Peugeot Speedfight 3 start slecht.

dezwarteboer

New Member
Wat is nou het probleem van een Peugoeot Speedfight 3? Inmiddels ben ik met mijn vierde Speedfight 3 bezig en heb met alle voorgaande hetzelfde probleem. Na ongeveer 2000 kilometer op de klok beginnen de startproblemen. Ik ben heel secuur wat olie en filters betreft, maar krijg toch steeds weer dat startprobleem. Mijn onderhoudsmonteur zegt dat hij de carburateur heeft schoongemaakt (Wat niet waar is, want ik zet tekens waardoor ik kan zien dat het niet is verwijderd en de volgende dag weer hetzelfde. (Wel 80 euro kwijt)). Nu vraag ik me toch af waardoor de scooter, na 2 dagen niet gebruikt te hebben, zo slecht start. Soms de accu bijna leeg, want met kickstarter doet ie het helemaal niet. Als hij eenmaal een beetje op temperatuur is, is er niets aan de hand.

Ik ben bij meerdere monteurs geweest en ze belazeren me stuk voor stuk. Zetten er nieuwe onderdelen op terwijl dat niet nodig was en ik maar betalen. De zogenaamd kapotte onderdelen zet ik op mijn andere scooter en er is niet aan de hand.

Wie weet waar het startprobleem aan ligt?
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn de laatste jaren teveel zaakjes bijgekomen met helaas te weinig technische kennis.

Kan je precies uitleggen wat er gebeurd als hij wel start en wanneer hij niet start?

Ik weet dat de brandstof pomp een probleem is geweest bij die dingen. De tank zit tussen de benen, en de brandstof pomp pompt de brandstof van laag naar een hoger punt. De originele waren chinees en niet krachtig genoeg of werkten helemaal niet.
 
Back
Top