R.Dijkstra
Well-Known Member
Beste mede forum-leden
Ik ben raymond dijkstra
Kom Uit grou (friesland) zit al een aantal jaren hier op forum /sbo sprints, 17 jaar jong doe een opleiding werktuigbouwkunde -verspannende richting in sneek ,hier voor heb ik een aerox frame gebruik met een speed blok met een leuke score/gewicht ,tijd
Hier een foto van :
TTE alu dragster 2009 !
Zelf heb ik een berekening/ ontwerp bedacht van dit aluminium frame
door voor heb ik aluminium buis gekozen voor 40x1/20x1/6060T66 type,
omdat ik ook een mal wou gebruiken om de wielbasis te bepalen en in lijn staan van het voor wiel/ heb ik een mal gekregen van servien(dragsterlover),piet (poltrail) bedankt hiervoor !!9||6
Alles netjes afgezacht/pas gemaakt,moets het alleen nog gelast worden dat is het probleem niet.alleen we hadden geen las apparatuur,na veel zoeken was er een bedrijf Koopmans kasko's in sneek,die ons helemaal vrij liet gaan met het lassen van mijn frame dit samen gedaan met jan scheffer,die er veel ervaring mee had van aluminium lassen !
Het frame is zo goed als klaar,weegt nu rond de 1700gram exl bevestigingen van radiateur,zitkuipje,en kleine diverse bevestigingen ,
Ook heb ik mijn velgen voorzien van draai,frees werk,de spaken van mijn velgen 10'x2/13'x2 uitgefreesd en het hart en randen worden nog afgedraaid maar dat doe ik na het spuiten,
De kleur van deze dragster word spoten in een yamaha look,blauw met wit en zwart dat is veder gewoon mijn lievelings kleur is,gewoon strak !
velgen worden blauw oorspronkelijk van een subaru impreza
kleine kapjes zoals tp caterkapje,zit kuipje,padock worden wit parelmoer
en het overige dingetjes lekker mat zwart !
Blok gedeelte zal voorzien van tte tuning !daar zal ik niet te veel over zeggen want dat komt 100% goed ! we testen verschillende inlaat positie,setjes
mits later vanhet seizoen komt er een nx systeem maar ik wil de machine eerst mooi constant hebben zonder nx ! zodat ik ervaring kan krijgen met het rijden met dit frame
update 12-03-2009
Vandaag weer heel eventjes bezig geweest,op me stage had ik de mogelijkheid om mijn voorvork te maken ,en ja dat heb ik gedaan op een cnc freesmachine dat is goed gelukt,en heb ik me caterkap vandaag binnen TP want die ik vorig jaar had is wat uit de hand gelopen met de frezen,en me voorband van vorig jaar van me 10 inc velg kon ik gewoon weer kon gebruiken,ook ben ik bezig geweest met me AIM temp,toerentellen die ik in het frame weg wou werken (draden in het frame ) gatjes geboord en dat is goed geslaagd ,me frame veder is af heb hem vandaag even wat afgewerkt i.v.m met het verchromen of polijsten ligt aan de tijd af !,ook heb ik een testbank frame gekocht van JasperT zijn oude 08 racert bedankt jasper! ook heb ik wat thuis een draai aan de bank gegeven en voetsteunen,vorkpotjes,bussen gedraait !
hier foto's
update 14-03-2009!
vandaag na het werk even met framepje bezig geweest,wat kleine update.
maar heb gatjes geboord voor de bedrading door het frame .ook heb ik de vork er in gezet,stuurdemper en poten.
poten zelf ben ik nog niet over uit i.v.m. en verende vork non verende voorvork ,daarvoor heb ik nu nog gekozen voor een stalen poten ,ook voor massa aan de voorzijde,is makkelijker over plaatsen voor verende vork ! de aim heb ik gedeelte aan gesloten ,de stuur,klam en diverse onderdelen voor het stuur,
ook kun je zien op sommige foto's dat de graden van de vork ook perfect is !
