tino pijp

In de powerband kan het er met de huidige uitlaten ineens heel anders uitzien...

Originally posted by XeRioNaTiC


een 4t zuigt mengsel in de cilinder, een 2t niet, dit word er door de carterdrukt ingebracht..
 
Als je een groter kanaal moet vullen moet je dat niet met een piepklein gaatje als carb doen.

Oppervlak poort/doornselde spoelkanaal etc. x spoelsnelheid is vulling. Dus met van 1 van beide te weinig is het kut.

Met veel spoelsnelheid heb je oegrigens wel meer kans dat het rendement lager wordt, omdat ook je valse spoeling toeneemt.

Originally posted by JohanS


waar is dat dan? omdat je meer mengsel heb zeg maar? maar als je spoelsnelheid sneller zou zijn, dan zou je toch meer mengsel krijgen??
 
Originally posted by Ufo
In de powerband kan het er met de huidige uitlaten ineens heel anders uitzien...


Er is idd wel een soort van zuiging door drukverschil dat onstaat bij het mengsel dat de cilinder verlaat, maar dat is niet zo hoog als bij een 4t
 
hee dude jij begrijpt blijkbaar niet hoe een tweetaktracer werkt met de juiste uitlaat,er wordt nml wel degelijk mengsel de cilinder ingezogen.................
er gaat nml heel wat meer gas dan alleen het slagvolume naar binnen dude.
bedenk maar eens wat er gebeurt als je met je mond aan de uitlaat zuigt terwijl de zuiger op onderste dode punt staat..........?
en terwijl je dan lekker aan die pijp aan het zuigen bent moet je je hand eens op de carb leggen.............
greetzzz:#



Originally posted by XeRioNaTiC


een 4t zuigt mengsel in de cilinder, een 2t niet, dit word er door de carterdrukt ingebracht..
 
Originally posted by Valentino...
hee dude jij begrijpt blijkbaar niet hoe een tweetaktracer werkt met de juiste uitlaat,er wordt nml wel degelijk mengsel de cilinder ingezogen.................
er gaat nml heel wat meer gas dan alleen het slagvolume naar binnen dude.
bedenk maar eens wat er gebeurt als je met je mond aan de uitlaat zuigt terwijl de zuiger op onderste dode punt staat..........?
en terwijl je dan lekker aan die pijp aan het zuigen bent moet je je hand eens op de carb leggen.............
greetzzz:#




Tino, dat weet ik ook wel hoor, alleen mijn verhaal ging over zuiging door vacuum, gecreerd door zuiger..
Dat heb je niet bij een 2t..

*nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel* <-- Daar ging mij het om..

Hoe een uitlaat werkt is mij echt wel bekent..
 
oke dude.....:#





Originally posted by XeRioNaTiC


Tino, dat weet ik ook wel hoor, alleen mijn verhaal ging over zuiging door vacuum, gecreerd door zuiger..
Dat heb je niet bij een 2t..

*nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel* <-- Daar ging mij het om..

Hoe een uitlaat werkt is mij echt wel bekent..
 
Originally posted by XeRioNaTiC


Tino, dat weet ik ook wel hoor, alleen mijn verhaal ging over zuiging door vacuum, gecreerd door zuiger..
Dat heb je niet bij een 2t..

*nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel* <-- Daar ging mij het om..

Hoe een uitlaat werkt is mij echt wel bekent..

tuulk zuigt je zuiger het megsel aan wat anders doordat je zuiger om hoog gaat wordt het cartervolume groter en wrd door de onderdruk dus mengsel aangezogen.
 
tuulk zuigt je zuiger het megsel aan wat anders doordat je zuiger om hoog gaat wordt het cartervolume groter en wrd door de onderdruk dus mengsel aangezogen.

wat is daar zo tuurlijk aan want je mengsel word niet gezogen door je zuiger want hij kan niet vacuum zuiger door je zuiger (net als een 4t) opdat de uitlaatport gewoon open is.

(hiermee zeg ik niet dat een 2t niet zuigt maar hiermee zeg ik dat r-ox ongelijk heeft)
 
tuulk niet op het moment dat de zuiger omhoog gaat en de inlaatpoorten dicht zijn maakt hij een vacuum onder de zuiger hoe kan hij anders mengsel aan zuigen en de zuiger heeft ook een hemd waarmee hij hij de uitlaatpoort afsluit als hij op het BDP is.
Hoe wil jij anders ooitonderdruk creeren om het megsel aan te zuigen
De zuiger wordt dus zeg maar aan de onderkant gebruikt als pomp
 
Ja, ff opletten he! hij heeft wel gelijk =)
Alleen bij een 4takt zuigt hij met de bovenkant rechtstreeks de cilinder in en bij een 2takt onder de zuiger het carter in.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Waarom camera's @uitlaatpoort... 1 of meerdere sensoren lijkt me voldoende om een beeld te krijgen [zoals AIM het toepast]...

wat ik nou niet begrijp: wtf heb je hieraan, ik ga me achterlicht toch ook niet filmen:?
 
Originally posted by r-ox
tuulk niet op het moment dat de zuiger omhoog gaat en de inlaatpoorten dicht zijn maakt hij een vacuum onder de zuiger hoe kan hij anders mengsel aan zuigen en de zuiger heeft ook een hemd waarmee hij hij de uitlaatpoort afsluit als hij op het BDP is.
Hoe wil jij anders ooitonderdruk creeren om het megsel aan te zuigen
De zuiger wordt dus zeg maar aan de onderkant gebruikt als pomp

D8 dus dat jij zuiger vacuum aan bovenzijde bedoelde..
 
Back
Top