Vespa s startproblemen

Obiwanxl

Well-Known Member
Hi guys

Ik heb mijn Vespa aan de voorkant uit elkaar moeten halen om een nieuw spatbord erop te zetten.

Nu alles weer in elkaar gezet maar bij starten gebeurt er niks. Geen klik gewoon helemaal niks. Ook handmatig starten doet het niet. Lijkt als of het contact helemaal uit staat.

Alle aansluitingen gecontroleerd. Accu is goed (Gemeten), knipperlichten en remlichten doen het gewoon, dus er komt wel gewoon stroom.
Alleen bij het starten niet.

Wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Die heb ik getest en doorgemeten, werkt gewoon.
Met kickstarter gebeurt er ook niks. Lijkt alsof contact niet aanstaat.
Hoe kan ik dit doormeten?
 
Ja ook, 1 vlak bij de accu en 2 aan de voorkant.
Zijn er nog meer die ik kan bekijken?
En kan dat verklaren dat de motor ook met kickstarter niet wil lopen?
 
Je hebt je accu doorgemeten, heeft deze nog wel genoeg capaciteit ?
Hij kan wel ruim 12,5 volt aangegeven, maar tijdens het starten inkakken naar een paar volt en dat vind je cdi ook niet leuk.
 
Met een multimeter kun je het contact slot meten ,
maar bij starten gebeurt er niks. Geen klik gewoon helemaal niks.
Maar doet de startmotor het niet , of doet de startmotor het wel , en loopt de motor niet ?
Als hij zelfs niet klikt , is de stuurstroom naar het startrelais onderbroken , of het relais defect , dit zal je moeten meten .
Het contact slot zou oké moeten zijn aangezien je knipperlichten het wel doen .
 
Ok, maar als we nu het elektrisch starten even vergeten dan zou de motor wel gestart moeten kunnen worden met de kickstarter.
En omdat ie dat ook niet doet vind ik het zo vreemd.
 
Ok, maar als we nu het elektrisch starten even vergeten dan zou de motor wel gestart moeten kunnen worden met de kickstarter.
En omdat ie dat ook niet doet vind ik het zo vreemd.
Ik ben niet zo kapot van een kickstarter op een 4 takt met koude motor.
Zorg dat de startmotor het doet, kan je net even iets langer doorstarten.
Je kan het startrelais overbruggen, maar ook meten of daar spanning op staat, ook als je de startknop indrukt.
 
heb je al gekeken of de bougie vonkt ? zoniet , is waarschijnlijk ,ergens iets los getrokken , na je contactslot , dit omdat voor je actie alles het wel deed neem ik aan . Haal desnoods alle connectoren eens los , die je ziet zitten , achter je voorkap ,ook die aan je contact slot , en zet die weer aan elkaar . Misschien heb je nu ergens een slecht contact .
 
Vanmiddag met kickstarter wel aan de praat gekregen gelukkig. Had het niet lang genoeg geprobeerd denk ik.
Dan zit het probleem inderdaad ergens in het elektrisch starten. Ga morgen alle stekkers maar eens losmaken en opnieuw connecten. Kan het nog in het startrelais zitten?
 
Dat zou kunnen , is wel toevallig natuurlijk . Je zou met de rem ingeknepen , en de startknop ingedrukt ( dit het beste 'n tweeën ) moeten meten . of er een stuurstroom op het relais aankomt . Of de andere kant goed massa maakt . Klikt hij dan nog niet en de rest is in orde , kun je er van uit gaan dat er iets mis is met het relais
 
Dat zou kunnen , is wel toevallig natuurlijk . Je zou met de rem ingeknepen , en de startknop ingedrukt ( dit het beste 'n tweeën ) moeten meten . of er een stuurstroom op het relais aankomt . Of de andere kant goed massa maakt . Klikt hij dan nog niet en de rest is in orde , kun je er van uit gaan dat er iets mis is met het relais
Of de aansturing van het relais.
 
Goedemorgen,

Heb vanmorgen gemeten zoals jullie voorstelden.
Startmotor op accu, meteen starten. Bij de stuurstroom geen stroom en er gebeurde niks.
Vanaf het stuur de kabel gaan volgen en deels opengemaakt.
Blijkt een kabelbreuk te zijn, waarschijnlijk door loshalen van stuur.
Draadjes aan elkaar verbinden en hij doet het weer !!!!!!

Bedankt voor jullie hulp, echt super!

A9B7CA75-8497-4FE0-B05F-EADEB1CBAB4F.JPG
 
Back
Top