spruitstuk??

foxfox

Well-Known Member
De dealer zegt dat alleen al een groter spruitstuk helpt op de orginele carb omdat ik 70 cc heb, is dat zo??(AC minarelli hor.). Gaat ie harder trekken of harder rijden met een groter spruitstuk. Welk spruitstuk moet ik dan kopen en hoe duur is dat??

mzzzllll
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij is een spruitstuk van een mina hori. al 19mm ofzo.... dus heeft een gr0ter spruitstuk GEEN nut. Het kost een gulden of 100/125
 
Is inderdaad onzin, het doorstroomopp. van je originele 12mm blijft gelijk, dus een grotere doorlaat heeft geen zin...

Spruitstukken zijn duur, bij Minarelli heb je pas boven de 21 mm een ander spruitstuk nodig, net als Piaggio...

Greetz.
 
minarelli = D 20mm ori
biggrin.gif
 
Originally posted by foxfox:
De dealer zegt dat alleen al een groter spruitstuk helpt op de orginele carb omdat ik 70 cc heb, is dat zo??
mzzzllll

Vette Bull,

Je spruitstuk is pas een "begrenzer" als de diameter kleiner is als die van de carb. Verder beinvloed het de stroming van je mengsel. In theorie moet je spruitstuk zo kort mogelijk zijn. Wat ik je wel aan zou raden is een grotere carb, want 12mm op 70cc kan wel, maar is niet bevorderlijk...
 
Het is toch ook het beste als je spruitstuk zo recht mogelijk is? (valstroom carbu)

Het schijnt met normale spruitstukken enzo namelijk te zijn dat de onderste klepjes van je membraan niet volledig benut worden.

[This message has been edited by tIM (edited 13 May 2001).]
 
Als je spruitstuk onder een te grote hoek staat, verneuk je de vlotterwerking, met als gevolg dat je OF geen benzine OF een heel carter vol benzine krijgt, ook als je het niet wilt
smile.gif
...

Greetz.
 
Back
Top