stage 6 28mm vs koso 28mm

Als mijn ogen goed zijn dan zie ik toch echt "Keihin" op die Stage 6 staan... :X
21049stage6carb.jpg
 
C4rN said:
Zitten er nou zoveel krasssen in die kelk :X, ziet er iig niet mooi afgewerkt uit.

Stelletje kelk geilende pubers, Een GOEIE carburateur heeft meer nodig dan aleen een beetje fatsoenlijk gevormde kelk. Maar tegenwoordig kijken jullie alleen naar het uiterlijk en hoe goedkoop een carb wel niet is x|
 
ErwinB said:
Stelletje kelk geilende pubers, Een GOEIE carburateur heeft meer nodig dan aleen een beetje fatsoenlijk gevormde kelk. Maar tegenwoordig kijken jullie alleen naar het uiterlijk en hoe goedkoop een carb wel niet is x|

Helemaal mee eens...

Kwaliteit kost geld mensen...
 
Heeft iemand wel eens echt goed gekeken naar het verschil tussen Koso 28 mm en Keihin 28 mm carb. De Koso 28 mm carb is een een dezelfde carb als een 32 of 34 mm carb. Verschil is dat de venturi 28 mm is ipv 32 of 34. Daarom is de flens ook zo dik.

De Koso 28 mm is ook hoger ( bij de gassschuif) en de gasschuif is groter dan de Keihin 28 mm. Als je het huis bekijkt van de Koso, zie je bij de gasschuif een veel diepere en grotere sleuf waar de gasschuif in valt. Dus meer wervelingen dan een Keihin 28 mm.

Ik zou toch liever een stage 6 of keihin kopen.
 
ErwinB said:
Stelletje kelk geilende pubers, Een GOEIE carburateur heeft meer nodig dan aleen een beetje fatsoenlijk gevormde kelk. Maar tegenwoordig kijken jullie alleen naar het uiterlijk en hoe goedkoop een carb wel niet is x|


eeuhm? wat is je probleem nou eigenlijk. Ik zeg alleen dat ik het een niet mooi afgewerkte kelk vind, zeg ik iets over of het een goede of slecht werkende carb is of dat ie slecht is omdat de carb goedkoop is? :X
 
Fosgate said:
lijkt me een stug verhaal dat het niks uitmaakt. Bij hoge toeren is de weerstand die de benzine ondervind groter dan bij lage toeren door de stroomsnelheid. De powerjet zorgt ervoor dat het verschil weer gecompenseerd wordt in de hogere toerenbereiken...
Grootste voordeel van een powerjet is op lange stukken in een circuit je motortje te koelen :)
Aangezien een scooter toch altijd op hoge toerentallen rijdt kun je hem imho beter wat rijker afstellen, dan een powerjet te monteren.
 
Speedy-tjai said:
Heeft iemand wel eens echt goed gekeken naar het verschil tussen Koso 28 mm en Keihin 28 mm carb. De Koso 28 mm carb is een een dezelfde carb als een 32 of 34 mm carb. Verschil is dat de venturi 28 mm is ipv 32 of 34. Daarom is de flens ook zo dik.

De Koso 28 mm is ook hoger ( bij de gassschuif) en de gasschuif is groter dan de Keihin 28 mm. Als je het huis bekijkt van de Koso, zie je bij de gasschuif een veel diepere en grotere sleuf waar de gasschuif in valt. Dus meer wervelingen dan een Keihin 28 mm.

Ik zou toch liever een stage 6 of keihin kopen.

Meer werveling, wat zijn de voor -en/of nadelen dan? Hoezo zou je voor een stage 6 of keihin kiezen?
 
efsane said:
Meer werveling, wat zijn de voor -en/of nadelen dan? Hoezo zou je voor een stage 6 of keihin kiezen?

Meer wervelingen, dat zorgt er bij een hoge stroomsnelheid voor dat het effectief doorlaatoppervlak kleiner is.

