bram smeets
Well-Known Member
Ik ben Bram ben 18 jaar en sprint dit seizoen met # 100
Het scootergedoe begon bij mij toen ik 16 werd. Eerst natuurlijk altijd blijven volhouden dat je geen scooter wil en door spaart voor een auto, maar toen het er echt op aan kwam moest er toch een scooter komen. Eerst zoeken op internet enzo, je weet hoe dat gaat. Maar uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht. Tevens de grootste fout in m’n leven.
[Ir]http://i18.tinypic.com/311w7mf.jpg[/Ir]
Toen een jaartje ofwat later, winter 2005 ofzo kwam een vriend van me Koen naar me toe en vertelde me over de scooter van z’n zus die ze kwijt wou en dat het wel super vet zou zijn om daar echt iets snels van te maken. Ik had er toen nog de balle verstand van, maar Koen was al redelijk op de hoogte en vertelde me over JS en zijn tunewerk enzo, dus na een paar keer nadenken toch maar die scooter gekocht van zijn zus. Dit was dus het begin van dit project. Nu genoeg gelult over het verleden.
[Ir]http://i17.tinypic.com/2vudox4.jpg[/Ir]
Zo kocht ik hem dus.
De opbouw……..
[Ir]http://i10.tinypic.com/453w55x.jpg[/Ir]
[Ir]http://i5.tinypic.com/446s28p.jpg[/Ir]
Zo rot als maar zijn kan.
[Ir]http://i5.tinypic.com/42veb88.jpg[/Ir]
Meteen met wat vrienden slopen natuurlijk (rechts Koen die inmiddels ook verslaafd is geraakt aan het sprint virus en dus ook een zipje heeft gekocht.) En links Kay
En natuurlijk was de setup ook al in grote lijnen bekend:
Cilinder: Speed T7
Krukas: Rhq
Uitlaat: Yasuni C30
Ontsteking: Hpi 2006
Cabr: Keihin
Membraam: eerst vl 14 nu vervangen door V-force
Vario: overrange
Koppeling: Delta clutch
Vario Poelie: Stage 6
Koppelingshuis: Stage 6
Luchtfilter: E13
Bougie: Denzo
En natuurlijk alles door JS bewerkt.
[Ir]http://i7.tinypic.com/4dy62jq.jpg[/Ir]
[Ir]http://i14.tinypic.com/2yodgtt.jpg[/Ir]
En wat doe je dan op een mooie lentedag, framepje inkorten en klaar maken om het samen met de velgen, subframe, remklauwen en voorvork naar de coater te brengen.
Ondertussen wel flink doorsparen en zo op z’n tijd wat onderdelen gekocht. Ook had ik ondertussen al contact gezocht met JS en m’n hele verhaal uitgelegd. Maar omdat hij het erg druk had zou het blokje van mij het laatste zijn wat hij nog deed. Daarna zou hij alleen nog blokjes tune van mensen die zich ingeschreven hebben bij de SBO. Ik helemaal in de 7e hemel dus.
Verder heb ik nog het blokje gesplit en alle onderdelen een beetje opgeruimd.
[Ir]http://i3.tinypic.com/2r4rb49.jpg[/Ir]
[Ir]http://i9.tinypic.com/2vs2n1f.jpg[/Ir]
Wat er eigenlijk toch maar weinig over blijft he als je z’n scooter uit elkaar hebt. 2 hobby boxen vol zonder kappen en frame natuurlijk.
Inmiddels was het zomer 2006 en had ik een nieuw baantje gevonden om in een cafe te werken. Dus daar de hele zomer hard gewerkt en veel centjes verdient. En tussen het werken door wat spulletjes gekocht, zoals een cilinder, krukas, vertanding een hele setup dus eigenlijk. Daar geen foto’s van, iedereen weet hopelijk wel hoe een cilinder en krukas eruit ziet.
