SPUITEN !!!!!!!

P

PaNDeMoNi

Guest
iemand verstand van spuiten ? ga ik naar een verf winkel hierzo laat een speciale kleur maken voor de aerox van mijn vriendin (combinatie van donkerpaars/mika/parelmoer/zilver/zwart) ziet er wel vet uit. had geen primer nodig, zaten nogal diepe krassen in de kappen dus moest tot het plastic schuren, toch maar een primer gekocht voor kleurverschil (de soort primer was een keus van hun) ikke spuit die primer erop begint het na 1 minuut gigantisch te borellen op de randen waar de verf niet meer zat en alleen nog maar de plastic van de kap. allemaal freaky kringen op mijn kap. ik terug naar die zaak, word er mij uitgelegd dat als je het helemaal vlak schuurt je een speciale plastic-hecht-primer nodig hebt ofzow, ik die (gratis) meegekregen omdat het hun schuld was. ik weer schuren, speciale primer over de kap heen (ging nog goed) normale primer weer, en.... weer die gare klote randjes die beginnen op te zetten. heb toen bijna die kap in 4en gebroken maar nu weet ik het ook niet meer.
enigste oplossing die ik nog weet is alle kappen HELEMAAL kaal schuren maar om nou een heeeelee aerox te gaan kaal schuren vind ik een beetje extreem veel werk. iemand een andere oplossing ?
 
Advertisement - register to remove this

Tsja.. nieuwe kappen?

ik heb er verder ook niet veel verstand van.. m'n pa doet het voor me
smile.gif
ik heb gwoon motip spuitbussen.

Bij mijn kappen is het trouwens niet echt verf wat eropzit maar inkt, is bij honda iig zo, weet niet hoe dat bij andere scooters zit.

bij mij dus grondlaat (wit) - inkt (kleur)- blanke laklaag (doorzichtig
wink.gif
)
 
Schuur je kappen eerst grondig, zodat het water er ongeveer op blijf staan, en spuit dan gewoon es al je kappen met spuitplamuur, heb je namelijk een hele goede ondergrond om te spuiten.
Mzzl
apriliaracer.gif
 
hmmmzz t lijkt mij dat je normale primer reageerd op de stoffen in de verf wat voor verf is het???
en t lijkt me stug dat je na die speciale primer ook nog gewone primer moet spuiten
ik heb die kap boven mn achterwiel ook gespoten primer erop verf uit spuitbus en t werkt perfect??
ik heb ook een aerox btw en een hoop zelf gespoten en geen problemen mee gehad

ga voor tips eens langs een spuiterij of laat t spuiten kost wat maar scheelt jou een hoop ergernis is t niet goed mogen ze t opnieuw doen sim-pel
 
gewoon je kappen schuren, hechtprimer, moet zelfs niet speciaal voor kunststoffen zijn, bij mij was de kleur van de primer blauw-grijs. laten drogen en spuiten met je kleur, dan blanke lak voor de glans (dit laatste heb ik niet gedaan, is wel jammer want mijn kappen zijn blauw-metallic-dof)
 
Shit ik had dit ook met mijn cockpit kapje:
Eerst de hele zooi vlakgeschuurd tot alle lak weg was.
Toen primer. Nou ik na 3 uur ofzo een eerst laklaag. Kom ik terug. Begint die helezooi te borrelen ofzo. Laten drogen en toen weer geschuurd. Toen een nieuwe bus lak gehaald (is achteraf kutkleur -> kleurverschil
frown.gif
) en daarmee was het niet.
confused.gif


Mzzl
 
Originally posted by Ruud:
laat 't gewoon lekker spuiten...

zeker als je parelmoer/mika gaat spuiten!! je weet zeker neit hoeveel lagen verschillende kleuren je dan nodig hebt?

ik weet hoe je moet spuiten, en ook met parelmoer en mika (heb ik al vaker gedaan) maar dit is de eerste keer dat ik de kappen op sommige plekken helemaal kaal moest schuren en daar begint het raar te doen. volgens een winkel hier door de ciliconen in de kappen enzow. maar ik schuur het wel weer en ga terug naar die zaak met mijn normale en speciale hechtprimer en mogen ze het me voordoen ! en als ik een bobbeltje zie wil ik al mijn geld terug !
 
Originally posted by PaNDeMoNi:
ik weet hoe je moet spuiten, en ook met parelmoer en mika (heb ik al vaker gedaan) maar dit is de eerste keer dat ik de kappen op sommige plekken helemaal kaal moest schuren en daar begint het raar te doen. volgens een winkel hier door de ciliconen in de kappen enzow. maar ik schuur het wel weer en ga terug naar die zaak met mijn normale en speciale hechtprimer en mogen ze het me voordoen ! en als ik een bobbeltje zie wil ik al mijn geld terug !



kun je niet gewoon op die plaatsen waar het helemaal kaal is normale lak erop spuiten? die niet borrelt en daarna de primerzooi erop? ik weet niet hoe je situatie is qua kappen betreft maar dat lijkt mij een oplozzing
 
Back
Top