stage 6 28mm vs koso 28mm

hmm, fijn dat ik dit ff weet. Maar de oko, iedereen zegt dat deze "slecht" is afgewerkt. Wat moet eraan gebeuren dan? Alleen gasschijf en kelk afwerken of is er binnenin de carb. zelf ook iets te "bewerken"?
 
efsane said:
hmm, fijn dat ik dit ff weet. Maar de oko, iedereen zegt dat deze "slecht" is afgewerkt. Wat moet eraan gebeuren dan? Alleen gasschijf en kelk afwerken of is er binnenin de carb. zelf ook iets te "bewerken"?

:rolleyes:, mss dat Joël iets weet te vertellen hierover.

Verder zijn er ook echt een stel aarzen in dit topic die nog moeten beseffen
dat een rond wiel voordeliger is dan een vierkant wiel.
Zoals ABT al zegt, een krasje in de kelk, maakt een Stage6 zogenaamd een slechte carb....terwijl een verschil van millimeters in de venturi "wel mee valt".
Nooit verdiept dus in wat voor motortechniek dan ook.
Verder is het idd zo, dat vlakke schuiven wervelingen verminderen.
Er zijn meer voordelen, maar iedereen die zich ECHT verdiept in carbu's kent die al.

Ook hoef je sommige dingen gewoon niet te testen, omdat ieder boerenverstand al logisch redenerend de conclusie kan trekken.
Maar ja, succes ermee!
 
De Taiwan Keihin (volgens mij dezelfde als de OKO) heeft inderdaad een iets mindere afwerking, dat houdt in enkele braampjes in de gaten voorin de kelk en wat kleine pitjes in de schuif.
Verder is de carb identiek aan de "echte" Keihin.

Dit staat natuurlijk totaal niet in verhouding met een aan weerszijden 2mm diepere gleuf in het veruit meest belangrijke onderdeel van de carburateur, de venturi.

Daar komt bij dat de braampjes na 5 min weggewerkt zijn.
 
ik hoor iedereen praten over de afwerking, net of het uitmaakt of er braampjes in de kelk zitten, uiteidelijk gaat het om 1 stand en dat is volgas dus dan heb je ook niks aan een chrome gasschuif.
mensen die een beetje kene afstellen redden het perfekt

net wat joel
 
of je werkt de stage6 af... scheelt nogal wat $$ :+
attachment.php


het klopt inderdaad dat er in de kelk en de binnenkant bij de gasschuif een paar braampjes zitten, maar die werk je snel en gemakkelijk weg. ook heb ik de stage6 vergeleken met een oko/koso en een "echte" keihin (volgend het prijskaartje zou hij echt zijn) en kan ik zelf op de schuif breedte na, en buiten de afwerking om geen verschillen vinden.
wél is het zo dat de stage6 weer beter afgewerkt is dan de oko/koso (vanuit de farbriek). en ook scheelt het nogal wat geld als je de stage6 naast de échte Keihin houdt :)
 
Ja, jullie kelk is erg netjes, alleen jammer dat het een 24 is met waarschijnlijk de gasschuif van een 28 :+

Dat is dan wel erg jammer, maarja dat zegt niet dat het niet goed kan lopen....
 
BojT said:
of je werkt de stage6 af... scheelt nogal wat $$ :+

het klopt inderdaad dat er in de kelk en de binnenkant bij de gasschuif een paar braampjes zitten, maar die werk je snel en gemakkelijk weg. ook heb ik de stage6 vergeleken met een oko/koso en een "echte" keihin (volgend het prijskaartje zou hij echt zijn) en kan ik zelf op de schuif breedte na, en buiten de afwerking om geen verschillen vinden.
wél is het zo dat de stage6 weer beter afgewerkt is dan de oko/koso (vanuit de farbriek). en ook scheelt het nogal wat geld als je de stage6 naast de échte Keihin houdt :)
En wat ga je met de powerjet doen? Afsluiten of gewoon zo laten?
 
Zou die grotere "inkeping" in de Koso die dus ongunstige wervelingen in de venturi creeert een goede reden zijn om over te stappen op een andere carb? Of zul je het nauwelijks merken (op de bank)?
 
F12 AC said:
Zou die grotere "inkeping" in de Koso die dus ongunstige wervelingen in de venturi creeert een goede reden zijn om over te stappen op een andere carb? Of zul je het nauwelijks merken (op de bank)?

Op de bank zal het verschil wel meetbaar zijn. Maar dat is niet eerlijk vergelijken omdat er meer verschillen zijn met de Koso, oa verschillende afmetingen v.d. kelk.
 
Parle said:
lekkere vergelijking 8P

Als je dit topic doorleest en weet waar het over gaat, valt dat wel mee!

ontopic:
De wervelingen zijn idd niet de enige verschillen tussen de carbs.
Verder is het niet zo dat je enkel het ontstaan van wervelingen moet bekijken maar vooral de gevolgen daarvan.
;)
 
ABT said:
Waarom denk je dat de moderne carburateur tegenwoordig een vlakke (of iets wat daar op lijkt) gasschuif heeft ? Juist, omdat je dan in de venturi een minder grote "inkeping" kreeg. Die inkeping zorgt voor wervelingen in je venturi en die wil de daar niet hebben.

Dat jij nu gaat vertellen dat, iets waar zoveel testwerk in zit, geen zak uitmaakt, getuigd niet echt van veel technisch inzicht..........

Kzeg niet dat het geen zak uitmaakt maar het verschil in prestatie zal echt miniem zijn...
Ik hoop dat iemand het nog een keer gaat testen:)
 
Back
Top