En toen het blokje terug was van JS heb ik meteen een paar daagjes vrij gepakt en samen met Koen z’n vader en nog een andere Koen het hele zooitje in elkaar gezet. De deadline was immers meeting Eindhoven. Die dag moest en zou ik een daglicentie hebben. Maar zo ver was het nog niet en we hadden nog wat tijd dus.
[Ir]http://i3.tinypic.com/34rg0og.jpg[/Ir]
[Ir]http://i5.tinypic.com/40eihzt.jpg[/Ir]
Gare foto na 2 dagen sleutele @ Koen.
[Ir]http://i13.tinypic.com/2m692bk.jpg[/Ir]
Gelukkig hadden we de hulp en de handige tips van de vader van Koen. Bedankt nog daarvoor.
[Ir]http://i10.tinypic.com/2rfd1qt[/Ir]
En natuurlijk eff testen.
[Ir]http://i13.tinypic.com/47stt80.jpg[/Ir]
Close up………..
[Ir]http://i9.tinypic.com/2ptqosx.jpg[/Ir]
Ook nog een handige home made paddock stand gemaakt, altijd handig met sleutele.
En toen brak de grote dag voor me aan: meeting Eindhoven. Echt een super toffe meeting, ik had met m’n vader geregeld dat hij ons zou brengen. Dus s’morgens vroeg om half 6 op naar Jordi om hem op te halen ook wel bekend als J-tuning op ut forum daarna Koen en Koen opgehaald zei gaan gewoon overal mee naartoe en helpen me altijd met alles. Dus dit project is gewoon helemaal met hun opgebouwd en zei hebben met alles mee gedacht.
Op de meeting zelf kreeg ik nog van Joel van JS tuning m’n inlaat set terug.
[Ir]http://i9.tinypic.com/2qdwqb9.jpg[/Ir]
Hier wordt m’n inlaat gemonteerd
[Ir]http://i14.tinypic.com/2qw0j8m.jpg[/Ir]
[Ir]http://i14.tinypic.com/3yocl6w.jpg[/Ir]
@ Eindhoven
Zoals ik al zei het was echt een super meeting alleen kon ik hem nog niet goed houde dus echt lekkere starts kwamen er niet maar toch een tijd gereden van 8,12 sec dus toch wel redelijk vond ik voor de eerste keer. En de dag wel natuurlijk afgesloten bij de mc drive.
Sprint seizoen van 2006 afgelopen dus heb ik me bezig gehouden met het optiche zoals carterkap, stuurtje en van alles en nogwat.
Maar rond eind 2006 begin 2007 kreeg ik te horen dat er bij epc een indoor meeting georganiseerd werd, daar kom ik wel redelijk vaak en het is super dichtbij dus daar moest ik bij zijn. Onze volgende deadline was dus meeting Sittard @ epc alles moest er een beetje netjes uitzien enzo.
Hier de relaxe en gezellige klusavonden voor de voorbereiding op epc.
[Ir]http://i12.tinypic.com/333x3xf.jpg[/Ir]
Markje
[Ir]http://i5.tinypic.com/33lnz3l.jpg[/Ir]
Koen (met zipje sp) en Koen
En natuurlijk de bijbehorende foto’s van het uiterlijk voor het eerst te zien : ) .
[Ir]http://i7.tinypic.com/2zsqhwn.jpg[/Ir]
Zoals jullie zien is de paddock ook al gecoat
[Ir]http://i11.tinypic.com/2aez7ye.jpg[/Ir]
[Ir]http://i12.tinypic.com/2dgsswi.jpg[/Ir]
[Ir]http://i7.tinypic.com/3zqzx41.jpg[/Ir]
[Ir]http://i11.tinypic.com/2hgd6bb.jpg[/Ir]
[Ir]http://i13.tinypic.com/4bdrjw3.jpg[/Ir]
Stuurtje
[Ir]http://i12.tinypic.com/302pd1x.jpg[/Ir]
Groepsfoto Koen, Ik, Pau, Jordi
[Ir]http://i13.tinypic.com/29as295.jpg[/Ir]
Jordi verliefd
Sow genoeg foto’s op naar indoor meeting @ epc. Ik vond het bij epc echt wel gezellig alleen jammer dat ik zo snel weer moest gaan.
