danielwiersmaa

New Member
Ik heb al een tijdje start problemen met mijn Speedfight 2. Hij start namelijk de ene keer zonder problemen, maar de andere keer is de scooter met geen mogelijkheid te starten, ook met remreiniger bijv. De bougie vonkt dan ook niet ben ik achter gekomen. Maar nou heb ik de hele dag lopen sleutelen maar zonder succes, bougie, bougiekabel, bobine allemaal vervangen onder andere. Nu kom ik uiteindelijk 5 uur later weer thuis en start de scooter met één kick en loopt die perfect. Koud start hij eigenlijk altijd maar meestal met naar de winkel gaan bijv start die niet op de terugweg. Ik dacht misschien dat het aan de choke kan liggen maar ik snap niet waarom die ook niet vonkt..

Dit gaat over een Speedfight 2 watergekoeld 50cc
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je ook andere bougies hebt geprobeerd ?
Bougie kan ook vet slaan waardoor deze niet meer vonkt, bijvoorbeeld door teveel gas geven tijdens een koude start.
 
Ik neem aan dat je ook andere bougies hebt geprobeerd ?
Bougie kan ook vet slaan waardoor deze niet meer vonkt, bijvoorbeeld door teveel gas geven tijdens een koude start.
of inwendig kapot zijn, wat warm tot uiting komt.. (staat je elektrode-afstand nog goed?)
 
Ik heb een week geleden een nieuwe bougie erin gezet, is dat niet onwaarschijnlijk dan? En dan zou die ook slecht moeten gaan lopen als die warm is toch?
als die bougie net nieuw is lijkt het me stug dat die echt defect is en zou het inderdaad meer/ook bij warme motor zijn. maar hoe is het nou met je elektrodenafstand? die kan juist koude start nog ok zijn, bij warme motor ook, maar als hij zelf nog warm is, maar je choke weer actief toch lastig zijn net verkeerd als ie te groot is.
 
als die bougie net nieuw is lijkt het me stug dat die echt defect is en zou het inderdaad meer/ook bij warme motor zijn. maar hoe is het nou met je elektrodenafstand? die kan juist koude start nog ok zijn, bij warme motor ook, maar als hij zelf nog warm is, maar je choke weer actief toch lastig zijn net verkeerd als ie te groot is.
Dat is wel Een goeie inderdaad, maar hoe kan ik dat controleren?
Post automatically merged:

Vaak is de Bobine de oorzaak, als die warm is , nokt die er mee.
Ik heb deze afgelopen woensdag vervangen, dus dat zou wel goed zijn toch
 
Dat is wel Een goeie inderdaad, maar hoe kan ik dat controleren?
Post automatically merged:


Ik heb deze afgelopen woensdag vervangen, dus dat zou wel goed zijn toch
Bougiekabel ook ?
De isolatie wil nog weleens uitharden en dan scheuren door de warmte.
 
voelermaatje tussen centrale elektrode en massa-elektrode? bij gebrek hieraan: een dikke duimnagel..
De voorgeschreven afstand staat ook op de zijkant van het doosje.
Ik heb er zo'n gereedschapje voor.

v4-460px-Gap-a-Spark-Plug-Step-6-Version-4.jpg.webp
 
De voorgeschreven afstand staat ook op de zijkant van het doosje.
Ik heb er zo'n gereedschapje voor.

v4-460px-Gap-a-Spark-Plug-Step-6-Version-4.jpg.webp
ik zou de voorgeschreven maat van de fabrikant van de scooter overnemen. (vaak is dat een bereik en kun je het ontstekingstijdstip nog een fractie vervroegen door de kleinst mogelijke afstand te nemen.
soms is een bougie precies afgestemd op het type motor waar ie in gaat, soms moet je dat zelf doen, ik controleer ze ten minste op het oog, soms is er eentje dicht gestuiterd* en eentje die heet geweest is kan ook juist te wijd zijn gaan staan.
*een gevallen bougie hoor je "officieel" niet meer te monteren maar te vervangen, als het keramiek later barst ben je de sjaak.
 
Ik heb een nieuwe cdi besteld alleen kwam er bij heg monteren achter dat ik een chipkey cdi heb… in deze cdi zit ook startonderbreking onder andere. Maar hoe groot is de kans dat de cdi of de chip in mn sleutel kapot is? En wat moet ik doen als het mn sleutel is?
 
Back
Top