller gezien dat ik een 0.56 gereden heb! ik heb dus 9 seconden van mijn eigen tijd op die dag afgereden! ik ben dus ook zeer tevreden daarover.

tot slot wil ik nog wel even kwijt dat ik het een hele goede beslissing vond van de SOBW dat ze de standaard scooters en de sportklasse in 2 groepen hebben laten rijden! ik hoop dat ze dat gewoon altijd gaan doen op smalle baantjes! dit is namelijk beter voor de snelle mensen, maar ook voor de langzame mensen! zo hebben we er allemaal veel meer plezier in (ik tenminste wel)

arnoud, pronk, arno, rob en dennis de lijster: goed gereden, ik ben jaloers! ik wil ook wel zo hard rijden!

Op naar Emmen!!!!!!!
 
ik snap toch niks van die carbs! dat laat ik allemaal aan de tuner over, die heeft daar meer verstand van dan ik.
ik snap de hele discussie wel, maar ik bedoel alleen maar, we kunnen er wel over blijven discussieren, maar wat levert het op? het blijft een welles-nietes spelletje! tuurlijk is het niet leuk om daarop afgekeurd te worden, maar je doet er nou eenmaal niks aan, de SOBW heeft het laatste woord hierin. rijders kunnen daar echt geen verandering in brengen. (ik heb al het een en ander geprobeert te veranderen,maar je verandert het echt niet zomaar)

wanneer krijg ik foto's te zien van mijzelf??? ik vond dat ik best leuk gereden heb, maar nog geen foto' van mij gezien
 
jij snapt er misschien niets van, maar voor andere mensen is dit belangrijk. Ook voor de toekomst. Als rijdersvertegenwoordiger zou je dit geloof ik toch moeten begrijpen dat rijders onderling nu samen praten over hoe en wat kan. Wees blij dat dit onderwerp juist open op tafel gaat en er een goede eerlijke discussie over is

wederom nofi

ivm foto's.. wat dacht je van even geduld hebben ?
Er staat duidelijk eerste deel van de std B
 
lydje said:
arnoud, pronk, arno, rob en dennis de lijster: goed gereden, ik ben jaloers! ik wil ook wel zo hard rijden!


dan moet je een andere carburateur erop zetten heb ik ergens gehoord :*
 
Reden uitvallen Daniel van Dorsselaer:

Porseleinen neus van bougie gescheurd en in de verbrandingskamer gevallen.
Hoeveel pech kan je hebben..................:?
 
Valentino... said:
Reden uitvallen Daniel van Dorsselaer:

Porseleinen neus van bougie gescheurd en in de verbrandingskamer gevallen.
Hoeveel pech kan je hebben..................:?


dat is zeer zeker balen , ook erg vaag geval :?

mja , je maakt soms rare dingen mee...

vond het wel jammer , was de race wel leuker door geweest denk ik
 

ik begrijp t ook. ik zal er niks meer over zeggen, ik kijk alleen nog maar toe op de reacties op elkaar. ik hoop dat er ook nog leuke voorstellen uit voort komen, die ik kan gebruiken bij vergaderingen. zodat er misschien toch iets kan veranderen in het regelement.
 
Laat ik de vraag zo stellen lydje, wat vind je er van als patrick met een topscooter naast je komt staan in de standaard A ?
 
Trouwens die weegschaal @ de sobw klopt echt voor geen meter, ik was ineens 13 kilo te zwaar.. vorige week was dat nog 2, en ik ben zelf ook niet zwaarder geworden dus beetje vaag, Ik heb alleen stangetjes erbij gekregen en die wegen dus echt geen 11 kilo.
 
Twin said:
Laat ik de vraag zo stellen lydje, wat vind je er van als patrick met een topscooter naast je komt staan in de standaard A ?

ok als je t zo stelt.....
maar zoals ik al eerder zei, ik kijk nu alleen nog maar voor de reacties, ik ga me niet aan de discussie wagen over de carbs. ik snap te weinig van de carb om daar een goede uitspraak over te doen.
 


bij mij deed ie het prima , netjes 70,4 ik ben er zelf maar niet op gaan staan ..

mja , mischien perongeluk niet goed gemeten , volgende keer scooter er weer af en nog een proberen , ding is best gevoelig
 
Regels zijn er toch oom een eerlijke wedstrijd te garanderen, dan moet je je er wel aan houden....................Simpel

Vervolgens is er ook nog een grens van mate van overtreding, zo zag ik Arnoud na de wedstrijd ergens een wheely maken, dat is ook niet toegestaan, vandaar dat de wedstrijden in belgie bijvoorbeeld zo geliefd zijn. Als je daar op gediskwalificeerd wordt vind ik dat een wat ander verhaal, daar kan ik inkomen dat je dat jammer vindt. Maar in mijn geheugen zit ook nog ergens dat Kervin in Venlo het hele weekend niet meer mocht rijden vanwege een fout startnummer...............kijk dat vind ik jammer. Je weet dus dat er streng opgetreden kan worden ( niet voor niets ) dan denk ik dat je het ook niet moet gaan opzoeken.

9||6 Gelijke monikken, gelijke kappen !
 
Twin said:
Laat ik de vraag zo stellen lydje, wat vind je er van als patrick met een topscooter naast je komt staan in de standaard A ?

Oppervlakte van de doorlaat is uiteindelijk even groot als die van een 14 mm.

Ten tweede:
Artikel 4
Bij een niet ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter
.

Een 19 of 21 mm met spijltjes is een " niet ronde carb". Daarmee komt het tweede deel van de zin in werking. De grootste doorlaatmaat wordt beschouwd als de doorlaatdiameter. Ik zie dus nog steeds niet in, wat er niet reglementair is aan een 19 mm met twee spijlen als restrictor.
 
Candyman said:
dan quote ik mezelf nog maar een x

De doorlaat is de totaal opgetelde maximale diameter, in het kleinste gedeelte van de carburateur. Dit is dus het gedeelte van de carbu, wat altijd in het spruitstuk geplaatst word.

Deze zou je 14.05 mm groot kunnen maken, gezien het meetcaliber 14.1 mm is.


Toch?