Stage 6 zuigers

rs-ruud said:
nee, flat verandert sowieso de MSV omdat je de hoek van de squishband dan kan veranderen, die daar op van invloed is..

ik vroeg me alleen af of het nog meer "bijwerkingen" heeft , zoals miss zuigerkoeling oid

Het verandert de richting, waarom zou het de de MSV veranderen?

Als je je kop aan gaat passe word het een ander verhaal. Maar een flat zuiger met een 'flat' kop en hetzelfde squish-oppervlak als een bolle zuiger in een bolle kop. Hebbe gewoon dezelfde MSV.

Maar als je een flat zuiger icm een bolle kop doet. Tsja, dan word het een ander verhaal. Maar ja, dat kan je zelf ook wel bedenke.
 
wat van invloed is op de turbulentie in de kop is de MSV en de vorm. aldus: http://www.2stroke-tuning.nl/media/artikelen/de cilinderkop.pdf p.9 bovenaan. (best interessant artikel trouwens) ik ging er vanuit dat onder de vorm dus sowieso de hoek werd verstaan..

verder zat ik fout, geef ik gelijk toe, ik heb over sommige dingen niet goed nagedacht.. (heel dom, ik stond er niet bij stil dat het spleetje bij een dome zuiger net zo dun is als bij een flat zuiger)

een logische verklaring wat de invloed van de vorm van de zuiger op de werking van de motor is kan ik zo snel ook niet bedenken..

miss dat jij of iemand anders wat beter duidelijk kan maken wat dan de invloed is van de vorm van de zuiger? ik zal zelf iig ff nog ff flink zoeken voor de exacte werking, wel belangrijk om te weten IMO

edit: na nog ff nadenken: mengsel word gestuwd, het word ergens heen gestuwd, zal dus het complete vlamfront veranderen? zaak dus om het mengsel de juiste hoek te geven? Verder zie ik veel terug dat mensen hier op het forum er voor kiezen iig de zuiger vlak te draaien. Miss dat zij een onderbouwing neer willen zetten? Veel merken kiezen veelal voor een dome zuigertje, waarom is dat dan?
 
Last edited:
Maar je kan dus gewoon een athena/stage 6 dome zuiger gebruiken in je speed?

Wat moet je er dan nog aan bijwerken? Slotspeling?
 
Slotspeling moet je altijd checke, de bolling kan misschien ietsje anders zijn.
En ik weet niet of de pistonpenhoogte hetzelde is
 
Je krijgt dus voor 27.50 een prima zuiger die ook prima zonder enige aanpassingen in een speed kan (natuurlijk wel zuigerveerslotspeling afstellen/controleren). Echt hiermee word het leven weer stukje mooier voor de scootertuning vind ik zelf want 27.50 of 70 is een flink verschil. Groet Basten
 
Ruben said:
Du hast recht! Speed zuigers hebben bolling naar mijn weten. Dus Athena/Stage flat zuigers zullen niet fijn lopen.

je begrijpt me verkeerd :P

ook al hebben ze alle 2 een bolling betekend dit niet dat het dezelfde is.
 
Ja maar ken ik nu gewoon een DOME zuiger van athena halen voor mn speed zonder dat dit prestatie verlies oplevert en me wel 35euri spaart zou toch lekker zijn!

Ik bedoel als die toch minder bol is krijg je toch andere compressie!? En maybe andere timing als de piston hoger/lager zit?
 
Last edited:
T....R...uh...Y. Try it. Tis heel simpel te zeggen van wel, maar als je bolling wat verschilt, en je houdt daar geen rekening mee :S
Wat te doen: 1)neem een speed zuiger 2) neem een athena zuiger 3) vergelijk 4)oordeel 5)trek conclusie 6) Houdt telkens in je achterhoofd, dat je bij elke stap minstens 1 fout maakt.
Ben nog moe van t voetballen, anders hda ik t wel ff voor je gedaan :D
 
Runner1987 said:
T....R...uh...Y. Try it. Tis heel simpel te zeggen van wel, maar als je bolling wat verschilt, en je houdt daar geen rekening mee :S
Wat te doen: 1)neem een speed zuiger 2) neem een athena zuiger 3) vergelijk 4)oordeel 5)trek conclusie 6) Houdt telkens in je achterhoofd, dat je bij elke stap minstens 1 fout maakt.
Ben nog moe van t voetballen, anders hda ik t wel ff voor je gedaan :D

L....E...uhh...U...K. SPAß

Maar een forum is er om dingen te leren en om ervaring te delen als er nu iemand is die dit al getest heeft... of die de 2 zuigers heeft liggen...
Dan is dat toch een leuke ontdekking die menig persoon hier op et forum 35euri bespaart!

Maar toch lief van je dat je het wel voor me had willen doen:P
 
Of je verplaats je ass naar de dealer en vraagt daar ff de 2 zuigers. En kijkt zelf ff :)

Ik denk dat de pistonpenhoogte anders is. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

En of de athena bolle zuigers gesmeed zijn. Want het is niet de race versie.
 
Ik heb beide zuigers al lang en breed vergeleken anders had ik geen athena zuigers genomen voor in mijn speed.

Bolling is hetzelfde (voor zover ik met het oog kan waarnemen)
Hoogte van top tot piston pen exact hetzelfde.
Totale lengte van de zuigers is wel iets verschillend (dus leibaankrachten verdeling is iets anders)
En de vorm van de zuiger (uitsparingen) wijkt ook iets af.
Maar er was bij mij niets van dit dat tot voelbaar vermogens verlies heeft geleid eerder stijging (omdat ik van een 10000km oude speed zuiger naar een 0 km athena ging)

Mensen dat was mijn input weer eventjes de groeten van B de J te H
 
Laurus said:
L....E...uhh...U...K. SPAß

Maar een forum is er om dingen te leren en om ervaring te delen als er nu iemand is die dit al getest heeft... of die de 2 zuigers heeft liggen...
Dan is dat toch een leuke ontdekking die menig persoon hier op et forum 35euri bespaart!

Maar toch lief van je dat je het wel voor me had willen doen:P

Als er iemand was, dan had ie dat al duidelijk gemaakt ws.
In dit topic heeft nl. nog niemand gereageerd die t duidelijk kon zeggen.
En al was dat zo, dan zou ik t niet vertrouwen. Als je Speed naait is ie
in geen velden en wegen te bekennen. :)
Maar zal s wat minder gaan reageren hiero, wordt me toch niet in dank afgenomen.
 
Oke ik rij dus al sinds jaar en dag in mijn speed met deze zuigers. Bolling hetzelfde (op het oog zoals ik al eerder zei). Pistonpen hoogte precies hetzelfde. enige verschil is dat de zuiger van pistonpen naar beneden iets korter is en dus iets meer krachten krijgt te verwerken wat betreft de leibaan. Dus mensen wees gerust hier naait je speed echt niet op, het is gewoon een handige tip om wat euro's te besparen.

De groeten BastenJ
 
bastenj said:
Oke ik rij dus al sinds jaar en dag in mijn speed met deze zuigers. Bolling hetzelfde (op het oog zoals ik al eerder zei). Pistonpen hoogte precies hetzelfde. enige verschil is dat de zuiger van pistonpen naar beneden iets korter is en dus iets meer krachten krijgt te verwerken wat betreft de leibaan. Dus mensen wees gerust hier naait je speed echt niet op, het is gewoon een handige tip om wat euro's te besparen.

De groeten BastenJ

Dat zeg je hierboven ook.
 
Back
Top