Frame spuiten

Goededag,

Ik ga mijn aerox opnieuw opbouwen. Nu wil ik het frame opnieuw spuiten. Wat heb ik nodig? Wat voor korrel schuurpapier? Ik weet nog niet welke kleur ik mijn frame wil. Ik denk dat ik een Chrome look wil weet niet of dat kan. Moet ik een soort primer gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Met welke korrels?
Ik zou zelf het frame eerst brandschoon maken. Met hoge druk spuit. Schilt een hoop. Dan effe met remmenreiniger of ontvetter terpentine amoniak of iets dergelijks. Daarna frame licht. schuren. 200 korrel ofzo. Dan effe ontvetten. En dan zou ik of edel staal spray gebruiken hele goede zinc spray. Verder zou k zelf goeie dikke hechtende frame coating gebruiken. Bijvoorbeeld van ntn
 
Ik zou zelf het frame eerst brandschoon maken. Met hoge druk spuit. Schilt een hoop. Dan effe met remmenreiniger of ontvetter terpentine amoniak of iets dergelijks. Daarna frame licht. schuren. 200 korrel ofzo. Dan effe ontvetten. En dan zou ik of edel staal spray gebruiken hele goede zinc spray. Verder zou k zelf goeie dikke hechtende frame coating gebruiken. Bijvoorbeeld van ntn
er is bij de gamma korrel 240, maar hebben ze watervast en normaal. wat is het verschil en welke moet ik hebben?

heb je eventueel linkjes van alles?
 
Last edited:
Ik lees een aantal keer chromelook verf. Volgens mij werkt dat heel slecht.

Als je netjes werkt kan je ook met goedkoop materiaal een aardig resultaat bereiken. Denk aan spuitverf van de action of gamma. Alleen is die verf niet zo stevig als dure lak. Aan de andere kant, het is je frame en dat zie je toch niet als de kappen erop zitten.
 
Ik lees een aantal keer chromelook verf. Volgens mij werkt dat heel slecht.

Als je netjes werkt kan je ook met goedkoop materiaal een aardig resultaat bereiken. Denk aan spuitverf van de action of gamma. Alleen is die verf niet zo stevig als dure lak. Aan de andere kant, het is je frame en dat zie je toch niet als de kappen erop zitten.
Las inderdaad net ook dat Chrome op een moment dof begint te worden en dat de effect eruit gaat. Misschien toch dan maar alles wit spuiten. Ben van plan om met alleen lekker weer te rijden.
 
Ik lees een aantal keer chromelook verf. Volgens mij werkt dat heel slecht.

Als je netjes werkt kan je ook met goedkoop materiaal een aardig resultaat bereiken. Denk aan spuitverf van de action of gamma. Alleen is die verf niet zo stevig als dure lak. Aan de andere kant, het is je frame en dat zie je toch niet als de kappen erop zitten.
Gamma en Action verkopen prima spuitverf.
 
Back
Top