Tunen Gilera DNA

gileradna

Well-Known Member
Wie weet hoe je een Gilera DNA moet tunen?

En waar zitten de begrenzers?

Iemand zij dat er wat over in stond in de scootin' heeft de scootin' ook een site?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by gileradna
Wie weet hoe je een Gilera DNA moet tunen?

En waar zitten de begrenzers?

Iemand zij dat er wat over in stond in de scootin' heeft de scootin' ook een site?

varioring
membraanplaatje

mayb uitlaat maar dat moet je aan een DNA kenner vragen
 
De vario weet ik wel te vinden, maar die bouten zitten zo ongelofelijk vast.

Maar het membraan, waar the fuck zit dat verstopt en wat is het eigenlijk?

Er zit wel een katalysator op de uitlaat, maar die zit er echt opgelast. er zit ook een pijpje(piemel aan de uitlaat) maar ik weet niet of ik hem wel dicht kan buigen nadat ik hem heb afgezaagt, het is allemaal van erg hard metaal!
 
Originally posted by gileradna
De vario weet ik wel te vinden, maar die bouten zitten zo ongelofelijk vast.

Maar het membraan, waar the fuck zit dat verstopt en wat is het eigenlijk?

Er zit wel een katalysator op de uitlaat, maar die zit er echt opgelast. er zit ook een pijpje(piemel aan de uitlaat) maar ik weet niet of ik hem wel dicht kan buigen nadat ik hem heb afgezaagt, het is allemaal van erg hard metaal!

uitlaat weet ik niet wat er voor te krijgen is.. membraan zit onder je spruitstuk (stuk rubbern tussen carb en blok) daar zit een plaatje op met een gat vsn 0,7cm dan moet eruit
 
Die zul je ook moeten afstellen, en aangezien je;

a)niet weet waar je spruitstuk zit...
b)je vario niet los krijgt

zal dat de nodige problemen geven...

Wel goede keus trouwens...

Greetz.
 
DROELOE

DJEEZ DROELOE, met die begrensde cilinder BLAAT, ik heb 90 op teller gehaald onbegrensd en die cilinder is niet begrensd maar gewoon sloom en ophogen is ook niet altijd de oplossing...

Ik heb waarschijlijk niet de sloomste versie, maar toch...
 
Mkay.. ik heb ook een dna

Er zit een ijzeren plaatje tussen je luchtfilter en je carb:

Watisdit.jpg


Sloop die eruit.. samen met de prop uit je luchtfilter, haal je luchtfilter eraf en dan zie je dat er een 2e ingang inzit naast de slang naar je carb. Haal dat stukje rubber wat daar in zit eruit en je scootje maakt een iets zwaarder geluidje. Er zitten 2 vario ringen in maar aangezien je je carterkap niet eens loskrijgt moet je die ff door je dealer laten slopen :) Tenzij je iemand kent die je mee kan helpen. Er zit idd ook gewoon een 'piemel' aan je originele uitlaat.. sloop die eraf en las hem dicht OF haal een goeie uitlaat (ik heb momenteel gewoon een runner uitlaat wat ook goed werkt)

Nog ff over die cilinder.. er zit in iedergeval een VEEL snellere in dan in de laatste runner's. Ik rij/trek een runner uit 98 en 99/00 vierkant weg. :W

Dit is de standaard DNA uitlaat:

Uitlaat.jpg


Als je hem wil castereren moet je er wel ff voor zorgen dat het plaatje wat je hierboven zit op 1 of andere manier dicht wordt gemaakt. OOk moet je ff een afdek dop halen voor de andere kant van je carterkap waar nu een dop inzit met gaten :p

Good luck
 
kun je niet even zeggen waar de dingen zitten waar je het over hebt? Ik heb geen idee hoe deze dna inelkaar zit namelijk. Overal kappen enz. En de luchtfilter, waar zit die?\

Oja, ik trek bijna alle scooters uit de buurt eruit. Met optrekken dan. Origineel!
 
Ik heb eigenlijk geen zin om deze lompe vragen te beantwoorden, maar ja...

luchtfilter= zwarte bak bij achtervering ( als je die wel kunt vinden)in de buurt vandaar loopt een slang naat je carburateur (zilver kastje met allerlei slangen die erin lopen met zwarte onderkant..DAMN)
Uitlaat is zwarte ding waar rook uitkomt (bij jou zeker!) en warm wordt als je een eind hebt gereden, als je de uitlaat volgt kom je bij de cilinder!

Ok da wast!
 
Ja, die zwarte bak heb ik al eens open gehad, ik dacht al dat dat de luchtfilter was. maar waar zit de prop? er zit alleen de filter in.
 
Oke, ga ik binnenkort ff proberen.

Ik ben trouwens nogal dom denk ik, ik dacht eerst dat de filter 'de prop' was en heb een kwartier zonder filter gereden dus.
 
Back
Top