[Ir]http://i14.tinypic.com/447eesw.jpg[/Ir]
[Ir]http://i10.tinypic.com/4fxkb6g.jpg[/Ir]
[Ir]http://i7.tinypic.com/4g7d5c0.jpg[/Ir]
En er komt nog een filmpje van de testbank run bij epc.
[Ir]http://i7.tinypic.com/2vamwib.jpg[/Ir]
Hier de grafiek die er bij hoort, 19,2 pk en een slordige grafiek maar daar wordt nog zeker aan gewerkt.
Verder heb ik in de maanden erna niet zo super veel gedaan alleen m’n carterkap bewerkt en nog wat dingen gepolijst samen met jordi. Bedankt nog hiervoor.
[Ir]http://i11.tinypic.com/2edm3up.jpg[/Ir]
[Ir]http://i13.tinypic.com/35mfo69.jpg[/Ir]
[Ir]http://i10.tinypic.com/33cosus.jpg[/Ir]
Update……..
Laatst ben ik nog bij epc geweest en heb ik wat spulletjes besteld en heb ik Joel nog gebeld. En na een heel gesprek hebben we afgesproken dat m’n blokje weer terug naar hem gaat en dat alles na gekeken wordt. En als dat gebeurt is wordt hij samen met epc en Joel afgestelt.
[Ir]http://i14.tinypic.com/3yoqmg4.jpg[/Ir]
Dus afgelopen zaterdag het blokje naar Joel gebracht. Zo lag hij er toen bij.
[Ir]http://i3.tinypic.com/4972cdx.jpg[/Ir]
En nog een gereedschap kistje gekocht.
Dit was het tot nu toe, ik hoop dat jullie het wat vinden.
Soon more!!!!!!!!!!
Het scootergedoe begon bij mij toen ik 16 werd. Eerst natuurlijk altijd blijven volhouden dat je geen scooter wil en door spaart voor een auto, maar toen het er echt op aan kwam moest er toch een scooter komen. Eerst zoeken op internet enzo, je weet hoe dat gaat. Maar uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht. Tevens de grootste fout in m’n leven.
[Ir]http://i18.tinypic.com/311w7mf.jpg[/Ir]
Toen een jaartje ofwat later, winter 2005 ofzo kwam een vriend van me Koen naar me toe en vertelde me over de scooter van z’n zus die ze kwijt wou en dat het wel super vet zou zijn om daar echt iets snels van te maken. Ik had er toen nog de balle verstand van, maar Koen was al redelijk op de hoogte en vertelde me over JS en zijn tunewerk enzo, dus na een paar keer nadenken toch maar die scooter gekocht van zijn zus. Dit was dus het begin van dit project. Nu genoeg gelult over het verleden.
[Ir]http://i17.tinypic.com/2vudox4.jpg[/Ir]
Zo kocht ik hem dus.
De opbouw……..
[Ir]http://i10.tinypic.com/453w55x.jpg[/Ir]
[Ir]http://i5.tinypic.com/446s28p.jpg[/Ir]
Zo rot als maar zijn kan.
[Ir]http://i5.tinypic.com/42veb88.jpg[/Ir]
Meteen met wat vrienden slopen natuurlijk (rechts Koen die inmiddels ook verslaafd is geraakt aan het sprint virus en dus ook een zipje heeft gekocht.) En links Kay
En natuurlijk was de setup ook al in grote lijnen bekend:
Cilinder: Speed T7
Krukas: Rhq
Uitlaat: Yasuni C30
Ontsteking: Hpi 2006
Cabr: Keihin
Membraam: eerst vl 14 nu vervangen door V-force
Vario: overrange
Koppeling: Delta clutch
Vario Poelie: Stage 6
Koppelingshuis: Stage 6
Luchtfilter: E13
Bougie: Denzo
En natuurlijk alles door JS bewerkt.
