Standen/modes op La Souris E-Sourini

de dag van zn laatste bericht hier is ook de laatste keer dat ie hier geweest is....
ben bang dat we het antwoord nooit zullen horen... :(
 
Het blijkt dat de “codes” bekend zijn hoe je de modes tevoorschijn kunt toveren maar ook hoe je ze kunt uitzetten.
Deze krijg je begrijpelijk niet. Bij mij is waarschijnlijk een defecte unit het probleem.
Binnenkort kan ik er meer over vertellen.
 
Dag heren/dames, zojuist meerdere topics gevolgd om te kijken of ik mijn e scooter zelf kon opvoeren. Naar wat dingen te combineren is het me gelukt en kan ik wisselen tussen mode 1, 2 en 3 handmatig tijdens het rijden. 1 = 27kmh, 2 = 40kmh, 3 = 40+ kmh, geen idee wat de max van mode 3 is, moet nog even vol gas ergens proberen - mode 4 is er wel, maar kan ik niet selecteren.
Voordat je de scooter start hou je de rem in en zet je gashendel vol uit. Start de scooter, hou de rem en gashendel 5 seconden vast.
Nu staat mode 1 waarschijnlijk geselecteerd, wanneer je op het knopje bij de gashendel drukt kan je wisselen tussen deze modus.
Wanneer je de scooter uit doet en weer aan staat hij weer normaal als het goed is.

(Heb zelf een IVA Lux, maar is in principe zelfde scooter)
 
Last edited:
Bedankt voor deze nuttige info. Je schrijft: "Wanneer je de scooter uit doet en weer aan staat hij weer normaal als het goed is".
En bedoel je met normaal, geen keuze in versnellingen en de standaard snelheid?
 
Bedankt voor deze nuttige info. Je schrijft: "Wanneer je de scooter uit doet en weer aan staat hij weer normaal als het goed is".
En bedoel je met normaal, geen keuze in versnellingen en de standaard snelheid?
Als ik hem aan doe zoals normaal, staan de 3 modes niet in beeld om te selecteren of licht er niet 1 op.
Als ik hem aan doe met de gashendel op 100 en rechter rem ingedrukt zijn de modes wel zichtbaar en kan je er tussen wisselen met het knopje onder de gashendel.
Als je dan mode 3 rijdt (45+ kmh ofzo) je zet de scooter uit en daarna weer aan zoals normaal, dan zijn de modes weer verdwenen en rijdt hij gewoon wat je gewend bent aan snelheid.
Ik moet hier nog even iets meer mee experimenteren, heb dit nu vluchtig in mijn pauze gecheckt. Zal vanavond even wat meer dingen proberen en testen hoe hard hij gaat op 3, hoe ik ervoor kan zorgen dat hij vast blijft zitten in een modus en wat er nou precies gebeurd als je hem 'bijzonder' opstart. Heb namelijk ook het idee dat er ineens meer info op mijn dashboard staat en dergelijk.
EDIT: zojuist getest, mode 1 27kmh, mode 2, 50kmh, mode 3 55+kmh - tijdens het rijden kan dit versteld worden gewoon.
Scooter uit en normaal aan en hij rijdt gewoon weer zoals die ingesteld was voorheen.
Heb nog geen idee hoe ik de settings zou kunnen saven zodat hij vast staat op mode 2 of 3 bijvoorbeeld.
 
Last edited:
Ik heb de standen-inschakel-modus ook maar eens geprobeerd (dus gas en rem in voor 5 sec. en dan contact aan).
Bij mij werkt dat niet.
 
Ik ben -overigens- ook weer wat wijzer geworden. Deze truc (5 seconden gas en rem) werkt niet op (alle) modellen van E-Sourini Bosch. Ik heb het voorgelegd aan de monteur en die zei dit dus.
 
Bij mij werkt de combinatie helaas niet. Helaas heeft ook Sourini nog geen contact opgenomen om een nieuwe unit te monteren. Ik ben er ook klaar mee eerlijk gezegd. Ben elke keer een halve dag kwijt met de scooter brengen en halen. Ik wacht geduldig af tot iemand de juiste combinatie heeft.
 
Bij mij werkt de combinatie helaas niet. Helaas heeft ook Sourini nog geen contact opgenomen om een nieuwe unit te monteren. Ik ben er ook klaar mee eerlijk gezegd. Ben elke keer een halve dag kwijt met de scooter brengen en halen. Ik wacht geduldig af tot iemand de juiste combinatie heeft.
Dat gaan ze ook niet doen, La Souris service is 0.0
 
Back
Top