Andere bougie al geprobeerd startonderbreker nagekeken en losgekoppeld zodra je die loskoppeld gaat de startmotor niet meer rond."start onderbrekers" zijstandaard, stuurknop of schakelaar in buddybak nagekeken?
Weet niet welke jou versie heeft.
Of misschien andere nog wat ik niet genoemd heb.
Andere bougie geprobeerd?
Ja die heb ik gemeten komt spanning opMeet eens op de bobine of er spanning komt op de 2 dunne draadjes.
Bobine heb ik vervangen. Bougiekabel zat eral bij/op gemonteerd bij de nieuwe bougie dus die is ook nieuwDan bobine kaput toch?
Of kabel naar bougie
Nee voel niks heb ik me zelf al voor opgeofferd hahaha....effe buurman laten voelen in de bougie dop en dan starten.
Merk je vanzelf of er iets uitkomt.
Klopt gaat 1 kabel naar de ecuBij de Fiddle gaat er 1 kabel naar een zekering en de andere uit de ECU.
Ik heb er nog nooit op gemeten wat eruit komt.
Op beide draadjes 12v gemeten (dus niet de polen van bobine maar de aansluitingsdraden) ben bang dat de ecu/ecs dus kapot is is er een manier om deze door te meten/te testen12 Volt gemeten tov massa is prima.
12 Volt over beide polen van de bobine gemeten, is minder prima.
Dit laatste zou betekenen dat de ECU de draad tussen de ecu en de bobine continue naar massa trekt en er dus een probleem zit in de ECU.
Ik kan het niet goed zien op het schema van @Bulldog maar volgens mij staat er bij die draad B/Y of R/Y
Dit is dus zwart/geel of rood/geel.
By the way, mocht de ECU defect zijn, dan is het niet goed dat er wellicht een grotere gelijkspanningsstroom continue door de primaire spoel van de bobine, met lage impedantie, loopt.
De bobine kan dan ook verbranden.
Ik snap dit antwoord niet, want het is wel belangrijk te weten hoe je gemeten hebt anders trekken we de verkeerde conclusie.Op beide draadjes 12v gemeten (dus niet de polen van bobine maar de aansluitingsdraden)
Ik snap dit antwoord niet, want het is wel belangrijk te weten hoe je gemeten hebt anders trekken we de verkeerde conclusie.
Misschien even nauwkeurig omschrijven met welke meetpen je waarop gemeten hebt en of de connectoren van de bobine en ECU nog waren aangesloten.
Min van accuWaar had je de zwarte meetpen van de multimeter op aangesloten?