[Ir]http://i7.tinypic.com/4dy62jq.jpg[/Ir]
[Ir]http://i14.tinypic.com/2yodgtt.jpg[/Ir]
En wat doe je dan op een mooie lentedag, framepje inkorten en klaar maken om het samen met de velgen, subframe, remklauwen en voorvork naar de coater te brengen.
Ondertussen wel flink doorsparen en zo op z’n tijd wat onderdelen gekocht. Ook had ik ondertussen al contact gezocht met JS en m’n hele verhaal uitgelegd. Maar omdat hij het erg druk had zou het blokje van mij het laatste zijn wat hij nog deed. Daarna zou hij alleen nog blokjes tune van mensen die zich ingeschreven hebben bij de SBO. Ik helemaal in de 7e hemel dus.
Verder heb ik nog het blokje gesplit en alle onderdelen een beetje opgeruimd.
[Ir]http://i3.tinypic.com/2r4rb49.jpg[/Ir]
[Ir]http://i9.tinypic.com/2vs2n1f.jpg[/Ir]
Wat er eigenlijk toch maar weinig over blijft he als je z’n scooter uit elkaar hebt. 2 hobby boxen vol zonder kappen en frame natuurlijk.
Inmiddels was het zomer 2006 en had ik een nieuw baantje gevonden om in een cafe te werken. Dus daar de hele zomer hard gewerkt en veel centjes verdient. En tussen het werken door wat spulletjes gekocht, zoals een cilinder, krukas, vertanding een hele setup dus eigenlijk. Daar geen foto’s van, iedereen weet hopelijk wel hoe een cilinder en krukas eruit ziet.
En toen het blokje terug was van JS heb ik meteen een paar daagjes vrij gepakt en samen met Koen z’n vader en nog een andere Koen het hele zooitje in elkaar gezet. De deadline was immers meeting Eindhoven. Die dag moest en zou ik een daglicentie hebben. Maar zo ver was het nog niet en we hadden nog wat tijd dus.
[Ir]http://i3.tinypic.com/34rg0og.jpg[/Ir]
[Ir]http://i5.tinypic.com/40eihzt.jpg[/Ir]
Gare foto na 2 dagen sleutele @ Koen.
[Ir]http://i13.tinypic.com/2m692bk.jpg[/Ir]
Gelukkig hadden we de hulp en de handige tips van de vader van Koen. Bedankt nog daarvoor.
[Ir]http://i10.tinypic.com/2rfd1qt[/Ir]
En natuurlijk eff testen.
[Ir]http://i13.tinypic.com/47stt80.jpg[/Ir]
Close up………..
[Ir]http://i9.tinypic.com/2ptqosx.jpg[/Ir]
Ook nog een handige home made paddock stand gemaakt, altijd handig met sleutele.
En toen brak de grote dag voor me aan: meeting Eindhoven. Echt een super toffe meeting, ik had met m’n vader geregeld dat hij ons zou brengen. Dus s’morgens vroeg om half 6 op naar Jordi om hem op te halen ook wel bekend als J-tuning op ut forum daarna Koen en Koen opgehaald zei gaan gewoon overal mee naartoe en helpen me altijd met alles. Dus dit project is gewoon helemaal met hun opgebouwd en zei hebben met alles mee gedacht.
Op de meeting zelf kreeg ik nog van Joel van JS tuning m’n inlaat set terug.
[Ir]http://i9.tinypic.com/2qdwqb9.jpg[/Ir]
Hier wordt m’n inlaat gemonteerd
[Ir]http://i14.tinypic.com/2qw0j8m.jpg[/Ir]
[Ir]http://i14.tinypic.com/3yocl6w.jpg[/Ir]
@ Eindhoven
Zoals ik al zei het was echt een super meeting alleen kon ik hem nog niet goed houde dus echt lekkere starts kwamen er niet maar toch een tijd gereden van 8,12 sec dus toch wel redelijk vond ik voor de eerste keer. En de dag wel natuurlijk afgesloten bij de mc drive.
