Frame spuiten

E

Ennemenne

Guest
Ey mense,

Ik wil t frame van mijn zip gaan spuiten.

Ik heb gekocht:

-1 bus dupli-color witte primer
-1 bus blanke lak
-1 bus chroom kleur :)

Ten eerste, is die 1ne bus genoeg voor het hele frame of moet ik nog een bus bijkopen? 13 euro :(

En nog iets, ik neem aan:

-Ontvetten met wasbenzine
-Schuren
-Ontvetten
-Schuren grotere korrel (fijner bedoel ik)
-Ontvetten
-Spuiten

(En moet ik ook nog verschil in lagen doen per verschillende soort bus..?)

En hoelang w8ten ongeveer tussen de lagen door?

En als laatste welke korrel gebruiken? eerst 400 en dan 600 ofzo?
Of gewoon 1 soort korrel?


Bedankt!

Robin
 
Advertisement - register to remove this

't Is maar een frame, dat hoeft niet zo netjes. Korrel 200 is genoeg denk ik. Gewoon schuren, stofvrij maken en ontvetten. Over dat chrome moet je geen lak doen, dat bijt elkaar dacht ik.. Primer eerst helemaal laten drogen, 24 uur ofzo. Daarna chroom en tussen iedere laag 5 minuten wachten. 1 bus is trouwens niet genoeg denk ik...
 
Let wel op, dat je chroom laag waarschijnlijk NIET veegvast zal zijn ook al is tie droog.

Andere bijkomstigheid, de blanke lak zal waarschijnlijk je "chroom" laag opvreten, waardoor je zilver overhoudt.
 
Ah kut, heb ik die weer voor nix gekocht :( OF houd dat chroom zich ook zonder blanke lak erover?

En ik test toch zowieso eerst erges anders op!
 
Nee je chroom redt t niet, dat blijft ECHT niet zitten..

ik had t ook gedaan @ RS, alles erop gespoten, zag er erg mooi uit. Maar je veegde het chroom er zo af en dat werd zwart.

en de blanke lak... dan wordt t een vies zilverkleurtje.. een ramp dat chroom:D

je moett laten doen als je t echt wil
 
chroom blijft niet goed zitten.. op kappen is t er zo af (veegje met terpentine en t is eraf + glimt niet eens mooi met blanke lak) dus kan je nagaan op ijzer..

ik geef je 2 weken voor t er allemaal af komt bladderen ;)
 
Back
Top