hier de foto 's
update 30-03-2009 !
kleine update,wat dingetjes gekocht van forum kart radiateur ,sawa 10 inc slick,ook heb ik radiateur slangen gekocht 2meter en is en een plaatje gemaakt voor het zit kuipje ook heb een uitlaat er bijgekocht c30 en die word wat verbouwt ! ik zal eerst wel met een JS-80 uitlaat rijden.
update 04-04-2009 !
kleine update het frame is nu helemaal klaar op blok na veder zijn de velgen klaar +bandjes en moet de 13 inc viper velg nog even afgedraaid worden het borgen het is helemaal afgerond ,foto's
update !!
hengelo
na een lange tijd niks van mij te laten horen heb ik tog wat gedaan
2fast blok op me frame +nos ,het blok wou niet lopen op het laaste moment nog me blok er onderweg geschroeft en een ouwe beuk evo blok er onder
19,2 pk :L alles op een avond erop geknalt snachs nog eens test rit maken op het frame het lijkt wel goed te gaan ,op de sprint wat minder ,een maal aangekomen te laat ,we mochten er tog door en gelijk inschrijfen en keuren .alles goed gekeurd op 1 na afdenkings plaat roter wieger zij even wat tape en mag zo wel ,bedankt na de 3de run ook het evo blok stuk gedraait dus ,
terug reis ,thuis aan gekomen en gelijk het blok open gedraai is de wand kapot en zuiger ! kloosterzande hoop ik weer aanwezig te zijn met een goede tijd...! tot aan kloosterzande
foto van hengelo mogen van mijn gepost worden als er iemand wat foto heeft !
plannen voor 2009 !
mede mogelijk gemaakt door :
www.schiffartgrou.nl
www.koopmanskasko.nl
www.hettheehuis.nl
www.groustervlet.nl
tte tuning :W
jan scheffer
Ik ben raymond dijkstra
Kom Uit grou (friesland) zit al een aantal jaren hier op forum /sbo sprints, 17 jaar jong doe een opleiding werktuigbouwkunde -verspannende richting in sneek ,hier voor heb ik een aerox frame gebruik met een speed blok met een leuke score/gewicht ,tijd
Hier een foto van :
TTE alu dragster 2009 !
Zelf heb ik een berekening/ ontwerp bedacht van dit aluminium frame
door voor heb ik aluminium buis gekozen voor 40x1/20x1/6060T66 type,
omdat ik ook een mal wou gebruiken om de wielbasis te bepalen en in lijn staan van het voor wiel/ heb ik een mal gekregen van servien(dragsterlover),piet (poltrail) bedankt hiervoor !!9||6
Alles netjes afgezacht/pas gemaakt,moets het alleen nog gelast worden dat is het probleem niet.alleen we hadden geen las apparatuur,na veel zoeken was er een bedrijf Koopmans kasko's in sneek,die ons helemaal vrij liet gaan met het lassen van mijn frame dit samen gedaan met jan scheffer,die er veel ervaring mee had van aluminium lassen !
Het frame is zo goed als klaar,weegt nu rond de 1700gram exl bevestigingen van radiateur,zitkuipje,en kleine diverse bevestigingen ,
Ook heb ik mijn velgen voorzien van draai,frees werk,de spaken van mijn velgen 10'x2/13'x2 uitgefreesd en het hart en randen worden nog afgedraaid maar dat doe ik na het spuiten,
De kleur van deze dragster word spoten in een yamaha look,blauw met wit en zwart dat is veder gewoon mijn lievelings kleur is,gewoon strak !
velgen worden blauw oorspronkelijk van een subaru impreza
kleine kapjes zoals tp caterkapje,zit kuipje,padock worden wit parelmoer
en het overige dingetjes lekker mat zwart !
