John
New guy in town...
Oi,
Ik ben John G. ik heb al een tijdje hier een project sommige zullen me wel kennen.
ben 23 jaar en heb een eigen huis, vriendin, auto en dus een sprint scooter. mijn dagelijks werk is meewerkend voorman op een eigen grafische afdeling (althans vanaf 14 feb)
Maar goed genoeg over mijn prive leven...
Zoals ik al zei. ik ben hier al een tijdje met een project pagina maar zoals de meesten langdurige project pagina eigenaars hier wel weten word je project page in de loop der tijd een beetje rommelig... foto`s die niet meer werken etc.
Dus tijd voor een nieuwe verse page.
Waar het meebegon:
Dit is de zip waar ik samen met een vriend van mij een tijdje meebezig ben geweest. het is de BigWheelZip Sommige zullen hem nog wel herkennen denk ik.
deze is toen verkocht en ben ik alleen dus met een nieuwe project begonnen.
Project:
Beta Ark
Setup:
De huidige setup:
Cilinder: Mhr Speed 04 3BR Stage3 Tuned
Uitlaat: Yasuni C21
Krukas : Mhr RHQ 12 pen 80mm
Carburateur: 28 mm Keihin PWK Replica
Luchtfilter: Malossi E13
Vario: Malossi MHR 2000
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Vertandings deksel: Tp nardo Replica
Membraan: Malossi VL12
Carters: Koopmans Kotterd & tuned @ speed
Poulies: Malossi MHR overrange
Koppelingshuis: Malossi MHR winbell
Halfpoulie : Malossi MHR Ventivar
V-snaar: Malossi MHR overrange
Spruitstuk: 22/28mm malossi
Ontsteking: HPI 2004
Lagers: SKF C4 racelagers
Wig: Kiesler
De opbouw van de Speed Ark:
Het Motorische gedeelte
Het Carter
Het carter is geworden een Koopmans getuned exemplaar. deze is gekotterd en getuned op de MHR Speed cillinder en is ook netjes geparelstraalt
De Onsteking
De onsteking is een Hpi 2004 Binnenrotor geworden.
Cilinder
De kracht bron werd de MHR Speed Getuned door 3BR Joost
Hier zie je hoe netjes de spoelers overheen komen.
De uitlaat
De uitlaat is een Yasuni C21 geworden. met hier en daar wat gepolijste onderdelen
De ophanging
en de demper ophanging
De Krukas
De as is uiteindelijk de MHR RHQ geworden 12 pen 80 mm drijfstang
Spruitstuk en Membraan
Ik heb voor een malossi VL 12 Membraan gekozen en een Malossi recht spruitstukje.
Carburateur
De carb is een 28mm Keihnin Rep. geworden.
Filter
Het filter is een malossi E13 exemplaar geworden.
Overbrenging
Om er voor te zorgen dat al het vermogen op het achtwiel komt heb ik een malossi overrange aangeschaft. compleet met Wingbell, Vario, Poelie`s, V-snaar en Deltacltuch
Vertanding
Ik heb voor originele vertanding gekozen omdat ik met het verlengen van mijn achter brug geen problemen zal hebben met autwheelie`s. als het me niet bevalt kan ik altijd nog kiezen om 13/44 van malossi te plaatsten
Olie en Lagers
Bij een vers blokje hoort natuurlijk ook verse olie en verse krukas lagers
en natuurlijk pakkingen
Ook heb ik gelijk maar eens een digi schuif maat aangeschaft. was in de aanbieding en is altijd handig voor de squish enz.
Blokje in elkaar gezet
Het frame gedeelte
Het frame moest anders worden dan een standaard beta want daar zijn er al genoeg van. dus verlengen die hap. gelukkig heb ik een maat die goed kan lassen dus die heeft dat voor mij kunnen realiseren. ook wou ik eens wat anders dan sr velgen op een beta dus heb ik voor rox velgen gekozen
Ik kan gelukkig voor een zacht prijsje earox velgen kopen
Even laten stralen
En vervolgens wit gespoten
ook heb ik de voorvork verlaagd en netjes opgeknapt
Bestellingen:
Om te sprinten heb je ook handschoenen nodig dus die maar besteld en gelijk een kickstarter en een Braking remschijf besteld
En tommaselli snelgas
Karttankje
Paddockje en tempvoeler
Paddock grijsmattelic gespoten
Rpm en temp teller
Kap werk
Ik wou niet veel bijzonders doen met de kappen. simpel weg omdat er aan beta kappen niet veel hoeft gedaan te worden. die zijn van oorsprong al mooi wel heb ik dingen dicht gemaakt. zoals de handgrepen in de kappen en het slot gat voor de buddy
Verder heb ik geen foto`s van het plamuur werk. wel van het eind resultaat...
de kleur.... NIET ZWART DUS!
