sobw race Emmen (foto's)

melf #50

Well-Known Member
Zelfde als voor de SBO-ers heb ik voor een aantal Sobw-ers ook foto's gemaakt , die hier te zien zijn ,en even een korte beschrijving van mijn "belevingen" daar tijdens dit raceweekend.

als iemand verder nog zijn verhaal wil vertellen over dit weekend doe dit gerust , dus heo je race gegaan is etc.

Om te beginnen ben ik vrijdag zo rond 1 uur op Pottendijk aangekomen , waar iig team De Lijster , de familie van Gaalen en Christiaan de Koning (expi) al waren gearriveerd , ook waren er meerdere mensen al aan het trainen. Zo heeft ook Christiaan zijn rondjes gedaan en wat dingetjes uit geprobeerd , echter kregen we te maken met een lekke voorvorkkeerring aan de remkant ,wat gevaarlijke situaties zou kunnen geven.

Ik ben toen net voor 5 uur een voorvork keerring wezen halen uit Emmen , op de terugweg was er opeens veel wind , en een vage muur van zand waaide ruim een kilometer voor mij uit , was net of er een hele grote brand was , erg vaag allemaal. het bleef nog een poosje hard waaien en regenen , dus moesten we wel even op de tent blijven passen , net als de anderen die daar stonden , er is zover ik weet geen tent oid gesneuveld.

toen alles weer rustig was zijn we naar mijn huis gereden (20 minuten rijden :p) , en hebben we de machine van Christiaan op de hefbrug gezet en de voorpoot gedemonteerd , echter hadden we niet de juiste keerring maar deze was wel onderweg (hadden we mooi tijd om te eten ;)) , deze hebben we zo rond 11 uur nog even gemonteerd en de fiets weer in elkaar gebouwd :)

DSC_0002.jpg


Volgende dag ben ik pas later heen gereden , het weer was lekker , niet te warm , redelijk veel zon en ook niet te koud. :)

mja , over naar de foto's ;)

(uitslagen heb ik niet echt op gelet btw)


scooters 1e manche :

start van de scooters..

DSC_0072.jpg

DSC_0120-1.jpg

DSC_0209.jpg


klein schuivertje van Harm..

DSC_0157.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0203.jpg

DSC_0127-1.jpg



1e manche SM

DSC_0169.jpg

DSC_0192-1.jpg

DSC_0147.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0097.jpg


er komen nog meerdere foto's , zoals de 2e manche en o.a. Expi..

echter moet ik deze nog selecteren..
 
Advertisement - register to remove this

Dat is een Zip Sp 2000 model.

waarom?:

- onderdelen zijn makkelijk vekrijgbaar
- veel keuze in vering
- gewicht ( kant en klare race zip ) rond de 70 - 75 kilo
- rijgedrag. Heb zelf alleen maar op zips gereden, maar lijkt me niet dat bijv een aerox beter stuurt.
- kapwerk voor de zip sp is redelijk goedkoop vergeleken bij bijv Aprilla etc.
- veel keuze in verschillende banden. ( regen, droog, soft,hard )

:) hopelijk is het nu duidelijk
 
Hele gave foto's zie mezelf er ook tussen staan:p nr 3 topscooterklasse

wacht met smart op de rest van de foto's

Mvg Jeroen van Liere
 
weet ik meteen je volle naam ;)

hier nog even wat foto's van de 2e manche van de scooters :

deze foto's even gemaakt op de plek waar ik van de SBO wedstreidleiding dus NIET mocht staan , ik stond hier zelfs NOG dichterbij...

DSC_0625.jpg

DSC_0655.jpg

DSC_0633.jpg

DSC_0641.jpg

DSC_0647.jpg

DSC_0650.jpg


en nog wat meer scooters....

