Stage6 Cup vragen topic...

$aint said:
Dat zijn iig goede prijzen.

Zou het misschien mogelijk zijn met de sponsor van de klasse (SA dus) te bespreken of de toerenteller+tempmeter niet toch vrijgegeven zou kunnen worden? :rolleyes:
Lijkt me niet, dan ga je weer het Low-budget verhaal onderuit halen.
Dan gaan de mensen die wat minder krap bij kas zitten we meet Mycrhon3, AIM etc rijden, wat als gevolg heeft dat de fun er voor veel mensen weer af gaat :)
 
Slome said:
Lijkt me niet, dan ga je weer het Low-budget verhaal onderuit halen.
Dan gaan de mensen die wat minder krap bij kas zitten we meet Mycrhon3, AIM etc rijden, wat als gevolg heeft dat de fun er voor veel mensen weer af gaat :)
Ja, maar ik ben zelf een beetje huiverig na de verhalen die men over alle versies van de KOSO tellertjes gehoord heeft.
Dan betaalt menigeen denk ik liever een beetje meer en weet zeker dat hij of zij de correcte temp. en toeren op z'n tellertje ziet staan.

En ik snap niet helemaal wat er verminderd aan jouw fun als iemand anders een "beter" tellertje heeft?
 
$aint said:
En ik snap niet helemaal wat er verminderd aan jouw fun als iemand anders een "beter" tellertje heeft?
Voor mij weinig, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel als argument zien.
 
$aint said:
Dat zijn iig goede prijzen.

Zou het misschien mogelijk zijn met de sponsor van de klasse (SA dus) te bespreken of de toerenteller+tempmeter niet toch vrijgegeven zou kunnen worden? :rolleyes:


mja je kan eventueel ...als je zelf gaat banken ...of trainen een aim gebruiken..

en met sbo wedstrijden stage 6 teller.

Ik vind de regel dat het tellertje gebruikt moet worden perfect....low budget rulez :)
 
Bedacht me net nog dat je hiermee eigenlijk automatisch luchtkoelers uitsluit, omdat die tellers maar tot 150 graden gaan.
(aan de andere kant gaat iedereen sowieso waarschijnlijk LC rijden)
 
klopt saint heb je gelijk in ...maar het is ook weer zo dat je op een bepaalde hoogte een lijn moet trekken....
maar wanneer worden de uiteindelijke prijzen +pakketten vrijgegeven....

ciao...
 
$aint said:
Bedacht me net nog dat je hiermee eigenlijk automatisch luchtkoelers uitsluit, omdat die tellers maar tot 150 graden gaan.
(aan de andere kant gaat iedereen sowieso waarschijnlijk LC rijden)
Dit is op te lossen door de sensor verder van de kop af te monteren (zie koso oplossing), helaas gaat dan de nauwkeurigheid van de meting ook achteruit.
 
robin#8 said:
ik zou de uiteindelijke prijs van de pakketten wel eens willen weten en de inhoud van die pakketten mvg robin
Dit vroeg je 4 uur geleden ook al, als het 100% bekend is wordt het heus wel gepost.

Bovendien heeft Kenny al het volgende gepost:
Candyman said:
de spullen die verplicht zijn in het reglement dus het standaard pakket gaat tussen de 350 en 400 euro gaan zijn.

standaard pakket zal dus gaan zijn:cilinder,krukas,uitlaat,carburateur,koppeling+koppelingshuis en datalog systeem


Nog even hierop verdergaand:
Slome said:
Lijkt me niet, dan ga je weer het Low-budget verhaal onderuit halen.
Dan gaan de mensen die wat minder krap bij kas zitten we meet Mycrhon3, AIM etc rijden, wat als gevolg heeft dat de fun er voor veel mensen weer af gaat :)
Ik zelf vind het een stuk storender dat mensen met meer kapitaal wel aan de 24/10's en F32sjes kunnen en de mensen met wat minder geld gewoon met de originele veertjes oid rijden.
 
jah mijn excuus maar ik wil gewoon optijd beginne..:$
en van dat vering verhaa heb je compleet gelijk saint want ik zal ook niet meteen een malossi setje kunnen betalen....
 