Bling
setje
Ook heb ik mijn remhendels aangepast. ik heb ze kleiner gemaakt wat gaatjes er in en gepolijst
Let niet op het rempot dekseltje die word nog gepolijst
Totaal zo als hij nu is
En Groot Formaat foto voor de liefhebber! klikkerdeklik!
Update 1-04-07
Weer eens een update van mijn kant.
Dennis(tsa) heeft mooie busjes voor mij gedraaid... deze zijn voor de voorvelg, ik had er nu ringetjes tussen maar dat vond ik niet zo mooi.
Ook even een nieuw voor bandje en een afstel setje besteld.
Ook heb ik heerlijk gevlamt en moet zeggen hij is erg rap.
en natuurlijk heb ik samen met dennis even een fijne fotoshoot gehouden.
De foto`s!
Samen met de ubergeile zip!
En voor de liefhebbers een aantal wallpapers
Klik voor een groter formaat.
Wat er nog moet gebeuren.
*Killswitch Fixen
*Andere Waterpomp
*Achtrem beter ontluchten
Dit moet allemaal gefixt zijn voor 21 april want dan gaan we fijn knallen @ meppel
En ook voor jubbega want ik heb daar een start plek.
Meetings
Dit is het meeting gedeelt van mijn project. omdat ik bijna klaar ben met mijn project zal ik niet veel onderdelen posts en ander update`s houden.
wel zal ik dus meetings blijven updaten. vandaar het aparte gedeelte
Best 2006
Hier was mijn beta nog niet verlengt en zaten die lelijke wangen er nog op
dus let daar niet te veel op...
Wat TSA members bij elkaar...
Wazige actie foto
Illegale meeting in Apeldoorn 2006
Dit was de dag dat het evotje vastnaaide. foto`s vond ik ergens op een site.
sprint seizoen 2007 hoop ik meer aanwezig te kunnen zijn op diverse meetings en zullen jullie me arkie daar ook cker gaan zien
De groeten!
25-04-07 Meeting Meppel Update
Meeting meppel was erg leuk. mooi weer redelijk rustig waardoor ik aardig wat sprintjes heb getrokken. ik heb er 15 gereden waarvan de helft gewonnen ofzo.
Ik merkte wel dat ik een aantal keer goed geowned werd doordat ik halvewege uit de vertanding liep. daar dus ook de 13/44 voor om eens te testen.
De foto's
Op de aanhanger
aangekomen
charmante foto
technische keuring
stickertje erop
wat tsa scooters
ready for the first sprint
geowned dus
terug lopen
en de crash van ruben. ik ben die scooter links in het beeld maar ruben stuiterde daar hard onderuit. gelukkig niks ernstigs maar wel een vieze schaaf plek op zijn buik/zij
daarna ging ruben gewoon weer verder knallen.
eenmaal weer thuis aangekomen alles even gecheckt en los gedraait. cillindertje zag er nog goed uit, zuigertje + kop ook dus dat viel mee.
Maar ik vond dat de beta te zwaar was. en aangezien er dit gebeurt is zaterdag op de aanhanger:
Dus vond ik het tijd om die ..... ..... @#!@$# kappen weg te doen. ze waren al niet zo netjes meer en nu was ik het helemaal zat!
Dus de beta op dieet!
Beta kappen wegen al zo 8 kilo. het metaal werk wat ik er af heb gehaald woog +- 4 kilo dat is 12 kilo gewichts besparing! in amper een 1uurtje.
dus nu ziet de beta er zo uit. zonder kappen en andere overbodige shit. nu kon ook de zelf gebakken stuurpen verlenging eraf. die zat er op ivm de kappen. dus nu is dat ook een stukkie lager. verder krijgt het frame wel een mooie nieuw kleurtje! (nee geen wit)
Mzzls!
Last edited: