::TSA:: Speed zip

Status
Not open for further replies.
Ik zou zelf een aanklacht indienen en het er met een advocaat over hebben. Die advocaat weet precies hoe en wat je wel en niet kan doen want nu ik het zo lees is hij kortweg: inbeslag genomen, hebben ze jou verkeerde info gegeven, ben je nu opeens je zip kwijt aan de domijnen?
Zelf zou ik het er niet bij laten zitten en zowiezo er op staan dat je je scooter nog een keer wilt zien.
+wat ik dus ook echt helemaal niet snap is dat je volgens mij geen ''afstands verklaring'' hebt getekent? Dus dat je afstand van jouw eigendom doet in dit geval je scooter.
Want zelfts als iemand een scooter pikt en de eigenaar is gevonden en hij heeft aangifte gedaan etc etc dan moet de dief zelfts afstand doen (contract/formulier tekenen) van de scooter/brommer anders krijgt de rechtmatige eigenaar zijn brommer of scooter niet eens terug.

En heb je nu eigenlijk wel een boete gekregen voor het 1 of ander?

Wat ik zou doen is het volgende: alle papieren, formulieren etc verzamelen die je in de tijd hebt gekregen en die met de inbeslagname te maken hebben. Naar het politie bureau gaan (morgen) en eens verhaal gaan halen met de papieren als bewijs. En eventueel vragen/er op staan dat er opnieuw onderzoek word gepleegd omdat het in jouw ogen totaal op een verkeerde manier is gegaan. (ook duidelijk vragen naar die afstandsverklaring)

Pff wat een verhaal :) meer kan ik er ook niet van maken omdat ook ik niet precies weet hoe alles is gegaan.
Iig succes en laat het er niet bij zitten!

Thnx ik heb morgen ook al een dag vrij genomen. om het 1 en ander te gaan regelen. zoals je het beschrijft is het ook allemaal gegaan. het is gewoon om doodziek van te worden.
Ik heb indd al die dingen niet ondertekent, ze hebben me gewoon puur laten wachten. en nu hoor ik ineens dat het ding al op 23juli een uitlslag heeft gehad. dat is gewoon geen correcte manier van handelen.
en zo zijn er nog veel meer dingen.
Alle papieren end dingen heb ik compleet.

De grootste domper in het hele verhaal is eigenlijk dat ik gister nog het rechtsgebouw aan de tel. had en mijn parket nummer heb doorgegeven, en zij mij doodleuk nog wisten te vertellen dat de zaak nog in behandeling was.

Je hebt een punt en gebruik dat punt!

Zelf gelukkig nooit een brommer/scooter inbeslagname gehad maar om al zo'n verhaal te lezen word ik er al doodziek van :p

Iig veel succes morgen!

Het is gewoon niet normaal dat dit kan zo.

De Politie/Justitie zou je juist moet helpen in dit soort dingen. ik vind dit echt een heel slecht verhaal worden.

"Lijkt wel op van die telecom aanbieders verhalen"

Hey,

Mijn zip sp is ook in beslag genomen vorig jaar oktober.. deze na 3 maanden toch terug gekregen.. Ik had mn scooter uitgeleend aan een vriend en die was weggereden voor een politieagent.. ik had echter alleen een 70 op mn scooter en een eurobegrenzer..

Aangezien mijn maatje niet wist dat ik de begrenzer had heeft hij hem ook niet gebruikt..

De politieagent vertelde mij duidelijk dat de scooter in beslag was genomen op grond van het in gevaar brengen van medeweggebruikers (aangezien hij als een gek reed)..

De agent vertelde mij dat er in het verkeer drie misdrijven bestonden:
1. Rijden onder invloed
2. Roekeloos rijden waardoor je de mede weggebruikers in gevaar brengt.
3. Het veroorzaken van een (dodelijk) ongeval.

Vervolgens kreeg ik van de OvJ te horen dat ik hem niet terug kreeg omdat de zip was opgevoerd..

Ook kreeg ik te horen dat er nog niks gedaan was met de zaak omdat het net jaarwisseling was geweest en er een hoop achterstallig werk was.. Vervolgens bleef ik maar bellen en kreeg het verhaaltje van: ja de zaak ligt nog bij de politie en er zal nog een proces verbaal moeten worden opgemaakt en dat kan nog wel een paar weken duren.... Net zoals jou bleef ik dagelijks bellen en zeiken.. tot ik na 4 maanden mn Zip terug kreeg op voorwaarde dat ik mijn Begrenzer ter plekke eraf haalde en afstond aan de politie... Hiervoor heb ik ook moeten tekenen, echter heeft de agent mij ook mondelings verteld dat de volgende keer als ik werd aangehouden met een begrenzer de scooter vernietigd zou worden.

Moraal van het verhaal: Justitie heeft geen haast en doet geen ene fuck.. Blijven bellen bellen bellen en brieven sturen (ik heb dezelfde brieven telkens 10 keer verstuurd)..

Scooter verhaal: In beslag voor roekeloos rijgedrag - Werd in bewaring genomen aangezien hij was opgevoerd - En werd alleen teruggegeven met de voorwaarde van het afstaan van mijn begrenzer... Oftewel 3 gehele andere dingen...

Maarja ik weet niet of je hier wat mee kan.. Ik wens je iedergeval veel suc6 en ik hoop dat je hem terug krijgt.. En zoals PD-tuning zegt ze mogen niks afnemen zolang jij niet tekent dat je hem afstaat..Als ik me niet vergis..

Mvg Abels.

Last edited:
kvind het echt erg voor je dennis.
ik kreeg mijn ice gelukkig meteen terug toen ik het ziekenhuis weer uit kwam :)

ik hoop dat jij hem ooit ook toch nog eens terug krijgt!!!

Hey Dennis,

Neem ff contact op met Leertouwer Soest, deze kopen grote partijen domeinen scooters op. Mocht ie hier nou binnenkomen, kan je m misschien terug kopen voor een leuk prijsje!

Helaas zijn niet alle politie agenten jong geweest en hebben niet alle mensen zo'n leuke hobby als ons:|

Spreek je!

Goh tis wat ik kick mijn project page (voor de laatste keer :X )

Vandaag was dus de dag dat ik voor moest komen, 13 december 2007 welgeteld 9 maanden en 4 dagen na de inbeslag name
om uiteindelijk is naar uitspraak te luisteren die 2 kanten op kon gaan.

nouja het verhaal dan maar, luister en huiver:L

De rechter had heel goed zijn verhaaltje gedaan, maar hun vonden dat ik heel goed fout was, en hun ogen dus ook een "strafbaar feit" had gepleegd.
nadat ik mijn verhaaltje had verteld over hoe en wat, en warom etc.
Waren ze alle 2 unaniem over de beslissing dat de scooter werd ontrokken aan het verkeer(verbeurd/verkocht/vernietigd etc).
Ook werd mij een geld boete opgelegd wegens het rijden op de openbare weg zonder dat er een kenteken is afgegeven door weg beheerder. €240
Ook werg mij een geld boete opgelegd wegens het rijden op de openbare weg
met een onverzekerde brommer. €120
Waren er nog opmerkingen/vragen van mijn kant? JA!
Ik had dus niet gereden, wat moeilijk is/was met een niet werkende scooter!
Toen werd alles nog is nagekeken. en nog eens gekeken etc.
De rechter vond dat er indirect geen bewijzen waren dat ik dus had gereden, en liet de beslissing dus bij de Officier van justitie.
Uiteindelijk zagen ze in dat de politie dus een fout had gemaakt in het proces verbaal.
Dus toen werd maar besloten dat de geldboetes kwijt gescholden werden. en ik een vrij man was zonder scooter :ciao:
Of er nog vragen waren van mijn kant... JA
Waarom die geldboete niet en die scooter wel (ik probeerde het nog om te draaien)
nou een heleboel redenen verder, heb ik het opgegeven.
en dat was het.

Speedzip is R.I.P. :(

Oftwel eigenlijk had ik het natuurlijk ook al dik zien aankomen. (waarom zouden ze hem eigenlijk terug geven......... toch?)
Ik heb er eigenlijk ook geen woorden voor, vind het gewoon een mega zwak justitie/politie kutstelsel.
Ik heb ook absoluut geen respect meer voor deze lui.
Allemaal verhalen en geen antwoorden.
Hoop dat niemand hier ooit iets mee te maken krijgt meer.

