Folkert@MinaRally
Freude Am Fahren
Originally posted by XeRioNaTiC
een 4t zuigt mengsel in de cilinder(...)
Gelukkig is er nu al een tijdje injectie
Originally posted by XeRioNaTiC
een 4t zuigt mengsel in de cilinder(...)
Originally posted by Folkert@MinaRally
Gelukkig is er nu al een tijdje injectie
Originally posted by Ufo
Ze hebben het nog steeds helemaal mis.
Ga maar eens denken waarom polini aanraad de interne carterdiameter te vergroten en waarom een speed cilinder 5mm hoger is ipv de zuiger 5mm lager te maken.
En dan niet weer antwoorden: Ja maar ik had het over dit of dat.
JE HEBT MET EEN GOEDE PIJP GEWOON FLOW DIE NIET ALLEEN AANGESTUURD WORDT DOOR CARTERDRUK! PUNT.
Originally posted by r-ox
en xerionatic blaat gewoon mensen na en doet alsof hij verstand heeft :|
Originally posted by r-ox
niet boos omdat je gelijk hebt maar ivo zegt dat de uitlaat het meeste doet en zeg jij direct er na jaaaa de uiltaal is the main thing :|
En in mijn eerste post stond al dat de onderdruk onder de zuiger zit dus had je maar beter moeten lezen
Originally posted by r-ox
tuulk niet op het moment dat de zuiger omhoog gaat en de inlaatpoorten dicht zijn maakt hij een vacuum ONDER de zuiger hoe kan hij anders mengsel aan zuigen en de zuiger heeft ook een hemd waarmee hij hij de uitlaatpoort afsluit als hij op het BDP is.
Hoe wil jij anders ooitonderdruk creeren om het megsel aan te zuigen
De zuiger wordt dus zeg maar aan de onderkant gebruikt als pomp
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ow, misschien irritant; ff terugkomen op die formule van JohanS...
Hij is mijns inziens sowieso niet relevant, omdat het max. koppel bij een ANDER toerental wordt afgegeven dan het maximum vermogen...
Dat was weer mijn heldere ingeving van vandaag
Originally posted by JohanS
sorry, nog ff terugkomen op die formule. maar naar mijn mening klopt ie wel, want je stelt je vario af op het gebied waar het meeste koppel ligt, of zie ik dat verkeerd??
Originally posted by Ufo
Tja, de mensen blijven zich doodstaren op koppel...
Originally posted by The One
Koppel is naar mijn mening een heel belangrijk gegeven voor maximale trekkracht... en vermogen voor maximale snelheid .. heb dus liever koppel dan snelheid....
Hoog koppel is meestal ook een hoog vermogen maar andersom geld dat niet .. dus IVo ... daarom staren mensen zich dood op koppel