Sprint seizoen van 2006 afgelopen dus heb ik me bezig gehouden met het optiche zoals carterkap, stuurtje en van alles en nogwat.
Maar rond eind 2006 begin 2007 kreeg ik te horen dat er bij epc een indoor meeting georganiseerd werd, daar kom ik wel redelijk vaak en het is super dichtbij dus daar moest ik bij zijn. Onze volgende deadline was dus meeting Sittard @ epc alles moest er een beetje netjes uitzien enzo.
Hier de relaxe en gezellige klusavonden voor de voorbereiding op epc.
[Ir]http://i12.tinypic.com/333x3xf.jpg[/Ir]
Markje
[Ir]http://i5.tinypic.com/33lnz3l.jpg[/Ir]
Koen (met zipje sp) en Koen
En natuurlijk de bijbehorende foto’s van het uiterlijk voor het eerst te zien : ) .
[Ir]http://i7.tinypic.com/2zsqhwn.jpg[/Ir]
Zoals jullie zien is de paddock ook al gecoat
[Ir]http://i11.tinypic.com/2aez7ye.jpg[/Ir]
[Ir]http://i12.tinypic.com/2dgsswi.jpg[/Ir]
[Ir]http://i7.tinypic.com/3zqzx41.jpg[/Ir]
[Ir]http://i11.tinypic.com/2hgd6bb.jpg[/Ir]
[Ir]http://i13.tinypic.com/4bdrjw3.jpg[/Ir]
Stuurtje
[Ir]http://i12.tinypic.com/302pd1x.jpg[/Ir]
Groepsfoto Koen, Ik, Pau, Jordi
[Ir]http://i13.tinypic.com/29as295.jpg[/Ir]
Jordi verliefd
Sow genoeg foto’s op naar indoor meeting @ epc. Ik vond het bij epc echt wel gezellig alleen jammer dat ik zo snel weer moest gaan.
[Ir]http://i14.tinypic.com/447eesw.jpg[/Ir]
[Ir]http://i10.tinypic.com/4fxkb6g.jpg[/Ir]
[Ir]http://i7.tinypic.com/4g7d5c0.jpg[/Ir]
En er komt nog een filmpje van de testbank run bij epc.
[Ir]http://i7.tinypic.com/2vamwib.jpg[/Ir]
Hier de grafiek die er bij hoort, 19,2 pk en een slordige grafiek maar daar wordt nog zeker aan gewerkt.
Verder heb ik in de maanden erna niet zo super veel gedaan alleen m’n carterkap bewerkt en nog wat dingen gepolijst samen met jordi. Bedankt nog hiervoor.
[Ir]http://i11.tinypic.com/2edm3up.jpg[/Ir]
[Ir]http://i13.tinypic.com/35mfo69.jpg[/Ir]
[Ir]http://i10.tinypic.com/33cosus.jpg[/Ir]
Update……..
Laatst ben ik nog bij epc geweest en heb ik wat spulletjes besteld en heb ik Joel nog gebeld. En na een heel gesprek hebben we afgesproken dat m’n blokje weer terug naar hem gaat en dat alles na gekeken wordt. En als dat gebeurt is wordt hij samen met epc en Joel afgestelt.
[Ir]http://i14.tinypic.com/3yoqmg4.jpg[/Ir]
Dus afgelopen zaterdag het blokje naar Joel gebracht. Zo lag hij er toen bij.
[Ir]http://i3.tinypic.com/4972cdx.jpg[/Ir]
En nog een gereedschap kistje gekocht.
Dit was het tot nu toe, ik hoop dat jullie het wat vinden.
Soon more!!!!!!!!!!
Last edited: