Voorkap spuiten

Ptsd

Member
Beste mensen ik wil graag mijn sp voorkap spuiten in de witte originele kleur van Piaggio zip heeft iemand een linkje waar ik deze witte verf kan kopen en kan iemand mij een stappenplan geven hoe ik het beste dit proces doe met primer blanke lak schuren enzovoort
 
Advertisement - register to remove this

Nou een tutorial hoe je moet spuiten die staat in het optisch gedeelte van het forum. En de witte originele kleur van Piaggio dat kunnen er veel zijn. Als je echt dezelfde wil kun je die bij een verf speciaal zaak gewoon laten scannen en dan word die kleur voor je gemengd. Wit is er in zoveel verschillende uitvoeringen dat je het moeilijk hetzelfde krijgt ivm weersinvloeden. Zou dus je achterkapje ook ff mee spuiten als je dan toch bezig bent
 
Nou een tutorial hoe je moet spuiten die staat in het optisch gedeelte van het forum. En de witte originele kleur van Piaggio dat kunnen er veel zijn. Als je echt dezelfde wil kun je die bij een verf speciaal zaak gewoon laten scannen en dan word die kleur voor je gemengd. Wit is er in zoveel verschillende uitvoeringen dat je het moeilijk hetzelfde krijgt ivm weersinvloeden. Zou dus je achterkapje ook ff mee spuiten als je dan toch bezig bent
Top dankjewel heb je tips welk merk ik het beste gebruik? Van spuitbus en de kleurcode staat in me buddy maar ik zoek het op en komt allemaal verschillende kleuren tegen dus ik zal nooit de exacte kleur vinden?
 
Daarom moet je de kleur ook bij een verfleverancier laten scannen, zoals bartj ook al aangaf. Dat is de enige manier om gegarandeerd de juiste kleur te krijgen. Heeft niks met merk te maken, wordt ter plekke voor je gemengd.
 
Daarom moet je de kleur ook bij een verfleverancier laten scannen, zoals bartj ook al aangaf. Dat is de enige manier om gegarandeerd de juiste kleur te krijgen. Heeft niks met merk te maken, wordt ter plekke voor je gemengd.
Wat moet ik dan juist laten scannen? Want ik heb de kleurcode gevonden maar ik kom allerlei kleuren tegen
 
de kappen van je scooter...... deze meten ze op een paar punten en komen zo tot een kleur ... of DE kleur.
dat nummer van de kleur is leuk ...als je scoot 1 jaar oud is.. daarna is de kleur de kleur niet meer.
en met kleurnummer is het belangrijk om te weten of het een RAL kleur is of niet.
weet je wat de moeilijkste kleur is ??..... WIT.

Onzin dat de scooter na 1 jaar zijn kleur verloren is... een vakman weet waar te meten voor de originele kleur... leg uit wat er naast RAL is... En de vraag is niet wat moeilijk is, moeilijk namaken is Cyaan.
 
Onzin dat de scooter na 1 jaar zijn kleur verloren is... een vakman weet waar te meten voor de originele kleur... leg uit wat er naast RAL is... En de vraag is niet wat moeilijk is, moeilijk namaken is Cyaan.
Nou toch zeker een setje witte kappen dat verkleurd stiekem meer dan je denkt. Zoiets zie je pas als je 1 kap opnieuw spuit met dezelfde lak en nummer. Niet dat het na 1 jaar zover vergaan zou mogen zijn dat je er niks meer van kan maken.

Maar wat de topicstarter het beste kan doen is met de kap die nu de juiste tint wit is naar de verfspeciaal.zaak en die kap word dan gescand.
 
Wat D8 je van rood... dat verkleurt als een gek , je ziet wel eens Auto`s.. die zijn gewoon mat rood geworden...
Mijn schoondochter heb een Fiat(tje) Seicento.... ben bijna 1 dag bezig met Polijsten geweest om dat kleine K*t autotje weer toonbaanbaar te krijgen.
 
Back
Top