DSC_0689.jpg

DSC_0680-1.jpg

DSC_0715.jpg

DSC_0716.jpg


en speciaal voor Mark nog een actiefoto :*

DSC_0719.jpg
 
Ook heb ik nog wat foto's van de Expi manches , wat ik wel de moeite waard vond om te posten :) (aangezien hier denk ik weinig expi rijders kijken)

allereerst Christiaan met de niet meer lekkende v-vorkkeerring :p

DSC_0565.jpg

DSC_0791.jpg

DSC_0599.jpg

DSC_0572.jpg

DSC_0455.jpg

DSC_0413.jpg

DSC_0385.jpg

DSC_0849.jpg

DSC_0824.jpg

DSC_0818.jpg
 
Last edited:
als er verder nog sobw-ers zijn die er niet bij staan vraag gerust of ik een foto heb , ik heb een paar nog van de formule , enkelen van de sportklasse luchtgekoeld , veel van de expi ,scooters en van de NSF 100 cup heb ik ook een stuk of wat!

graag klasse en nummer opgeven dan!

mvg Michel

tevens heb ik nog foto's van de eerste officiele trainingen en van de wedstrijd in lelystad , tevens enkele vrije trainingen op circuit pottendijk , PM mij daar dan over eventueel.
 
Last edited:
He melf,leuk je weer is gesproken te hebben en wat een mooie foto's zeg,zeker voor iemand die er net mee begint!

volgende wedstrijd nog trainen op vrijdag?

groeten,team de Lijster
 
Hey Melf ja ik heet Jeroen van Liere voluit haha. Maar jij zat daar in je zwarte trui bij die bocht foto's te maken? of heb ik het verkeerd? Ik vind het echt supermooie foto's! vind persoonlijk die wheelie foto van mezelf toch de gaafste!
Ga je vaker bij races foto's maken? en ik las dat je ook foto's van lelystad had.. sta ik daar ook bij toevallig?

Groetjes Jeroen
 
Lijkt wel of er bij de sobw steeds meer scooters rijden!

ja en nee , de ene keer rijden er meer mee dan de andere keer , gemiddeld ligt het denk ik gelijk , omdat als de ene niet meedoet doet er wel weer een ander mee..

mischien dat wij met de laatste race op Pottendijk met een paar man nog mee gaan doen, dus ik , Monique , Johan Vos en ook zijn vriendin , gewoon voor de lol alleen al :p
 
He melf,leuk je weer is gesproken te hebben en wat een mooie foto's zeg,zeker voor iemand die er net mee begint!

volgende wedstrijd nog trainen op vrijdag?

groeten,team de Lijster

ik denk 12 juni dan nog een keer , ik wil beide scooters dan goed hebben eigenlijk..

ik vind het idd ook leuk om even weer een beetje te ouwehoeren en wat te praten , doe ik met iedereen eigenlijk wel , zo leer je mensen ook beter kennen en kun je dus ook beter rekening met elkaar houden :)

ook altijd gezellig @ DDL tentje :)
 
Hey Melf ja ik heet Jeroen van Liere voluit haha. Maar jij zat daar in je zwarte trui bij die bocht foto's te maken? of heb ik het verkeerd? Ik vind het echt supermooie foto's! vind persoonlijk die wheelie foto van mezelf toch de gaafste!
Ga je vaker bij races foto's maken? en ik las dat je ook foto's van lelystad had.. sta ik daar ook bij toevallig?

Groetjes Jeroen

zwart klopt , maar er waren meerdere mensen met een fototoestel :p

van Lelystad heb ik geen foto's van jou , helemaal eigenlijk weinig van de scooters.

meer van sportklasse en expi o.a.
 
Dat is een Zip Sp 2000 model.

waarom?:

- onderdelen zijn makkelijk vekrijgbaar
- veel keuze in vering
- gewicht ( kant en klare race zip ) rond de 70 - 75 kilo
- rijgedrag. Heb zelf alleen maar op zips gereden, maar lijkt me niet dat bijv een aerox beter stuurt.
- kapwerk voor de zip sp is redelijk goedkoop vergeleken bij bijv Aprilla etc.
- veel keuze in verschillende banden. ( regen, droog, soft,hard )

:) hopelijk is het nu duidelijk

Oke, heel erg bedankt voor je reactie.
Snap het helemaal.
Bedankt ;)!
 
bedankt voor die mooie actiefoto van mij langs de kant :p straalt er vanaf :p
whahaha wel mooie scherpe fotos :)
gr mark lebbink ( Standaard Scooter nummer 8 )
 
Back
Top