Stage6 Cup vragen topic...

Scarface. said:
als je goed leest staat er dat het van het gehomologeerde model moet zijn d.w.z. dat de klauwen van het st model moeten zijn dus ik neem aan dat je bv geen adaptor mag maken voor bv een aerox klauw op bv een zip en andersom ook niet en wat die remleidingen betreft ik denk dat je rubberen leidingen wel mag vervangen voor stalen leidingen
Eigenlijk zou dus allebei niet mogen, maar om nou met rubberen remleidingen te rijden...

Daarom vraag ik het dus liever gewoon.
 
nu heb ik even een vraag


De basis kleur van de scooter moet zwart zijn en voorzien zijn van het stage6 stickerpakket.



we h ebben het hier al over gehad maar zoals het hier staat mag je dus wel accenten in een andere kleuer aan brengen zolang de basis kleur maar zwart blijf niet dan?
 
$aint said:
Eigenlijk zou dus allebei niet mogen, maar om nou met rubberen remleidingen te rijden...

Daarom vraag ik het dus liever gewoon.


nou imo zijn stalen remleidingen toegestaan omdat ze veiliger zijn of niet dan?
 
Scarface. said:
We hebben het hier al over gehad maar zoals het hier staat mag je dus wel accenten in een andere kleuer aan brengen zolang de basis kleur maar zwart blijf niet dan?
Straks krijg je weer discussies dat als bijvoorbeeld 51% van de oppervlakte zwart is dat dan de basiskleur is etc.
Je weet hoe mensen (kunnen) zijn:)
 
VRAAG:
$aint said:
Eigenlijk zou dus allebei niet mogen, maar om nou met rubberen remleidingen te rijden...

Daarom vraag ik het dus liever gewoon.
ANTWOORD:
Algemeen technisch regelement (klik)
14 KABELS en LEIDINGEN
Hydraulische leidingen en bedieningskabels van remmen, koppeling en gas mogen geen beschadigingen vertonen en moeten zodanig zijn gemonteerd dat doorslijten of afklemmen niet mogelijk is. Leidingen mogen geen lekkage vertonen. Bij hydraulische leidingen gaat de voorkeur uit naar leidingen met een metalen omhulsel.
Je moet altijd primair het ALGEMEEN regelement aanhouden en dan als aanvulling daarop het klasse regelement.
Kort uitgelegd: Stale leidingen hebben zelfs de voorkeur :)


VRAAG:
Scarface. said:
we h ebben het hier al over gehad maar zoals het hier staat mag je dus wel accenten in een andere kleuer aan brengen zolang de basis kleur maar zwart blijf niet dan?
ANTWOORD:
Algemeen technisch regelement:
23 STICKERS
Voor elke klasse met een klassensponsor geldt het volgende:
stickers dienen te worden aangebracht op de daartoe toegewezen plaatsen door klassensponsor. Vermeld in de specifieke reglementen.
Stage 6 cup klasse regelement:
De kleur van de scooters wordt zwart met de aangeleverde Stage6 stickset (uiteraard mogen wel eigen sponsors erop). Velgen zwart of grijs.

&

S6C 15 VELGEN
De velgen dienen voorzien zijn van de kleur zwart of grijs.

S6C 16 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van het originele gehomologeerde model zijn. De basis kleur van de scooter moet zwart zijn en voorzien zijn van het stage6 stickerpakket.

S6C 17 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
Lijkt mij dus duidelijk: Enkel zwart. Eigen sponsor stickers zijn vaak wel in kleurtjes, de verplichting om deze in 1 kleur te laten plakken zou wat ver gaan, imo zijn dat de niet-basis kleuren die bedoeld zijn.

Wat ik me overigens wel afvraag, welke type zwart wordt er bedoeld?
-Mat
-Metallic
-Glans
Of mag je daarin wel vrij kiezen? :p
 
Last edited:
Slome said:
Je moet altijd primair het ALGEMEEN regelement aanhouden en dan als aanvulling daarop het klasse regelement.
Kort uitgelegd: Stale leidingen hebben zelfs de voorkeur :)
We moeten dus eigenlijk van het Stage6 reglement uitgaan, waarin dus staat
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn.
M.a.w. alles origineel.
 
Ik heb het anders zo van Kenny begrepen, maar laten we ff op zijn reactie wachten. Hij kan daar meer uitsluitsel over geven. :)

Wat ik namelijk altijd begrepen heb is dat het Algemeen regelement de basis regels zijn, en een klasse regelement een aanvulling/uitbreiding hierop.

Neemt niet weg dat de 2 elkaar toch tegenspreken. In het klasse regelement worden leidingen niet speciafiek vermeld als zijnde toegestaan.

Stuur bv staat ook alleen in het Algemeen regelement vermeld. Daar staat dat je alleen het geholomogeerde stuur mag gebruiken, en dus geen cross-stuur oid. In het klasse regelement staat dit niet vermeld.
 
boeiend

w8 gewoon af!!!!
jullie lijken wel een stel doorgefokte labradors die in hun mand moet blijven zitten,,, chill ff
en w8 gewoon af als je egt wil rijden,makt t tog niet uit wat je moet doen om te rijden mja nu komt iedereen met smoesjes!!!
 
twan nelissen said:
w8 gewoon af!!!!
jullie lijken wel een stel doorgefokte labradors die in hun mand moet blijven zitten,,, chill ff
en w8 gewoon af als je egt wil rijden,makt t tog niet uit wat je moet doen om te rijden mja nu komt iedereen met smoesjes!!!
:?
Chill!
Sorry hoor, maar het zijn voor mij gewoon belangrijke dingen om te weten om een keus te maken met wat voor scooter ik evt. ga rijden.
 
$aint said:
:?
Chill!
Sorry hoor, maar het zijn voor mij gewoon belangrijke dingen om te weten om een keus te maken met wat voor scooter ik evt. ga rijden.
er moet dus bij komen met uitzondering van de leidingen.....
 
met die dokters verklaring ... moet dat per se je huisarts zijn of mag dat ook een andere arts zijn die daartoe gekwalificeerd is ... mn huisarts is namelijk een tijdje weg en ik weiger de pot van zijn achterlijke vervanger te spekken
 
haman said:
met die dokters verklaring ... moet dat per se je huisarts zijn of mag dat ook een andere arts zijn die daartoe gekwalificeerd is ... mn huisarts is namelijk een tijdje weg en ik weiger de pot van zijn achterlijke vervanger te spekken
Moest het niet juist een andere arts als je vaste huisarts zijn?
 
$aint said:
Moest het niet juist een andere arts als je vaste huisarts zijn?


nee! ik heb zojuist mijn formulier ingestuurd naar de coenecoop en dat was ingevuld door mijn eigen huis arts geen probleem want wat kan er mis gaan en btw haman het kost niets........
 
de spullen die verplicht zijn in het reglement dus het standaard pakket gaat tussen de 350 en 400 euro gaan zijn.

standaard pakket zal dus gaan zijn:cilinder,krukas,uitlaat,carburateur,koppeling+koppelingshuis en datalog systeem
 
Dat zijn iig goede prijzen.

Zou het misschien mogelijk zijn met de sponsor van de klasse (SA dus) te bespreken of de toerenteller+tempmeter niet toch vrijgegeven zou kunnen worden? :rolleyes:
 
Back
Top