Stemmen voor europa 18+

Waarop stem jij?

• Groenlinks

Votes: 0 0.0%
  • SP

• SGP

• Newropeans

• Solidara

• EKP

• De groenen

• Libdem

• Pepeuropa

• Libertas.eu

• Total voters
    52
  • Poll closed .
Ik stem niet, want:

* Ik heb in het algemeen geen politieke voorkeur. Ik relativeer te veel en met politieke kwesties vind ik dat het zo goed als onmogelijk is om rechtmatig een positie te kiezen.
* Ik heb me niet verdiept in de hele Europese kwestie

Het feit dat ze Turkije er niet bij willen is genoeg om er op te stemmen :D

Kom nu is met een GOED argument om Turkije niet bij de EU toe te laten?

Kan deze reactie alleen maar beamen:

Stem dan niet als je jezelf niet eens in het programma van een partij hebt verdiept..

@ Fabe
Nee ik weet ook niets van Politiek en nee ik weet ook niet wat goed voor Nederland is om op te stemmen. Verschil is alleen dat ik niet met IQ loze one-liners ga smijten.

Ik stem niet, want:

* Ik heb in het algemeen geen politieke voorkeur. Ik relativeer te veel en met politieke kwesties vind ik dat het zo goed als onmogelijk is om rechtmatig een positie te kiezen.
* Ik heb me niet verdiept in de hele Europese kwestie

Heel begrijpelijk... Toch is onze politiek nou eenmaal zo opgesteld dat het wel van je verwacht wordt, ook al weet je er wat minder vanaf. Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Ik weet er ook te weinig vanaf, maar welke burger weet dat wel? Hell, zelfs sommige politici weten niet eens waar het over gaat.

VVD
CDA
PVV

Dat is mijn rijtje btw. Ik zou dan dus weer voor de VVD gaan.

Het feit dat ze Turkije er niet bij willen is genoeg om er op te stemmen :D

Kom nu is met een GOED argument om Turkije niet bij de EU toe te laten?

Kan deze reactie alleen maar beamen:

@ Fabe
Nee ik weet ook niets van Politiek en nee ik weet ook niet wat goed voor Nederland is om op te stemmen. Verschil is alleen dat ik niet met IQ loze one-liners ga smijten.

Zie vorige post:

Niet dat dit slecht is, want Turkije ligt voor het grotendeel in Azië en de cultuurverschillen zijn ook enorm.

Het land heeft geen enkele band met Europa. Het is alleen dat Amerika Turkije bij de EU wil om hun te gebruiken als bondgenoot in strijd tegen het terrorisme in het midden-oosten. Vanuit Europa is het gewoon een fout om Turkije toe te laten treden. Het land zit nog half in de middel-eeuwen, erkend zelf niet de genocide die ze gepleegd heeft op de Armeniërs. Ze onderdrukt zelf een deel van hun eigen volk ( lees de: Koerden), de mensenrechten worden daar dagelijks geschonden.

Heel begrijpelijk... Toch is onze politiek nou eenmaal zo opgesteld dat het wel van je verwacht wordt, ook al weet je er wat minder vanaf. Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Ik weet er ook te weinig vanaf, maar welke burger weet dat wel? Hell, zelfs sommige politici weten niet eens waar het over gaat.

VVD
CDA
PVV

Dat is mijn rijtje btw. Ik zou dan dus weer voor de VVD gaan.

Daar komt bij dat ik altijd met het idee rondloop dat de ideologische denkbeelden van leden, waarvan ik denk dat je ze het best kwetsbaar, in alle rust en in een persoonlijke setting moet benaderen, een soort van 'vervuild' worden door strategie en tactiek die bij het voeren van politieke debatten komt kijken. Die strategie wordt in de hand gewerkt door de constante media-aandacht (die je ook niet kunt verwijderen, want dan ben je in strijd met de grondwet oid).

Een politicus is altijd bang voor gezichtsverlies en een politicus wil de schade altijd beperkt houden. Dit werkt wat mij betreft onwrikbaarheid en immunisering in de hand en dat zijn nou net de dingen die een opbouwende discussie verzieken. Politiek voelt teveel aan als een spel met in bezit te nemen posities waaruit voordeel behaald kan worden tov anderen.

Mijn top 3 via stemwijzer:

1. PVV
2. Europese Klokkenluiders Partij
3. CDA

Ik had t wel verwacht :)
Meer eigen (nl/eu) belang !

VVD
CDA
PVDA

ik weet nog niet of ik ga stemmen...
hoor er verder weinig over, heb ook geen zin om me erin te verdiepen

Mijn lijstje,

CDA
PvdA
SP

Heb me eigenlijk nog niet genoeg verdiept in deze verkiezingen, dat zal ik eerdaags wel doen, je hebt stemrecht, gebruik het dan ook :)

Back