Ik zal ook niet aan een nieuw project beginnen omdat ik daar ook eigenlijk absoluut geen zin meer in heb na dit. :X

nouja dat was het, laat jullie reacties op dit uber drama maar ff los.
voor zolang laat ik hem nog even open.

ik heb btw vanaf vandaag nog 14 dagen om in hoger beroep te gaan. ik ben er nog niet uit wat ik er mee ga doen.

gegroet

Tja wat moet je hier op zeggen
ik vind het gewoon te zielig voor woorden.
als je ziet wat andere mensen mee maken en hoe snel ze hem terug hebben ( waaronder ik )
en jij loopt er alleen mee, en je bent hem kwijt. gaat gewoon nergens over

Justitie klopt zowiezo geen ene hout van daar kan ik ook wel over mee praten. Je krijgt het gevoel bij politie/ justitie dat ze zonder fatsoenlijk bewijs mensen veroordelen etc. Ik geloof 100% dat er massa's mensen onschuldig vast zitten of ontschuldig boetes etc krijgen. Mja wie is er om deze mensen op de vingers te tikken. Kut voor je dat je hem dan nu na zo'n lange tijd ook nog kwijt bent.

Ik zou in hoger beroep gaan nee heb je,ja `kan` je krijgen
Beter als gelijk de moet opgeven,ik snap dat eht erg kut is enzo...
Ze moeten boefen gaan vangen inplaats allemaal geld steken in rechtzaken zoals dit:X erg jammer

Justitie klopt zowiezo geen ene hout van daar kan ik ook wel over mee praten. Je krijgt het gevoel bij politie/ justitie dat ze zonder fatsoenlijk bewijs mensen veroordelen etc. Ik geloof 100% dat er massa's mensen onschuldig vast zitten of ontschuldig boetes etc krijgen. Mja wie is er om deze mensen op de vingers te tikken. Kut voor je dat je hem dan nu na zo'n lange tijd ook nog kwijt bent.

Ja zeker weten maar wat doe je er aan.

Ik zou in hoger beroep gaan nee heb je,ja `kan` je krijgen
Beter als gelijk de moet opgeven,ik snap dat eht erg kut is enzo...
Ze moeten boefen gaan vangen inplaats allemaal geld steken in rechtzaken zoals dit:X erg jammer

Ja je zou is moeten weten want zo'n scootertje hun aan geld/tijd kost en dan heb ik het over rechtzaken 3 stuks, brieven en telefoontjes, maargoed dat boeit niet als ze jou maar kunnen pakken.x|

Erg vervelend om op deze wijze te horen te krijgen dat je eigenlijk niets (niet gereden oid.) fout hebt gedaan maar dat ze jou bezit waar veel geld, tijd en vooral moeite in zit in beslag nemen en vervolgens toch maar vernietigen/verkopen wat dan ook...

Hoewel ik erg goed kan begrijpen dat je onderhand een sik net zo lang als die van sinterklaas hebt van al het op en neer gebel etc. zou ik wanneer ik in jou schoenen zou staan toch in hoger beroep gaan. Zoals hierboven al gezegd, nee heb je, ja kun je krijgen, dit echter wel wanneer je 100% zeker weet dat je in je recht staat (ik weet het verhaal niet tot in het detail vandaar dat ik het maar even vermeld). Het moet in mijn ogen niet kunnen dat iemands eigendom op zo'n wijze afhandig wordt gemaakt!

Ik zou het iig erg jammer vinden als je aanwezigheid in de scene op deze manier moet eindigen. Succes met de verdere acties die je eventueel nog gaat ondernemen!

Ik zeg je in hoger beroep kost geld... mischien wel zoveel dat de waarde van de scooter lager ligt...

Het is erg triest dat het zo moet... maar ik heb zo mijn vermoedens dat hij al niet eens meer onder ons is... al een aantal maanden niet meer... er zijn zoveel fouten gemaakt dat ze wss die fout ook wel gemaakt hebben.

"He hier staat nog zo'n gaar ding die niet wil lopen, ow gooi die er ook nog maar ff bij hebben we weer wat ruimte"

En ze lopen lachend weg.....

