This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Sprintdag Emmen 29 augustus

Mol said:
Yep, net op het einde jammergenoeg.

Maar het scheelde erg weinig iig, was echt vet om te zien Ik heb ook echt een supertof weekend gehad, heb er zeker 8 Liter benzine doorheen gejaagd, en ding is nogsteeds heel

En toen was scootertuning.net down Beetje server-overbelasting denk...

*edit* en toen deedt ie het weer

*Edit2* Ook maar ff korte beschrijving van mijn weekend dan

Zaterdagochtend vroeg naar Genemuiden toe, samen met Bassie, en XZ-tuning clan. Daar om 11 uur aangekomen, naar de keuring, en daar kreeg ik te horen dat ik me achterwiel moest borgen, na een beetje rondvragen was Chiel de redder in nood, hij had een 'borg-ding' + splitpen voor piaggio, terwijl hij zelf alleen maar mina's heeft :? Maar iig heel erg bedankt hiervoor

1e sprint ging kut, had een tijd van 8,7 ofzo, en was vergeten op me toerenteller te kijken. 2e sprint had ik een tijd van 8,4 na de scoot iets krapper gezet te hebben, maar aan de wolken uit me uitlaat bleek deze nogsteeds te rijk te staan. Dit keer wel op me toerenteller gekeken en draaide dus ff 12.400 toeren, terwijl ik er 13.000 nodig heb, ik baalde er wel heel erg van, maar toch maar vol goede moed naar Emmen, en gelukkig niet mee gereden met Bassie. Want later bleek dat hij op de terugweg een ernstig ongeluk heeft gehad, er was een auto met hoge snelheid aan de passagiers kant naar binnen gekomen op een kruispunt, precies op de plek.....waar ik dus zou hebben gezeten. Het kippevel stond op me rug toen Sander me hiervan telefonisch op de hoogte bracht. Met bas is verder gelukkig alles goed.

Iig..toen ik zaterdag avond aankwam op Emmen circuit (na een MacTerror }) ) Viel me eerst op dat er weinig mensen waren, alleen Koopmans crew, Team Bodegraven (six-0 , a-bizar en kiwi) en nog 10 anderen ofzo. Lekker aan het bier gegaan, veel lol gehad, en heb het errug koud gehad! Toen om een uur of 1 gaan slapen, en om 7 uur sochtends werdt ik wakker gemaakt, stelletje kl**tzakken :'(

Om 9 uur ff Fred en Inne geholpen met opzetten van startsysteem samen met Arnoud, en toen konden we lekker gaan knallen. Sochtends liep de scoot redelijk, smiddags iets beter vanwege een rollen-wissel. Ik heb een hoop gewonnen, en als ik een keer niet won, liet ik Bami ff op mijn ding branden (die weegt 65, en ik 85)en deze combo is alleen maar ge-0wned door het sprint frame van XSH, dus ik was dik tevreden! Eind van de ging het heel even regenen, daarna weer de baan op, dat was echt glibberen, niet normaal. Echt respect voor de racers die daar nog kunnen knallen na een regenbui

Toen het weer een beetje droog was had ik echt zin om de NRG kapot te branden, dus heb denk bijna 10 rondjes circuit volgas gereden, had het echt super naar me zin gewoon op dat moment, ik wil nu echt graag racen Maargoed...na deze mishandeling was het ding nog netjes 52 graden, en liep als een zonnetje, dus betrouwbaar is hij zeker. Toen was het tijd om in te pakken, nog een MacTerror meegepakt wat erg leuk was.

Na de mac weer bij Arnoud in de auto gestapt, en ja hoor, toen kwam er ineens een lantaarnpaal mijn kant op. Ik vond dit erg frapant, want een paar uurtjes terug had Sander mij nog doorgegeven dat ik geluk had dat ik niet met Bas was meegereden, omdat deze verongelukt was (zie begin van dit verhaal )en dan gebeurt me dit. Ik vond dit echt zo kut voor Arnoud, het was absoluut niet zijn schuld, en reedt met zeer normale snelheid de bocht in, alleen vanwege een grote dieselvlek (die later door de brandweer verwijdert is) was hij weer de lul. Ondanks onze lage snelheid was de klap erg hard, de paal stond echt een halve meter in de motorkap, Marcie klapte met zijn hoofd op mijn hoofdsteun, en ik heb met me knieen het dashboardkastje aan diggelen geramd. Gelukkig hebben we er allemaal niets ergs aan overgehouden, en konden we vrij vlot weer met een taxi richting huis. Waar mijn warme bedje klaar stond...

Last edited:
Damn Arnoud what the fack.. Idd niet echt je geluks weekend, maargoed dat het allemaal maar blik is en geen ernstig gewonden..

