Scooter bonkt niet meer na frame spuiten

Spum

New Member
Goedenavond iedereen ik ben bezich met een speedfight 2 ik heb motor revisie alles gedaan hij zat inekkaar en deed het ik heb er mee gereden alles ik wilde het frame kappen enzovort mooi gaan maken ik start de scooter nog een keer ik zet m uit en begin m te demonstreren ik spuit het frame enzovoort ik zet hem inelkaar en vonkt niet meer ik heb alles na ge keken de ontsteking de bobine de bougie dop de bougie zelf zekering maar ik kan t maar niet vinden de bougie dop was stuk dus heb een nieuwe gekocht die t wel doet maar vinkt nog steeds niet hoe kan dit ik heb veel dingen ge lezen hier maar kom er maar niet uit zou iemand kunnen helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Staat je contact wel aan? Waar er een electronisch deel op je frame zit geschroeft ff de verf wegschuren
Contact staat aan bobine zit al op kaal frame
Post automatically merged:

Frame kaal schuren bij alle massa punten. En massa kabel trekken van frame naar blok.
Er zit volgensmij alleen een massa punt bij de starter en daar heb ik niks bij gedaan en bij de bobine hebben al kaal ge schuurt
 
Dat begrijp ik. Maar er loopt dus geen kabel van af de min naar het frame? Dus je blok staat niet in verbinding met je frame. Probeer eens een kabel te trekken.
Post automatically merged:

Je frame en blok moeten als het ware een groot massa/min punt worden.
 
Klopt

Klopt ze staan niet verbonden ik ga ff zoeken hoe ik dat die ben niet zo technisch met electra maar bedankt voor je hulp!
In principe hoeft er alleen een kabel vanaf het minpunt van je accu naar een massa punt van je frame.
Meestal is dat een uitstekend stukje schroefdraad aan je frame waar je een kabel met oogje om kan doen met dan een moertje.
 
image.jpg
Post automatically merged:

In principe hoeft er alleen een kabel vanaf het minpunt van je accu naar een massa punt van je frame.
Meestal is dat een uitstekend stukje schroefdraad aan je frame waar je een kabel met oogje om kan doen met dan een moertje.
Dat kan dus hier en op de accu
 
Neem een lampje met 2 draadjes eraan.
Het ene draadje op de plus-pool van de accu.
Het andere draadje tegen een stukje kaal frame.
Brandt het lampje niet, ligt het frame niet tegen massa (=min-pool accu)
Brandt het lampje zwak, ligt je frame niet goed tegen massa.
Brandt het lampje voluit, ligt je frame goed tegen massa.

Hetzelfde kun je doen met het motorblok, dan weet je tenminste zeker dat die dikke groene draad tussen de min-pool van de accu en de min-zijde van je startmotor/motorblok goed contact maakt, maw er zich geen onderbreking/breuk bevindt in deze draad.
 
Last edited:
Neem een lampje met 2 draadjes eraan.
Het ene draadje op de plus-pool van de accu.
Het andere draadje tegen een stukje kaal frame.
Brandt het lampje niet, ligt het frame niet tegen massa (=min-pool accu)
Brandt het lampje zwak, ligt je frame niet goed tegen massa.
Brandt het lampje voluit, ligt je frame goed tegen massa.

Hetzelfde kun je doen met het motorblok, dan weet je tenminste zeker dat die dikke groene draad tussen de min-pool van de accu en de min-zijde van je startmotor/motorblok goed contact maakt, maw er zich geen onderbreking/breuk bevindt in deze draad.
Kijk ik ga zo even kijken alvast bedankt!
 
Neem een lampje met 2 draadjes eraan.
Het ene draadje op de plus-pool van de accu.
Het andere draadje tegen een stukje kaal frame.
Brandt het lampje niet, ligt het frame niet tegen massa (=min-pool accu)
Brandt het lampje zwak, ligt je frame niet goed tegen massa.
Brandt het lampje voluit, ligt je frame goed tegen massa.

Hetzelfde kun je doen met het motorblok, dan weet je tenminste zeker dat die dikke groene draad tussen de min-pool van de accu en de min-zijde van je startmotor/motorblok goed contact maakt, maw er zich geen onderbreking/breuk bevindt in deze draad.
Ik heb t probleem gevonden echt mijn vout maar bedankt voor de reacties
Probleem 1 .

pickup sensor cabel was door midden maar was aan elkaar ga maakt toen deed die het nog

Probleem 2 .

een schroef van het rubertje van de vliegwiel was te lang dus kwam tegen de ontsteking aan en braken paar draden


Ik heb ook weer wat geleerd maar heel erg bedankt voor het mee denken!
 
Back
Top