Agm star 50 startproblemen

wat is een warmloper
Deze tekst heb ik even "geleend" van een ander forum:

"Bij een warmloper wordt de zuiger en cilinder zo warm (uitzetten) , dat de zuiger en cilinderwand elkaar 'beschadigen'

De zuiger beschadigd hierbij de wand van de cilinder, wat zelfs blokkeren van het achterwiel tot gevolg kan hebben ( vrij ernstig! een warmloper kan ook enkel resulteren in minder kracht/wegvallen )

Het is aan te raden je scooter na te kijken, om te kijken wat de schade is. De oorzaak van de warmloper ligt bij de koeling, dit gebeurd vaak door de rijwind en het benzine mengsel. Is je carburateur goed afgesteld? als deze te arm staat resulteert dit ook in slechter koelen. Was het toevallig erg warm?

een vastloper heeft meer desastreuse gevolgen, een warmloper kan het vastlopen van de zuiger in de cilinderwand veroorzaken, maar een vastloper kan ook ontstaan door bijvoorbeeld slechte krukaslagers of een ander mechanisch mankement.

maakt het motorblok geen bijgeluiden sinds het blokkeren van het achterwiel?"
-----------------------------------------------------------------------------------------

Nu weet je wat een warmloper is...
 
Duidelijk, verklaart misschien waarom tijdens het ophalen de achterwiel niet meewerkte.

Ik kon wel vooruit (zwaar) drukken, maar achteruit wilde niet, ik dacht het Ligt aan de remblokken.

Let wel ding heeft een jaar buiten gestaan, dus ik zocht er niet veel achter.

Maar zoals jullie goede mensen mij dit uitleggen, vrees ik dat ik een warmloper heb.

Ik heb iemand gevonden ongeveer uur tijden hier vandaan die blokken verkoopt en reviseert, denk dat ik daar gebruik van ga maken.

Bedankt nog.
Gr Danny
 
Back
Top