Peugeot speedfight 2 AC 2007

RelaxedRyan

New Member
Ik ben er dus achter gekomen dat een lager is los komen zitten van de 50cc zuiger en hiermee heeft hij flinke schade aangebracht en is de compressie weg. Dus ik heb nu 2 opties: Nog meer geld investeren door zuiger + blok 50 te kopen. Maar het ding is: Ik heb nog een zuiger + cilinder (Arusu) liggen van 70cc die er eigenlijk op moet passen. Heb het al meerdere malen geprobeerd met goede een goede voetpakking en een goede pakking tussen de kop en het voetstuk. De zuiger raakt de bovenkant van de cilinder en blijft daar vast haken. Wat is het probleem en valt er wat aan te doen?

Met vriendelijke groet, Corné.
 
Advertisement - register to remove this

lager bedoel je mee van het small-end krukas? Of heb je het over de circlip van de zuiger?
Je hoeft geen blok te kopen om dit te herstellen he? Nieuwe cilinder lijkt me dan voldoende.

Zou met die 70cc niet verder rommelen. Ten eerste heb je het probleem dat die cilinder boven het dek van de cilinder uit komt.

En als je dit al werkend krijgt, krijg je er ook niet afstel problemen ermee.

Zou gewoon een andere goede 50cctje erop zetten.
Ik had het over de circlip van de zuiger inderdaad. Zuiger en cilinder hebben beide schade en daarmee is de compressie verloren gegaan.

Met de 70cc ga ik niet verder, maar ik ben wel van plan om een nieuwe zuiger en cilinder te halen. Het liefste haal ik dan meteen een 70cc maar dan wil ik wel gewoon de standaard carb erop laten. Of is het dan slimmer om toch een 50cc te halen ivm de standaard carb?
Post automatically merged:

En voor je nieuw zet, overtuig je 10x of er echt geen metaal is achtergebleven door die vastloper.
Bedankt voor de tip! Waar moet ik kijken voor dit metaal? Ik neem aan in de carb sowieso maar waar nog meer?
 
50cc met standaard carb is makkelijker af te stellen op dat blok zonder gezeur achteraf.
Ah ja dat dacht ik al. Ik zat al te kijken naar een airsol cilinder kit 50cc. Weet iemand hier wat het verschil is tussen een normale cilinder en een sport? M'n budget zal ongeveer rond de €80 liggen, ik wil d'r niet echt veel meer voor kwijt. Zijn er aanraders welke 50cc blok het beste is?
 
Back
Top