Blok gedeelte zal voorzien van tte tuning !daar zal ik niet te veel over zeggen want dat komt 100% goed ! we testen verschillende inlaat positie,setjes
mits later vanhet seizoen komt er een nx systeem maar ik wil de machine eerst mooi constant hebben zonder nx ! zodat ik ervaring kan krijgen met het rijden met dit frame
update 12-03-2009
Vandaag weer heel eventjes bezig geweest,op me stage had ik de mogelijkheid om mijn voorvork te maken ,en ja dat heb ik gedaan op een cnc freesmachine dat is goed gelukt,en heb ik me caterkap vandaag binnen TP want die ik vorig jaar had is wat uit de hand gelopen met de frezen,en me voorband van vorig jaar van me 10 inc velg kon ik gewoon weer kon gebruiken,ook ben ik bezig geweest met me AIM temp,toerentellen die ik in het frame weg wou werken (draden in het frame ) gatjes geboord en dat is goed geslaagd ,me frame veder is af heb hem vandaag even wat afgewerkt i.v.m met het verchromen of polijsten ligt aan de tijd af !,ook heb ik een testbank frame gekocht van JasperT zijn oude 08 racert bedankt jasper! ook heb ik wat thuis een draai aan de bank gegeven en voetsteunen,vorkpotjes,bussen gedraait !
hier foto's
update 14-03-2009!
vandaag na het werk even met framepje bezig geweest,wat kleine update.
maar heb gatjes geboord voor de bedrading door het frame .ook heb ik de vork er in gezet,stuurdemper en poten.
poten zelf ben ik nog niet over uit i.v.m. en verende vork non verende voorvork ,daarvoor heb ik nu nog gekozen voor een stalen poten ,ook voor massa aan de voorzijde,is makkelijker over plaatsen voor verende vork ! de aim heb ik gedeelte aan gesloten ,de stuur,klam en diverse onderdelen voor het stuur,
ook kun je zien op sommige foto's dat de graden van de vork ook perfect is !
hier de foto 's
update 30-03-2009 !
kleine update,wat dingetjes gekocht van forum kart radiateur ,sawa 10 inc slick,ook heb ik radiateur slangen gekocht 2meter en is en een plaatje gemaakt voor het zit kuipje ook heb een uitlaat er bijgekocht c30 en die word wat verbouwt ! ik zal eerst wel met een JS-80 uitlaat rijden.
update 04-04-2009 !
kleine update het frame is nu helemaal klaar op blok na veder zijn de velgen klaar +bandjes en moet de 13 inc viper velg nog even afgedraaid worden het borgen het is helemaal afgerond ,foto's
update !!
hengelo
na een lange tijd niks van mij te laten horen heb ik tog wat gedaan
2fast blok op me frame +nos ,het blok wou niet lopen op het laaste moment nog me blok er onderweg geschroeft en een ouwe beuk evo blok er onder
19,2 pk :L alles op een avond erop geknalt snachs nog eens test rit maken op het frame het lijkt wel goed te gaan ,op de sprint wat minder ,een maal aangekomen te laat ,we mochten er tog door en gelijk inschrijfen en keuren .alles goed gekeurd op 1 na afdenkings plaat roter wieger zij even wat tape en mag zo wel ,bedankt na de 3de run ook het evo blok stuk gedraait dus ,
terug reis ,thuis aan gekomen en gelijk het blok open gedraai is de wand kapot en zuiger ! kloosterzande hoop ik weer aanwezig te zijn met een goede tijd...! tot aan kloosterzande
foto van hengelo mogen van mijn gepost worden als er iemand wat foto heeft !
plannen voor 2009 !
- top 10 rijden + snelle tijd
- zo weinig mogelijk dingen kapot rijden
- constant behouden kwa lijn,score
- nette machine opbouwen
- minstens 1 beker meenemen
mede mogelijk gemaakt door :
www.schiffartgrou.nl
www.koopmanskasko.nl
www.hettheehuis.nl
www.groustervlet.nl
tte tuning :W
jan scheffer
Last edited: