Standen/modes op La Souris E-Sourini

Ik heb net de standen te zien gekregen door jullie hier. ik heb de E-ID S6 special edition. rechter rem ingedrukt houden en gashendel open. Contact aan zetten en dan zie je de stand wel. Hoeveel ze dan rijden weet ik niet, dat moet ik eens uitzoeken
 
ik heb de stand gevonden op mijn S6? rechter rem ingedrukt houden en de gas hendel open zetten. pas daarna de scooter aanzetten
Dit deel van mijn inbreng ging over de E-Sourini, niet de S6, ik weet dat het daar werkt.

Mocht -overigens- iemand nog interesse hebben in een S6, ik heb er te koop.
 
Mijn scooter stond ineens op stand 2, het is gelukt de standen te veranderen. Maar als hij uit staat en weer aan gaat blijft hij op stand 2 staan. Ookal zet ik hem op stand 1 en zet ik hem uit. Iemand een tip? Daarnaast ree hij eerst 37km max op de teller en nu kan hij alleen op stand 1 30km en stsnd 2 meteen 50km. Evt ook tips daarvoor?
 
De E-Sourini komt altijd in stand 2 terug bij aanzetten. Om naar 1 te gaan is altijd via 3
De standaard snelheid zijn respectievelijk
1 30
2 50
3 ruim 60
 
Kun je die uitzetten is je vraag.
Voor zover bij mij bekend, kun je dat niet zelf uit- en aanzetten (info LaSouris)
Daarvoor heb je een laptop met benodigde software nodig.
Ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar lukt niet.
Echter bij jou stond het er ineens op. Kun je voor jezelf dan misschien nagaan welke handelingen je hebt gedaan?
Ben benieuwd
 
Ik ben erachter gekomen hoe je met de IVA LUX ELECTRIC 2.0, in de standen modus komt via de klantenservice. Dit moeten werken voor elke elektrische scooter, van LVNENG(chinees moederbedrijf)

IMG_6567.jpeg

Dit heeft hij mij gewerkt. Hij heeft 3 standen.
Stand 1:
- 25km/h
Stand 2:
- 45km/h
Stand 3:
- 60km/h

Wellicht kan hij harder als je er 2 batterijen tegelijk in zet. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Deze standen modus blijft ook actief na het aan en uitzetten van de scooter.
 
Dat de snelheid met 2 batterijen hoger zal worden is uiterst onwaarschijnlijk.
Een batterij is 72 Volt, met een 2e batterij blijft het 72 Volt. Los van het gegeven dat de batterijen niet tegelijk werken (heet is een of ander)
De elektronica bepaalt de snelheid, want anders zou je met een volle accu al harder moeten rijden dan wanneer deze half leeg is.
Dat de snelheid minder wordt tegen dat de accu bijna leeg is, daarvoor zorgt de elektronica (die zorgt voor een lagere snelheid).
Dan weet je in ieder geval zeker dat je op dat moment de accu moet gaan bijladen.
 
Dat de snelheid met 2 batterijen hoger zal worden is uiterst onwaarschijnlijk.
Een batterij is 72 Volt, met een 2e batterij blijft het 72 Volt. Los van het gegeven dat de batterijen niet tegelijk werken (heet is een of ander)
De elektronica bepaalt de snelheid, want anders zou je met een volle accu al harder moeten rijden dan wanneer deze half leeg is.
Dat de snelheid minder wordt tegen dat de accu bijna leeg is, daarvoor zorgt de elektronica (die zorgt voor een lagere snelheid).
Dan weet je in ieder geval zeker dat je op dat moment de accu moet gaan bijladen.
In het geval van de iva lux electric 2.0 worden de batterijen in paralel gebruikt, daarnaast is het helaas wel het geval dat de scooter harder rijdt wanneer de batterij 100% is.

Op 100% in stand 2 rijdt hij 47 km/h

Rond de 55% rijdt hij nog maar 41 km/h.

Daarnaast in stand 3, hoort hij 60km/h te halen. Maar ik haal in de praktijk net geen 57.

Vandaar die opmerking!
 
Last edited:
Interessant. Kan ik ergens vinden waar en hoe die parallelschakeling is?
Dus de beide accu's van 72 Volt en 20Amp zijn dan samen (wanneer vol) 72 Vol bij 40 Ampere?
Graag je info (als je die hebt)
 
Interessant. Kan ik ergens vinden waar en hoe die parallelschakeling is?
Dus de beide accu's van 72 Volt en 20Amp zijn dan samen (wanneer vol) 72 Vol bij 40 Ampere?
Graag je info (als je die hebt)
Die zit standaard ingebouwd in de nieuwere versies van de lvneng lx06 (https://www.lvnmoto.com/Product/LX06-45-Electric-motorcycle.html)

Oftwel:

Iva lux electric 2.0 (https://www.ivamobility.com/iva-lux-electric-20-matgroen.html)
E-sourini bosch 2.0 (https://www.lasourisscooters.nl/la-souris/e-sourini-bosch-lithium-20)

Etc.
 
Last edited:
Bij de LX06 zitten er standaard 2 accu's in
Bij de IVA-Lux (lijkt op E-Sourini) standaard 1 accu.
Overigens zijn deze modellen 60Volt (ik ken de E-Sourini als 72 Volt uitvoering)
 
Bij de LX06 zitten er standaard 2 accu's in
Bij de IVA-Lux (lijkt op E-Sourini) standaard 1 accu.
Overigens zijn deze modellen 60Volt (ik ken de E-Sourini als 72 Volt uitvoering)
Zie links in mijn vorige edit.

De IVA en E-sourini worden (helaas) standaard geleverd met 1 accu. In de scooters zelf zitten plek voor een 2e accu, in parallel.

Deze 2.0 versies zijn idd 60v en niet 72v.

De 1.0 versies zijn 72v en niet parallel.
 
Back
Top