2 Fast N.X. Citta Project.

Ziet er zeker leuk uit allemaal, maar voor nu zijn het meer woorden en touwtjes :) Succes er iig mee en vind het toch wel iets om te volgen :)

Btw: verander even in de setup van je puch de 83cc in 75cc (74cc werkelijk) want dat staat nogal dom helaas.

Ziet er zeker leuk uit allemaal, maar voor nu zijn het meer woorden en touwtjes :) Succes er iig mee en vind het toch wel iets om te volgen :)

Btw: verander even in de setup van je puch de 83cc in 75cc (74cc werkelijk) want dat staat nogal dom helaas.

het is btw ook een zundapp cilinder (kleinigheidje hou je toch.)

het is btw ook een zundapp cilinder (kleinigheidje hou je toch.)

Om een lang verhaal kort te houden, nu hou je jezelf voor de gek of iemand heeft je duidelijk het verkeerde wijsgemaakt. De 74cc gilardoni cilinder is oorspronkelijk voor een puch condor/cobra. Door te kotteren etc is hij pas te maken op een maxi blokje. De boring is altijd nog 47mm en de slag van een maxi krukas altijd nog 42 voor een oud type en 43 voor een nieuw type krukas.
Dus zal je nooit hoger komen dan 74,56cc :) Denk niet van dan zeg ik wel dat ik hem opgeboord heb want dat kan niet ivm het te dunne of dat je helemaal geen hemd overhoud.
En Sito race krukas? hou het maar op Rito race krukas.

That's why ik niet echt vertrouwen heb in dit project.

Sorry voor de offtopic maar kan echt niet tegen zulke dingen helaas.

Mvg.

Om een lang verhaal kort te houden, nu hou je jezelf voor de gek of iemand heeft je duidelijk het verkeerde wijsgemaakt. De 74cc gilardoni cilinder is oorspronkelijk voor een puch condor/cobra. Door te kotteren etc is hij pas te maken op een maxi blokje. De boring is altijd nog 47mm en de slag van een maxi krukas altijd nog 42 voor een oud type en 43 voor een nieuw type krukas.
Dus zal je nooit hoger komen dan 74,56cc :) Denk niet van dan zeg ik wel dat ik hem opgeboord heb want dat kan niet ivm het te dunne of dat je helemaal geen hemd overhoud.
En Sito race krukas? hou het maar op Rito race krukas.

Sorry voor de offtopic maar kan echt niet tegen zulke dingen helaas.

Mvg.

Okee maar op de doos stond 83cc...dus
en trouwens het project gaat ook niet over de puch maar over de citta!!

een zundapp cilinder is maximaal 45mm btw :P

jammer dat er mensen zijn die denken dat frames zomaar krom kunnen trekken..

ze zullen hoogstens gammel of gaar zijn ...

ik zou het zaakje wel verstevigen , krom trekken zoals zij bedoelen zal niet gebeuren maar het frame zou wel kunnen gaan scheuren of doorzakken , zo stevig is een citta frame nou ook weer niet.

en voor de stabiliteit , dus dat je niet over de weg swabbert..

Ik heb speciaal het citta frame uitgekozen omdat me dat een uitdaging leek.

In de toekomst ga ik me richten op een zelfbouw sprinter met alu frame.

alu is niet het wonderwoord hoor...

kijk maar joel zen sprinter, stalen kokerprofielen voor het frame, en lichter dan het alu sprintframe van *naam vergeten*

alu klinkt leuk, maar is veel zwakker dan staal. Je zal een optimum moeten zoeken.

model van je frame zal denk ik wel wat worden, ben benieuwd.

Toen ik de titel van dit topic zag die lui zijn leip, en dat denk ik nog steeds. :+ Maar het klinkt wel allemaal vet, ben benieuwd hoe het gaat worden!

melf #50: het frame word natuurlijk verstevigd anders komt het niet goed nee .

hellracer89: ik nam alu gewoon als voorbeeld dat wil niet zeggen dat ik het ook gebruik maar je hebt wel gelijk.

zipMHRteam: dat klopt het is leip .

Bedankt voor de reacties, binnenkort weer update.

Ben benieuwd.. naar het eind resultaat van dit project ziet er al wel nice uit.
Hopelijk word er ook veel aandacht besteed aan de. buig en breekpunten maar dat zou vast wel in orden kommen sow te zien.. succes

Mensen.. ikweet niet wat jullie ervan denken..maar dit is natuurlijk gewoon gruwelijk... om zoiets te maken moet je gewoon de 'guts' hebben:) en dat is gewoon gruwelijk..mafkezen die zulke extreme dingen maken zijn gewoon grappig:p en ik ga hem ZEKER volgen..

gruwwlijk project :P

maar je pakt je versteviging niet alleen voor het vermogen met wiely`s hard neer komen maakt je frame ook krom en dat kan k weten :p

maja veel suc6

wel zonde om er zoveel geld in te stoppen. Alleen de nx en 2fast kit kost al een vermogen.
Nou zijn plannen natuurlijk wel sneller gezegt dan uitgevoerd.

Persoonlijk vind ik het beter om op een scooter te instaleren en sbo te gaan rijden oid :)
Dan heb je er iig wat meer aan dan alleen een gevaarlijke citta waar je nergens mee mag rijden. :P

Foto's van het frame wat verstevigd is en versteveging voor het blok bij 1e post

A-Bizar: tja het kost veel maar dan heb je ook wat en het is natuurlijk sneller gezegt dan gedaan maar we zijn er erg druk mee bezig dus komt wel goed.

Fryse,TTA-Speedrox,Mc Cobes,kwaroks: bedankt voor de reactie's en het frame wordt heus wel stevig zat.

Last edited:
Back