Peugeot Speedfight 3 AC 2-takt begrensd??

Status
Not open for further replies.

lucasspeedfight

New Member
Goedeavond,

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Lucas.

Ik had een speedfidht 2 (2-takt) deze heb ik destijds mer mijn vader gekocht, er zat een sito uitlaat onder en de varioring verwijdert en we hadden er een TNT vario met 4 grams rollen in, deze scooter liep met gemak 80 KM/H.

Echter heb ik een paar weken geleden een ongeval met deze scooter gehad (Auto verleende geen voorrang) Dus scooter is nu total loss.

Nu heb ik een speedfight 3 2-takt AC gekocht van 2010, deze heeft maak 3267 op de teller dus zo goed als nieuw (2 jaar stil gestaan)

Nu heeft mijn vader de carburateur zuiver gemaakt, we hebben de vario ring verwijdert en de prop uit de uitlaat, op dit moment weer de TNT vario met 4 gramm rollen (Zoals bij de oude speedfight 2)

Echter krijgen we de speedfigt 3 met moeite aan de 50KMH , opvallend is ook dat de toeren niet hoger komen dan 6000RPM, welke rollen we ook gebruiken 6000 is de max.

Mijn vraag is wat doen wij fout? Hieronder opstelling van de situatie.

Speedfight 3 2-takt luchtgekoeld:

TNT Vario met 4 gram rollen (De tnt vario zelf weegt al een stuk meer dan de originel, vandaar 4 gram)
Sito plus uitlaat (Zonder prop)
Sproeier maat 52

Nu heb ik zoveel gram rollen geprobeerd van 4 gram tot en met 10 gram, maakt in topsnelheid weinig tot niks uit, de veren zijn origineel.

Nu lees ik overal dat de CDI begrensd kan zijn op het toerental, zit er bij de speedfight 3 2-takt een begrenzer op de CDI, dit kan ik namelijk nergens vinden.

Maar het feit dat we met geen enkele opstelling boven de 6000 toeren komen, heb ik het idee dat er ergens iets op die toeren begrensd is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee,

Groetjes en een heel fijn weekend.

Lucas
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen verstand van van tunen maar is die sproeier 52 niet wat klein om sneller te willen als 45 kmpu vooral met de prop uit de uitlaat en een ontgrensde vario?
Heb je de kleur van de bougie al eens bekeken?

Of de cdi het toerental begrensd weet ik niet, wel kan het zijn dat de oliepomp ook wordt aangestuurd door de cdi dus mocht je een andere eventueel ontgrensde cdi willen uitproberen let er dan wel op dat je de geschikte koopt of je moet de oliepomp afsluiten en zelf gaan mengen.

Edit: Of jouw cdi mede ook de oliepomp aanstuurt zie je aan de connector.
Je hebt dan een 8-polige connector aan de cdi ipv een 6-polige.
 
Last edited:
CDI is niet begrenst , en ga daar ook niet aan klooien ivm Oliepomp etc etc .
Je Sproeier is te klein , en er zit een Snorkel in het luchtfilterhuis die er uit kan .
 
CDI is niet begrenst , en ga daar ook niet aan klooien ivm Oliepomp etc etc .
Je Sproeier is te klein , en er zit een Snorkel in het luchtfilterhuis die er uit kan .
Brute Force,

Dank voor je antwoordt, hier dachten we als laatste ook al aan, echter had ik op andere forums gelezen dat een te kleine sproeier eerder een te hoog i.p.v. te laag toerental gaf, ook kon ik nergens lezen dat de CDI niet begrensd was,

Maar welke sproeier zal ik erin moeten doen om hem sneller te krijgen? nu 52, moet ik dan rond de 58-60 gaan zitten?
Post automatically merged:

CDI is niet begrenst , en ga daar ook niet aan klooien ivm Oliepomp etc etc .
Je Sproeier is te klein , en er zit een Snorkel in het luchtfilterhuis die er uit kan .

Nog even ter info, de snorkelbuisjes hebben we ook al verwijdert uit de luchtfilter
 
Last edited:
Bij mijn Speedfight 3 LC , zat er 58 in D8 ik , daarmee liep dat ding 77 op de teller.
Ps : mijn Carburateur was 17,5 mm.
 
Bij mijn Speedfight 3 LC , zat er 58 in D8 ik , daarmee liep dat ding 77 op de teller.
Ps : mijn Carburateur was 17,5 mm.
Thanks

Dan ga ik mijn vader opdracht geven een 58 erin te zetten, als hij rond de 75-80 loopt ben ik dik tevreden harder is niet nodig.

Ik rijd veel lange afstanden en dan duurt het met 45-50 wel heel lang :)
 
Is dit een snor?

