Peugeot speedfight 3 2 takt 2015 heeft startproblemen bij warm motor km stand 11400 km

Rdscooter

New Member
Hallo,
Ik heb thuis mijn Peugeot speedfight 3 2 takt 2015 die meer dan een paar weken bij de garage geweest voor het probleem dat ik in panne met mijn scooter was gevallen.
Het probleem was dat hij niet meer wilde starten totaal niet meer ook koud, na een week in de garage was het probleem gevonden en was de massa die niet meer goed was, dit probleem was opgelost.
Nu ik een ander probleem heb, als mijn scooter koud is, start hij super van de eerste slag.
maar na een paar minuten gereden en ik zet hem stil dat start hij niet,bij de kickstart niet ja als ik een beetje gaz geeft wel maar dat is tocgh niet de bedoeling dat je gaz bij moet geven om te starten.
elektrische start moet ik ook gas geven.
wa kan mijn probleem zijn.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ja zeer normaal, koud is je choke in werking. Warm niet meer. Vlak na de start moet hij wel direct stationair kunnen lopen zonder extra gas, anders zou er wel wat mis kunnen zijn.
 
Ja zeer normaal, koud is je choke in werking. Warm niet meer. Vlak na de start moet hij wel direct stationair kunnen lopen zonder extra gas, anders zou er wel wat mis kunnen zijn.
ja ja als hij gestart is is de stationair oké
maar ook als hij gestart is en ik zet hem af en terug direct wilt starten dat hij wel direct zonder gaz te geven dat hij wel start vind ik wel raar
 
Klinkt allemaal vrij normaal naar mijn mening. Wellicht licht afstelwerk, maar als hij prima rijdt kan je het beter zo laten. Ik bedoel, is het erg om een beetje extra gas te geven tijdens het warm starten? Kleine moeite toch? Voor de zekerheid kan je testen op valse lucht, maar ik denk dat dat niet het probleem is gezien hij wel meteen goed stationair loopt.
 
Klinkt allemaal vrij normaal naar mijn mening. Wellicht licht afstelwerk, maar als hij prima rijdt kan je het beter zo laten. Ik bedoel, is het erg om een beetje extra gas te geven tijdens het warm starten? Kleine moeite toch? Voor de zekerheid kan je testen op valse lucht, maar ik denk dat dat niet het probleem is gezien hij wel meteen goed stationair loopt.
ja ja rijd goed, ja dat is een kleine moeite geen probleem ik dacht dat het dat je nooit gaz moest geven voor te starten als die warm was.
vals lucht wa is dat en hoe kan ik dat testen ?
 
Back
Top