C4rN said:Zitten er nou zoveel krasssen in die kelk :X, ziet er iig niet mooi afgewerkt uit.
C4rN said:Zitten er nou zoveel krasssen in die kelk :X, ziet er iig niet mooi afgewerkt uit.
ErwinB said:Stelletje kelk geilende pubers, Een GOEIE carburateur heeft meer nodig dan aleen een beetje fatsoenlijk gevormde kelk. Maar tegenwoordig kijken jullie alleen naar het uiterlijk en hoe goedkoop een carb wel niet is x|
spiky said:Als mijn ogen goed zijn dan zie ik toch echt "Keihin" op die Stage 6 staan... :X
ErwinB said:Stelletje kelk geilende pubers, Een GOEIE carburateur heeft meer nodig dan aleen een beetje fatsoenlijk gevormde kelk. Maar tegenwoordig kijken jullie alleen naar het uiterlijk en hoe goedkoop een carb wel niet is x|
Grootste voordeel van een powerjet is op lange stukken in een circuit je motortje te koelenFosgate said:lijkt me een stug verhaal dat het niks uitmaakt. Bij hoge toeren is de weerstand die de benzine ondervind groter dan bij lage toeren door de stroomsnelheid. De powerjet zorgt ervoor dat het verschil weer gecompenseerd wordt in de hogere toerenbereiken...
Speedy-tjai said:Heeft iemand wel eens echt goed gekeken naar het verschil tussen Koso 28 mm en Keihin 28 mm carb. De Koso 28 mm carb is een een dezelfde carb als een 32 of 34 mm carb. Verschil is dat de venturi 28 mm is ipv 32 of 34. Daarom is de flens ook zo dik.
De Koso 28 mm is ook hoger ( bij de gassschuif) en de gasschuif is groter dan de Keihin 28 mm. Als je het huis bekijkt van de Koso, zie je bij de gasschuif een veel diepere en grotere sleuf waar de gasschuif in valt. Dus meer wervelingen dan een Keihin 28 mm.
Ik zou toch liever een stage 6 of keihin kopen.
efsane said:Meer werveling, wat zijn de voor -en/of nadelen dan? Hoezo zou je voor een stage 6 of keihin kiezen?
Joël said:Meer wervelingen, dat zorgt er bij een hoge stroomsnelheid voor dat het effectief doorlaatoppervlak kleiner is.
En juist dat doet de voordelen van een vlakschuiver t.o.v. een ronde schuif carb weer een beetje teniet.
Om diezelfde reden vind ik de 21mm vlakschuiver van Stage 6 een beetje fake, ik moet nog zien dat die het beter doet dan een goede oude Dell'Orto PHBG 21 met kelk.
Witte_@_SR said:@Speedy-tjaj: dat is best wel onzin....het is echt niet diep waar de gasschuif in valt ofzo...echt niet veel meer als bij een Keihin:|.
Witte_@_SR said:Ok dan ga jij maar eens het verschil testen als je daar zo zker van bent:L
ABT said:Waarom denk je dat de moderne carburateur tegenwoordig een vlakke (of iets wat daar op lijkt) gasschuif heeft ? Juist, omdat je dan in de venturi een minder grote "inkeping" kreeg. Die inkeping zorgt voor wervelingen in je venturi en die wil de daar niet hebben.