Ik heb weinig ervaring met dit blok en bouwjaar.


Zou nog even de bekabeling nalopen of er niet ergens een begrenzer tussen is geduwd.
Al dan niet een kant en klare of verbonden condensator.

Dan is er nog de vraag of de toerenteller wel juist functioneert.
 
Is dit een snor?

Ik heb weinig ervaring met dit blok en bouwjaar.


Zou nog even de bekabeling nalopen of er niet ergens een begrenzer tussen is geduwd.
Al dan niet een kant en klare of verbonden condensator.

Dan is er nog de vraag of de toerenteller wel juist functioneert.

Het is een snor inderdaad, bouwjaar 2010 met nog geen 4000 op de teller, ik kan nergens op internet vinden dan de 2-takt begrensd is, dit is zoals ik over kan lezen enkel bij de 4-takt, maar hoe zou ik erachter kunnen kopen? bij de CDI zit nog een ander klein wit kastje langs
 
4 grams rolletjes zijn veelste licht.. Daardoor rijd je met een veelste hoog toerental. (en een dramatisch top om te huilen)


TNT Vario met 4 gram rollen (De tnt vario zelf weegt al een stuk meer dan de originel, vandaar 4 gram)

Ik snap best dat een sport vario zwaarder kan zijn voor een constanter loop, al denk ik nog steeds dat 4 grams veelste licht is.

Dan zou ik eerder rond 6,5 / 7 grams gaan zitten .


Als je met de TNT lastig afstellen word zou ik deze eruit halen en zover van je weg werpen.
Want blijkbaar kost het je meer tijd om het ding goed lopend te krijgen.


Als je van snor naar brom gaat heb je op dat blok een andere luchtfilterkast nodig. Je hebt er een voor snor en een voor brom die verschillend zijn.
 
Last edited:
4 grams rolletjes zijn veelste licht.. Daardoor rijd je met een veelste hoog toerental. (en een dramatisch top om te huilen)


TNT Vario met 4 gram rollen (De tnt vario zelf weegt al een stuk meer dan de originel, vandaar 4 gram)

Ik snap best dat een sport vario zwaarder kan zijn voor een constanter loop, al denk ik nog steeds dat 4 grams veelste licht is.

Dan zou ik eerder rond 6,5 / 7 grams gaan zitten .


Als je met de TNT lastig afstellen word zou ik deze eruit halen en zover van je weg werpen.
Want blijkbaar kost het je meer tijd om het ding goed lopend te krijgen.


Als je van snor naar brom gaat heb je op dat blok een andere luchtfilterkast nodig. Je hebt er een voor snor en een voor brom die verschillend zijn.
Het maakt eigenlijk niks uit welke rollen we nemen 6000 toeren is de max, en de speedfight 2 liep perfect met de TNT vario, heb alle maten rollen al geprobeerd van 4-5.5-6-6.5-7-7.5-8-10 maakt in de top en toeren geen verschil, enige dat hij met sommige rollen sneller optrekt
 
Het is een snor inderdaad, bouwjaar 2010 met nog geen 4000 op de teller, ik kan nergens op internet vinden dan de 2-takt begrensd is, dit is zoals ik over kan lezen enkel bij de 4-takt, maar hoe zou ik erachter kunnen kopen? bij de CDI zit nog een ander klein wit kastje langs
Dan zou ik dat ding eerst zou houden , en eerst om laten keuren naar Gele Kentekenplaat.
Ps : een Speedfight 2 en Speedfight 3 kan je niet met elkaar vergelijken, Speedfight 3 is een totaal ander Motorblok ( Horizontaal met een geheel ander inlaat traject.)
 
Als je een snor scooter hebt dan zal er vast ook wel een begrensde snor CDI erin zetten. Zo`n snor model hoeft ook niet zo hoog in toeren te gaan.

Waarschijnlijk om de motor te beschermen van over rev, dat die op de cdi gecapped is op 6000rpm..

Dan zal je een brom cdi moeten steken die wel meer toelaat.
 
Als je een snor scooter hebt dan zal er vast ook wel een begrensde snor CDI erin zetten. Zo`n snor model hoeft ook niet zo hoog in toeren te gaan.

Waarschijnlijk om de motor te beschermen van over rev, dat die op de cdi gecapped is op 6000rpm..

Dan zal je een brom cdi moeten steken die wel meer toelaat.
We hebben gister deze besteld, kan alleen nergens vinden of deze cdi onbegrensd is, weten jullie dat?

Post automatically merged:

Had al zon vermoeden dat dit een snor betreft.

Deze jongen wil zijn snor 75-80 laten lopen.

Daarboven op sleutelt hij niet zelf.
:sob:
Klopt sleutel niet zelf, dat doet mijn vader, hij is automonteur
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top