$aint said:
Ik zelf vind het een stuk storender dat mensen met meer kapitaal wel aan de 24/10's en F32sjes kunnen en de mensen met wat minder geld gewoon met de originele veertjes oid rijden.

Ik vind het juist onzin...

Racen = het uiterste zoeken.. wat betreft:

- grip
- vermogen
- stuurkunsten
- lef
- geluk

Sommige onderdelen zijn kosteloos te bereiken. Voor sommige onderdelen heb je nu eenmaal financiele middelen nodig. Zorg dat je over de kostenloze onderdelen beschikt, en de sponsors komen vanzelf....

slijtage is verlies aan vermogen, en financiele middelen heb je nodig, om de slijtage weer weg te werken & de onderdelen op te frissen.

Tevens denk ik, dat goede banden, essentieler zijn, dan de "perfecte en duurste rs24/10-turbo-hydrolische-stikstof-mega-vering...).

* denkt aan de meneer mostert, die met bitor-gasveer SOBW-stnd klasse kampioen werd in 2000??*


Wil je de stage6-cup helemaal budget houden? Dan zal je dus alles voor moeten schrijven... merken, vervangingsperiode's voor onderdelen, etc etc.. Ofwel: niet te doen.
De mensen met de meeste mogelijkheden zullen dus ook altijd blijven winnen... Dat is met racen, beleggen, etc etc
 
Sander said:
Wil je de stage6-cup helemaal budget houden? Dan zal je dus alles voor moeten schrijven... merken, vervangingsperiode's voor onderdelen, etc etc.. Ofwel: niet te doen.
De mensen met de meeste mogelijkheden zullen dus ook altijd blijven winnen... Dat is met racen, beleggen, etc etc
Dat niet alleen, ook de kans op persoonlijke sponsoren kwa banden, vering etc trek je onderuit...

Sander said:
De mensen met de meeste mogelijkheden zullen dus ook altijd blijven winnen... Dat is met racen, beleggen, etc etc
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zie de MotoGP.

Rossi heeft talent, de Yamaha is gewoon langzamer dan de RC-211v van Honda. Toch is Rossi opnieuw kampioen geworden.

Materiaal zegt niet altijd wie er wint. Ben het wel met je eens dat het wel erg veel helpt :)
 
misschien een idee voor stage 6 cup, geen RS24/10 monteren, duurste vering die reglementair gemonteerd mag zijn een "gewone" RS24

weet het niet, is maar een idee
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zie de MotoGP.

Rossi heeft talent, de Yamaha is gewoon langzamer dan de RC-211v van Honda. Toch is Rossi opnieuw kampioen geworden.

Materiaal zegt niet altijd wie er wint. Ben het wel met je eens dat het wel erg veel helpt :)[/QUOTE]

Sooru bart, maar hier heb je geen gelijk in. Als je naar de topspeeds gaat kijken zie je vaak genoeg dat Yamaha de snelste is, dit was paar jaar geleden nog niet maar doordat rossi voor Yamaha is gaan rijden is deze m1 gewoon in grote stappen verder ontwikkeld en zeker op vermogen. Maar dit neemt niet weg dat rossi egt de beste is.
 
Topspeeds zeggen mij ook weinig, trekkracht heb je meer aan op circuit... Alleen bij sprints heb je ook veel top nodig, zeker bij lange afstand sprints.

Anyway we raken off-topic, ontopic verder? :)
 
S#54 said:
misschien een idee voor stage 6 cup, geen RS24/10 monteren, duurste vering die reglementair gemonteerd mag zijn een "gewone" RS24

weet het niet, is maar een idee
als we aan zulke dingen moeten gaan beginnen krijgen we een reglement van 20 a4 tjes en dat is geloof ik niet de bedoeling?

het is zo compact mogelijk gehouden met toch nog al wat vrijheden en het toch nog betaalbaar te houden vanwege prijs stage 6 onderdelen en beperkingen.
 
Back
Top