Als ik het goed begrijp heb je dus 2 autos in de prak gereden of 1tje heel erg??

Pronk said:
pronks belevenissen-bla-die-bla verhaal-banaal-flauwekul

Word schrijver!!! perfect... 1 ding weet ik zeker. JIJ STAPT NOOIT IN MIJN OTO!!!

Enrico@Sprinter said:
Als ik het goed begrijp heb je dus 2 autos in de prak gereden of 1tje heel erg??

1 een beetje erg, de ander beetje erg erg..

Last edited by a moderator:
1 auto werd voor Arnoud in elkaar gereden, de andere deed ie op eigen kracht en met wat hulp van een plas diesel

Hier ook even een verhaaltje van mijn kant.

Ik ben om half 5 naar het station gegaan en was uiteindelijk om 0900 in Wezep, daar werd ik door manfred ( roderunner19) opgepikt en kon ik met nog een aantal luitjes met de bus mee naar emmen.

Toen ik aankwam wist ik NIET wat ik zag.
Een prachtig cicuit, goed weer, veel bekenden, lekker eten en vooral gezelligheid!

Ik kon tot mijn grote spijt mijn eigen scooter niet mee krijgen omdat hier simpelweg geen vervoer voor was :'( :'( :'(

Dat hij niet mee kon vind ik achteraf niet eens zo erg!
Praatje gemaakt met meneer de Beer en hij zei: Pak de sr maar
Hiervoor wil ik U echt hartelijk danken supertov!!!!! :*

Ook mogen rijden op de runner van Manfred wat overigens lekker knalde
Thnx Manfred :*

Vervolgens op de neos van Burn, damned die achterband is echt een sprintband geworden:X
Heb met zijn scooter geloof ik wel 10 keer gesprint
Een keer verloren doordat ik hem niet recht hield ( achterband)
En een keer verloren tegen het sprint sonic ding wat erg hard liep!
Voor de rest dus alles gewonnen en zodra ik het gas open knalde liep het gewoon SUPER! 8)
Thnx Sander :*

Toen sprak marco me aan +pippi+
Marc wil jij een rondje rijden op het sprintframe
TUUUUURLIJK wil ik dat!
Wauw ik heb nog nooit zoiets geks meegemaakt
Ging hard hard en nog een hard!
Ik voelde de trillingen van het moterblok en met mn neus ging ik zon beetje over de grond.
Sprinten deed ik echter voorzichtig omdat ik het gewoonweg niet gewend was!
K kan je wel vertellen dat het ding goed en hard liep.
Thnx Marco! :*

Toen nog mogen knallen op de zip van Bart maar helaas maar een rondje, ging ineens regene...
Ook Bart hartelijk dank :*

Op wie zijn scooter ik verder mocht rijden geen idee het waren er sowfeel

Jongens hartelijk dank!

Toen stond ik te praten met een jongen waarvan ik dacht dat die sprinsonic van hem was. Aan het eind van het gesprek bleek ineens dat dat Chiel was
Lol

Op het eind nog even de startknop mogen bedienen, Fred kon dan alvast het een en ander gaan inpakken dus dat ging ook goed!

Ik wil de organisatie hartelijk danken voor deze prachtige dag!!

Toen naar de Mac afgereisd en damned terror met marco +ralf+ -:- :+
Ik zag ineens friet saus vliegen en andersow ook
Was echt prachtigggg!

Toen met de 0t0 richting huis waar we dus een paal tegenkwamen....
Ik zat achterin en raakte met mn hoofd de hoofdsteun van Robbert, deze knalde met zn knieen het dashbordkassie eruit en Arnoud zn nek zal er niet beter van geworden zijn.
Gelukkig konden we allenmaal uitstappen!!

Kort samengevat heb ik echt een superweekend gehad!
Lekker kunnen sprinten, mensen kunnen meeten en gewoon erg gezellig gehad!

Voor de volgende keer: count me in!

D.J said:
Wat zou de verzekering hier nou aan doen :S

Denk weinig... er is geen tegenpartij, behalve die lantarenpaal.. Uit de diesel o.i.d. opmaken, wie de schuldige is, lijkt me verdomd lastig..

Rijkswaterstaat bij rijkswegen, en de provincie bij provinciale wegen en de gemeente bij de rest is verantwoordelijk voor de staat van het wegdek. Als de auto AANTOONBAAR is uitgegleden over een plas diesel die daar niet hoort te liggen, wordt dat in principe vergoed, denk alleen dat je zelf een briefje naar de desbetreffende instantie mag schrijven om ooit geld te zien. Anders is er nog altijd het waarborgfonds...

Nee, politie heeft geconstateerd dat het door de dieselvlek kwam, en de brandweer kwam het wegdek schoonmaken, dus dat zit wel goed.