Hoi allemaal,
Ik heb een beetje gedonder met mijn scooter, Sym Fiddle II, 4 takt. Ik ben niet al te technisch, maar simpele dingen lukken nog wel.
Voor de winter had ik al een lege accu en heb die opgeladen met een druppellader. Accu los gelaten en opgeborgen in schuur, om na de winter weer te gebruiken. Vandaag besloten weer aan te sluiten. In ruststand, accu nog niet aangesloten, meet ik met een multimeter 12,65V
Vóór aansluiten accu nog even zekeringen gecontroleerd die bij de accu zitten, 7A en 10A. Beiden niet kapot. Accu aangesloten.
Maar met contactsleutel helemaal naar rechts, doet de scooter helemaal niets, meters slaan NIET uit, géén licht, géén toeter...nada, niets.
Ik heb de voorkap eraf gehad, stekkers gecheckt, alles zit goed.
Iemand een idee wat er kapot kan zijn:
- spanningsregelaar?
- start relais (blokje bij accu toch?)
- of contactslot? (vanaf het begin heb ik al af en toe problemen met de sleutel en contact, dan wel stroom/dan niet..terwijl sleutel helemaal naar rechts).
- of kan de accu alsnog kapot zijn, ondanks dat ik 12,65 V meet???
mvg.,
San
Ik heb een beetje gedonder met mijn scooter, Sym Fiddle II, 4 takt. Ik ben niet al te technisch, maar simpele dingen lukken nog wel.
Voor de winter had ik al een lege accu en heb die opgeladen met een druppellader. Accu los gelaten en opgeborgen in schuur, om na de winter weer te gebruiken. Vandaag besloten weer aan te sluiten. In ruststand, accu nog niet aangesloten, meet ik met een multimeter 12,65V
Vóór aansluiten accu nog even zekeringen gecontroleerd die bij de accu zitten, 7A en 10A. Beiden niet kapot. Accu aangesloten.
Maar met contactsleutel helemaal naar rechts, doet de scooter helemaal niets, meters slaan NIET uit, géén licht, géén toeter...nada, niets.
Ik heb de voorkap eraf gehad, stekkers gecheckt, alles zit goed.
Iemand een idee wat er kapot kan zijn:
- spanningsregelaar?
- start relais (blokje bij accu toch?)
- of contactslot? (vanaf het begin heb ik al af en toe problemen met de sleutel en contact, dan wel stroom/dan niet..terwijl sleutel helemaal naar rechts).
- of kan de accu alsnog kapot zijn, ondanks dat ik 12,65 V meet???
mvg.,
San