Af en toe zinkt de moed me toch wel weer flink in de schoenen als ik zie dat het justitie apparaat zulke blunders slaat en blijft slaan. Ik weet niet alles van het verhaal, maar als ik het zo lees lijkt het wel alsof ze de bureaucratische regelgeving misbruiken om jou iig niet je scooter terug te geven of te verdoezelen dat ze zo aan het blunderen zijn. Je rijdt niet op de weg, je hebt in principe weinig misdaan, en je bent wel je scooter kwijt. Lijkt wel een communischtische bedoeling zo...

Het is gewoon niet echt duidelijk wat voor scooter dit voor ons betekent en wat dit voor een politie agentje betekent.

Voor ons zijn deze scooter ons eigendom, en in dit geval wat trouwens steeds minder voorkomt is deze scooter door de eigenaar zelf opgebouwd. En nu nemen ze dit uit handen. De poltie en justitie vind het nog steedds een "scootertje" terwijl ons de tering in werken om een hobby als deze te kunnen betalen.

Het is weer erg jammer, mja om de politie dit te kunnen wijs maken ben je net zoalng bezig als het wijs maken dat ze beter kunnen gaan vangen ipv. tijdverspillen in dit soort zaken:+

De politie had beter gewoon de scooter terug kunnen geven met een waarschuwing erbij mits het nog een keer voorkomt. Maar nee de politie heeft mensen en tijd zat dus dan gaan ze maar moeilijk doen...

Dennis, ik leef met je mee, maar je komt volgend jaar wel nog naar een aantal SBO sprintjes toch?:)

Greetz Enzo

Het is gewoon niet echt duidelijk wat voor scooter dit voor ons betekent en wat dit voor een politie agentje betekent.

Voor ons zijn deze scooter ons eigendom, en in dit geval wat trouwens steeds minder voorkomt is deze scooter door de eigenaar zelf opgebouwd. En nu nemen ze dit uit handen. De poltie en justitie vind het nog steedds een "scootertje" terwijl ons de tering in werken om een hobby als deze te kunnen betalen.

Het is weer erg jammer, mja om de politie dit te kunnen wijs maken ben je net zoalng bezig als het wijs maken dat ze beter kunnen gaan vangen ipv. tijdverspillen in dit soort zaken:+

De politie had beter gewoon de scooter terug kunnen geven met een waarschuwing erbij mits het nog een keer voorkomt. Maar nee de politie heeft mensen en tijd zat dus dan gaan ze maar moeilijk doen...

Dennis, ik leef met je mee, maar je komt volgend jaar wel nog naar een aantal SBO sprintjes toch?:)

Greetz Enzo

No offence Enzo maar ik heb erg veel moeite om dit begrijpend te lezen :X

Net alsof een hoger beroep nog nut heeft :X
Nee het is allemaal maar weer jammer Dennis :(

ja behoorlijk

Ik zeg je in hoger beroep kost geld... mischien wel zoveel dat de waarde van de scooter lager ligt...

Het is erg triest dat het zo moet... maar ik heb zo mijn vermoedens dat hij al niet eens meer onder ons is... al een aantal maanden niet meer... er zijn zoveel fouten gemaakt dat ze wss die fout ook wel gemaakt hebben.

"He hier staat nog zo'n gaar ding die niet wil lopen, ow gooi die er ook nog maar ff bij hebben we weer wat ruimte"

En ze lopen lachend weg.....

Dat denk ik eigenlijk ook dat die gewoon allang vernietigd is, of dat de zoon van de OVJ er op rond scheurt, iig als ik volgend jaar mijn eigen scooter ergens herken, dan sla ik berijder er wel af.

Af en toe zinkt de moed me toch wel weer flink in de schoenen als ik zie dat het justitie apparaat zulke blunders slaat en blijft slaan. Ik weet niet alles van het verhaal, maar als ik het zo lees lijkt het wel alsof ze de bureaucratische regelgeving misbruiken om jou iig niet je scooter terug te geven of te verdoezelen dat ze zo aan het blunderen zijn. Je rijdt niet op de weg, je hebt in principe weinig misdaan, en je bent wel je scooter kwijt. Lijkt wel een communischtische bedoeling zo...

kut land he

Greetz Enzo

amen, ja zal zeker weten nog wel op een paar sbo sprints komen kijken ja.

No offence Enzo maar ik heb erg veel moeite om dit begrijpend te lezen :X

ach ik kan er iig tekst uithalen, sommige is dat moeilijker bij, en hij bedoelt het goed.

Status
Not open for further replies.
Back