En juist dat doet de voordelen van een vlakschuiver t.o.v. een ronde schuif carb weer een beetje teniet.

Om diezelfde reden vind ik de 21mm vlakschuiver van Stage 6 een beetje fake, ik moet nog zien dat die het beter doet dan een goede oude Dell'Orto PHBG 21 met kelk.
 
Joël said:
Meer wervelingen, dat zorgt er bij een hoge stroomsnelheid voor dat het effectief doorlaatoppervlak kleiner is.

En juist dat doet de voordelen van een vlakschuiver t.o.v. een ronde schuif carb weer een beetje teniet.

Om diezelfde reden vind ik de 21mm vlakschuiver van Stage 6 een beetje fake, ik moet nog zien dat die het beter doet dan een goede oude Dell'Orto PHBG 21 met kelk.

bedoel je een zelfgemaakte kelk of zo'n plastic ding?
 
@Speedy-tjaj: dat is best wel onzin....het is echt niet diep waar de gasschuif in valt ofzo...echt niet veel meer als bij een Keihin:|.

En heb jij dan getest wat het verschil tussen deze 2 in prestaties oplevert??
Ik hoop dat iemand dit ooit nog eens doet want naar mijn mening doet de Koso niet onder voor een Keihin na enkele simpele aanpassingen.
 
Last edited:
Ik heb een Keihin in mijn handen gehad, en een koso(die ik gekocht heb)..
En ik kon er geen verschillen in ontdekken, behalve dat de kelk een iets andere vorm had..
Stage 6 heb ik ook in mijn handen gehad.. maar die vind ik er zo uit de fabriek egt bagger afgewerkt uitzien.. (waar overiggens wel wat aan te doen is)

Prestatie´s is voor iedereen een Raadel, hoop dat het ooit nog eens getest word..
 
Witte_@_SR said:
@Speedy-tjaj: dat is best wel onzin....het is echt niet diep waar de gasschuif in valt ofzo...echt niet veel meer als bij een Keihin:|.

Nee, dan moet je gaan zeiken over een braampje in de kelk :X

Een grotere gasschuif geeft veel meer verlies in rendement dan een kelk die niet glad is.................... :L

Ik ben het dus totaal met Speedy-tjai eens....
 
Zo te zien is de gasschuif van de koso groter dan die van de Keihin/stage 6. Dit is volgens een paar van jullie nadelig, ik geloof jullie wel. Maar of er nou ook echt daadwerkelijk prestatieverschil zal zijn? En zoja, hoeveel? hierachter kunnen we alleen komen door het te testen. Tis natuurlijk niet zo dat je met een koso geen 20+ kan scoren, want dat is al gebeurd :rolleyes:. Zelf zou ik gewoon voor de goedkopere gaan, dus koso of stage 6.
 
Witte_@_SR said:
Ok dan ga jij maar eens het verschil testen als je daar zo zker van bent:L

Waarom denk je dat de moderne carburateur tegenwoordig een vlakke (of iets wat daar op lijkt) gasschuif heeft ? Juist, omdat je dan in de venturi een minder grote "inkeping" kreeg. Die inkeping zorgt voor wervelingen in je venturi en die wil de daar niet hebben.

Dat jij nu gaat vertellen dat, iets waar zoveel testwerk in zit, geen zak uitmaakt, getuigd niet echt van veel technisch inzicht..........
 
ABT said:
Waarom denk je dat de moderne carburateur tegenwoordig een vlakke (of iets wat daar op lijkt) gasschuif heeft ? Juist, omdat je dan in de venturi een minder grote "inkeping" kreeg. Die inkeping zorgt voor wervelingen in je venturi en die wil de daar niet hebben.

Die inkeping, kan je die niet wegwerken (opvullen?)? Ben dus van plan om volgende week ofzo een 28mm carb. te halen maar ben nog niet uit tussen de koso en stage 6..
 
Last edited:
Back
Top