Tuning advies voor yahama slider

Status
Not open for further replies.

sliderboy

Well-Known Member
Ik heb vorige week een slider gekregen van me oom (lief heh):p
maar wil deze opvoeren maar heb er zelf geen vestand van
daarom vraag ik jullie advies
zelf wou ik dit er allemaal onder gooien:

Malossi
Carburateur-kit 21mm. MHR SPEED, speciaal voor 70cc.
199.50

Malossi
Cil.kit 70cc. met 5 spoelpoorten snel, gietijzer met hardstalen cilinderwand.
(Standaard cilinderkop toepasbaar, wordt kompleet geleverd met zuiger, zuigerveren en pakkingen.)
199.50

Gianelli
Uitlaat Gianelli GSP
(Toepasbaar op 50 en 70cc. cilinderkits.)
169.00

maar gaat dit ook lukken ? heb ik dan nog meer dingen nodig?
of kunnen jullie me zeggen wat ik er onder moet gooien
om hem rond de 70km/h of sneller te krijgen
ik heb 600,-/650,- voor onderdelen

kunnen jullie me dan advies geven alvast bedank
 
Advertisement - register to remove this

ik zou voor dat geld een 19 of 21 mm Dellortho nemen als carb+een 70dr (evt getuned) en een uitlaatje, tja yasR ofzo, maar dat valt een beetje buiten je buget....maar als je hem 70+ wil laten lopen heb je alleen een ander uitlaatje nodig hoor....
 
koop een gewone delorto cabu bv 21mm en koop geeeeeeeeeeeen gsp die cilinder rijd wel leuk op een slider
koop gewoon een polini for race uitlaat en een malossi vario
 
Originally posted by sliderboy
Ik heb vorige week een slider gekregen van me oom (lief heh):p
maar wil deze opvoeren maar heb er zelf geen vestand van
daarom vraag ik jullie advies
zelf wou ik dit er allemaal onder gooien:

Malossi
Carburateur-kit 21mm. MHR SPEED, speciaal voor 70cc.
199.50

Malossi
Cil.kit 70cc. met 5 spoelpoorten snel, gietijzer met hardstalen cilinderwand.
(Standaard cilinderkop toepasbaar, wordt kompleet geleverd met zuiger, zuigerveren en pakkingen.)
199.50

Gianelli
Uitlaat Gianelli GSP
(Toepasbaar op 50 en 70cc. cilinderkits.)
169.00

maar gaat dit ook lukken ? heb ik dan nog meer dingen nodig?
of kunnen jullie me zeggen wat ik er onder moet gooien
om hem rond de 70km/h of sneller te krijgen
ik heb 600,-/650,- voor onderdelen

kunnen jullie me dan advies geven alvast bedank

Beter koop je een DR70cc (kan je nog altijd laten tunen), en een 19mm carb. (DELL'ORTO). Rij dan voorlopig met je standaard uitlaat en spaar voor een ECHTE uitlaat.

gianelli gsp is rotzooi.
 
uhm... 70 km/u op teller zal niet zo moeilijk zijn lijkt mij... begrenzers eruit en hij zal wel 70 lopen. mja.. 70 is saai, dus koop toch maar een dr70 ofzo, en andere uitlaat en evt carb
ik ga niet zeggen welke spullen want ik heb geen ervaring met mina vert.

greetz
 
ik ken een neger hier in VLD met een blauwe slider met lelijke groene stickers derop, en die rijdt 90 teller onbegrensd, doe er mee wat je wil :rolleyes:
 
Dell'Orto 17,5mm of 19mm 130,-
DR70 170,-
Doppler krukas 200,-
Lagers en afstelzooi 100,-

Dan ben je in totaal 600,- kwijt en kun je met std uitlaat blijven rijden totdat je geld hebt voor een andere, en je zult best relaxed gaan en zekerz boven de 70 :p
 
Originally posted by QuadraRacer
Dell'Orto 17,5mm of 19mm 130,-
DR70 170,-
Doppler krukas 200,-
Lagers en afstelzooi 100,-

Dan ben je in totaal 600,- kwijt en kun je met std uitlaat blijven rijden totdat je geld hebt voor een andere, en je zult best relaxed gaan en zekerz boven de 70 :p

Je vergeet zeker dat die jongen (nog) geen verstand heeft van tuning, en dat een krukas monteren vrijwel onmogelijk is voor hem?

Monteren van een krukas kost ook een aardige duit.
 
Originally posted by sliderboy
Ik heb vorige week een slider gekregen van me oom (lief heh):p
maar wil deze opvoeren maar heb er zelf geen vestand van

kunnen jullie me dan advies geven alvast bedank

Ik zou eerst eens beginnen met je begrenzers verwijderen (als je dat nog niet gedaan had, blijkt namelijk niet uit je verhaal) dus prop uit je uitlaat, ring uit de vario enz. en dan moet je toch zeker al de 70 km/h halen...

kosten: alleen wat gereedschap :)
 
Tja een Slider loopt onbegrensd denk ik 65. (teller ja)

Koop een DR70, Hebo gara of blackschwannetje ofzo (jaja), en 19/21mm DO, krukasje is ook eigenlijk wel een must, neem dan een Doppler, en als je nog geld over hebt een Hebo vario.
 
sorry maar ik kom met nog een voorstel?koop een yas r voor vertkaal!!!echt wel vette uitlaat!en een DR inderdaad maar als je wat meer te besteden hebt een gilardoni 70 want van de cilinders die ik gehad hebt loopt die echt wel het vetst!en die krukas?ik rij al 11.000 km met mun originele krukas en alleeen 2 keer de lagers vervangen!big end is nog goed maar je moet wel goed smeren dan!dus als ik jou was zou ik die krukas maar mooi laten zitten!!ik zeg niet dat een andere niet beter is maar alleen dat het niet perse nodig is als je goed smeert!verder is een andere vertanding wel een must op dat blok!

tenminste ik neem aan dat ook in dat min.vert blok alhoewel het anders is als het oude vertikale blok ook een erg korte vertanding zit!!!! en hebo alu 70 moet trouwens ook vet lopen zegt men hier maar heb er zelf geen ervaring mee, komt nog!!!!

succes
 
oh ja ik bedoel dan 11.000km met volgende cilinders:

mallossi mhr rep70
2x een DR70
een goedkope KUT TCCD70
pinasco 70
gilardoni 70
 
Probeer eens een Polini Alu W-poorter......

Ook zeer leuk te tunen...



Originally posted by Ploemen
oh ja ik bedoel dan 11.000km met volgende cilinders:

mallossi mhr rep70
2x een DR70
een goedkope KUT TCCD70
pinasco 70
gilardoni 70
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top